Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowa Skoda Kodiaq (2024) – przód

Jeździliśmy już nową Skodą Kodiaq – ze świetnym dieslem 2.0 TDI

Jeździliśmy już nową Skodą Kodiaq – ze świetnym dieslem 2.0 TDI

Pierwsza generacja Kodiaqa cieszyła się nieprzeciętną popularnością. Taki sukces często trudno powtórzyć. Czy Skoda poradzi sobie z tym wyzwaniem? Jeździliśmy drugą generacją przebojowego SUV-a w wersji z mocnym, idealnie pasującym do tego modelu, dieslem pod maską – i chyba znamy już odpowiedź.

  • 2. generacja SUV-a klasy średniej wprowadza nowe rozwiązania
  • Szeroka gama silnikowa, warianty 5- i 7-osobowe, napęd 4x4 w topowej wersji benzynowej i wysokoprężnej

Pierwsza generacja Skody Kodiaq była oferowana przez 8 długich lat i specjalnie nie chciała się zestarzeć. Klienci (znalazło się ich 866 100) doceniali przestronne i funkcjonalne wnętrze, 40 procent z nich wybierało rodzinną wersję 7-osobową, a 6 na 10 decydowało się na napęd 4x4.

Z nową generacją nic się w tym temacie nie zmieni i taki wybór będzie nadal możliwy. W sumie to nawet większy, bo poza dwoma silnikami benzynowymi i dwoma dieslami gamę uzupełnia nowość – hybryda z możliwością ładowania z gniazdka, pojemną baterią i zasięgiem około 100 km.

Nowa Skoda Kodiaq – pierwsze (i od razu dobre) wrażenia

Skoda ogłosiła już ceny wybranych wersji, a my mieliśmy okazję doświadczyć wrażeń zza kierownicy nowego Kodiaqa. A te, podobnie jak szeroka gama, nie będą dla przyszłych klientów rozczarowaniem. Druga generacja SUV-a Skody urosła (+6,1 cm długości), wręcz rozpieszcza przestronnością kabiny, a jej bagażnik trudno nazwać inaczej niż przepastnym.

Wiodącą rolę odgrywa tu komfort. Począwszy od starannego wykończenia kabiny, wyjątkowo wygodnych foteli z opcją masażu poprzez wysoką skuteczność tłumienia nierówności (świetne adaptacyjne zawieszenie DCC Plus) po doskonałe wyciszenie kabiny. Te wszystkie składowe odpowiadają za tak pozytywny odbiór Kodiaqa.

2.0 TDI – oczywisty wybór

W czasach, kiedy silnik Diesla odgrywa rolę czarnego charakteru, Skoda udowadnia, że jest najlepszym wyborem do samochodu tego formatu. Licząca ponad 100 km trasa testowa (ruch miejski, drogi lokalne i odcinek autostradowy) w przypadku 193-konnego TDI z napędem 4x4 przyniosła zużycie paliwa na poziomie 6,2 l/100 km. Na odcinkach z ograniczeniem prędkości do 70-80 km/h odnotowaliśmy rezultaty nawet poniżej 5 l/100 km.

Skoda Kodiaq 2024 wskaźniki zużycie paliwa
6,2 l/100 km to nasz wynik z liczącej ponad 100 km trasy testowej pokonanej wersją 2.0 TDI 4x4 (193 KM).
autor

Silnik płynnie rozwija moc, jest skutecznie wyciszony i dobrze współpracuje z 7-biegowym DSG. Zapas mocy jest wystarczający – nawet przy większym obciążeniu i komplecie pasażerów nie będzie powodów do narzekań. 58-litrowy zbiornik paliwa pozwala na uzyskanie zasięgu około 1000 km.

Taka wersja sprawdzi się też jako holownik, bo dopuszczalna masa przyczepy sięga tu 2300 kg.Poprzednia generacja Kodiaqa uznawana jest przez ekspertów za jeden z lepszych modeli do holowania przyczep i wszystko wskazuje na to, że następca utrzyma tę opinię.

 Dane techniczne 1.5 TSI  2.0 TSI 4x4 2.0 TDI 2.0 TDI 4x4 1.5 TSi iV
Silnik  benzynowy, turbo benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel benz., turbo + elektr.
Pojemność skokowa 1498 cm3 1984 cm3 1968 cm3 1968 cm3 1498 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Moc maksymalna 150 KM/5000 204 KM/b.d. 150 KM/3000 193 KM/3500 204 KM
Maks. moment obrotowy 250 Nm/1500 320 Nm/b.d. 360 Nm/1600 400 Nm/1750 350 Nm
Osiągi*
Prędkość maksymalna 207 km/h b.d. 205 km/h 220 km/h 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s b.d. 9,6 s 7,8 s 8,4 s
Średnie zużycie paliwa 5,9-6,6 l/100 km b.d. 5,3-5,9 l/100 km 6,0-6,6 l/100 km b.d.
CENA 174 850 zł nieustalona 190 850 zł 209 500 zł nieustalona
* wszystkie dane dla wersji 5-osobowych          

Nowa Skoda Kodiaq – nowoczesna, bezpieczna, praktyczna

W nowym Kodiaqu debiutuje też wiele niedostępnych wcześniej rozwiązań. Wśród nich znalazły się wyświetlacz typu head-up, dwie ładowarki indukcyjne do telefonów, matrycowe światła LED i długa lista aktywnych systemów bezpieczeństwa. Nie zapomniano także o sprawdzonych rozwiązaniach, więc w czasie deszczu pod ręką znajdzie się parasolka (teraz wykonana z materiałów z recyklingu), a bagaże na swoim miejscu utrzymają specjalne listwy w bagażniku.

A jeśli dla kogoś bardziej niż komfort liczą się osiągi, to pod koniec roku gamę uzupełni wersja RS.

Skoda Kodiaq 2024 tył i bok
Nowy Kodiaq mierzy na długość 4,76 metra, a maksymalny rozmiar felg wynosi 20 cali.  
Skoda

Skoda Kodiaq iV: hybryda typu plug-in

SUV Skody po raz pierwszy dostępny jest w wersji PHEV o mocy systemowej 204 KM. Silnik 1.5 TSI (150 KM) i jednostka elektryczna (115 KM) współpracują z 6-biegową przekładnią DSG. Akumulator ma pojemność aż 25,7 kWh (brutto), co przekłada się na zasięg w granicach 100 km. Ładowanie domowym wallboxem (maksymalna moc to 11 kW) od 10 do 80 procent trwa około 2,5 godziny.

Skoda Kodiaq iV 2024 ładowanie
Maks. moc ładowania prądem stałym wynosi solidne 50 kW.
Skoda

Nowa Skoda Kodiaq – naszym zdaniem

Poprzednia generacja Skody Kodiaq znalazła ponad 860 tys. nabywców i cieszyła się bardzo dobrą opinią, więc nowy model był sporym wyzwaniem. Wygląda na to, że operacja się udała i zapowiada się przebój. 

ocena 5/5

Wyjątkowo przestronny i komfortowy SUV, naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami, ale nadal przyjazny w użytkowaniu.

Wojtek Jurko, „Motor”

Czytaj także