Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Avenger 4xe

Jeep Avenger 4xe – nowa odmiana z napędem na cztery koła

Jeep Avenger 4xe – nowa odmiana z napędem na cztery koła

Jeep zaprezentował właśnie kolejną wersję miejskiego, produkowanego w Polsce SUV-a Avengera. Wariant o nazwie 4xe został wyposażony w hybrydowy napęd na obie osie.

Jeep Avenger okazał się dla Jeepa prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Ten model został już sprzedany w łącznej liczbie ponad 90 tys. sztuk (z czego niemal 30% to odmiana elektryczna). Według najnowszych danych firmy analitycznej Data Force po czterech miesiącach br. w Europie kupiło go ponad 25 tys. osób, co stanowi więcej niż połowę wszystkich samochodów marki Jeep. Teraz szansa na powiększenie udziału jeszcze wzrasta, bo gamę uzupełni odmiana z napędem 4x4.

Z trzema silnikami

W Avengerze 4xe zastosowano 48-woltowy układ hybrydowy, w którego skład wchodzą benzynowy silnik 1.2 R3 turbo o mocy 136 KM, dwa silniki elektryczne o mocy 28,6 KM każdy (umieszczone z przodu i z tyłu) oraz 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna.

Osiągi są następujące: prędkość maksymalna 194 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,5 s (dla porównania 100-konna wersja MHEV e-Hybrid FWD może się rozpędzić do 184 km/h, a „sprint do setki” zajmuje jej 10,4 s).

Podczas jazdy z niewielkimi prędkościami (do 30 km/h) napęd trafia na stałe na 4 koła (rozdział 50 na 50%), w zakresie od 30 do 90 km/h tylna oś jest załączana w zależności od potrzeb (płynny rozdział), natomiast powyżej 90 km/h moment obrotowy trafia tylko na przednie koła.

Kierowca ma do dyspozycji system wyboru trybów jazdy Selec-Terrain: automatyczny, Snow (śnieg), Sand&Mud (piasek i błoto) oraz Sport (pełne wykorzystanie parametrów układu hybrydowego i funkcja e-boost dla tylnych kół).

Nie tylko nowy napęd

W porównaniu z pozostałymi odmianami Avengera, 4xe wyróżnia się także poważną zmianą w tylnym zawieszeniu – zastosowano tutaj bowiem zawieszenie typu wielowahaczowego, a nie belkę skrętną. Seryjnym wyposażeniem są opony wielosezonaowe, zaś opcjonalnie dostępne będzie ogumienie typu All Terrain.

Avenger 4xe ma także poprawione właściwości terenowe – prześwit zwiększono o 1 cm (do 21 cm), kąt natarcia wynosi 22 stopnie, rampowy 21 stopni, zaś zejścia – 35 stopni. Głębokość brodzenia to 40 cm.

Ponadto Avenger 4xe wyróżnia się w porównaniu z innymi wariantami przeprojektowanym przednim zderzakiem (inaczej umieszczono w nim lampy przeciwmgielne, ma też większe elementy ochronne), zaś w kabinie wprowadzono wodoodporną tapicerkę wykonaną z materiałów odporniejszych też na zabrudzenia i łatwych do zmywania.

Jeepa Avengera 4xe będzie można zamawiać w czwartym kwartale bieżącego roku. W gamie pojawią się dwie nowe wersje wyposażenia: Upland oraz Overland.

jeep-avenger-4xe-przod-1
Przedni zderzak Jeepa Avengera 4xe przeprojektowano.
Jeep
jeep-avenger-4xe-tyl
Środkowa nakładka tylnego zderzaka ma ciemniejsze wykończenie. Wersja 4xe otrzymała relingi dachowe.
Jeep
jeep-avenger-4xe-kolo
Solidne opony AT mają rozmiar 215/60 R17.
Jeep
jeep-avenger-4xe-maska
Matowa naklejka na masce ma zapobiegać odblaskom.
Jeep
jeep-avenger-4xe-deska-rozdzielcza
Poza detalami wykończenia układ wnętrza nie uległ zmianom w stosunku do innych wersji.
Jeep
jeep-avenger-4xe-siedzenia
Tapicerka jest wodoodporna.
Jeep

Czytaj także