Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
najlepsze auta używane wg serwisu carbuyer

Najlepsze używane samochody w 16 klasach – ranking Carbuyer

archiwum

Najlepsze używane samochody w 16 klasach – ranking Carbuyer

Zespół ekspertów brytyjskiego serwisu Carbuyer ocenił i wybrał najlepsze samochody używane. Prezentujemy zwycięzcę całego rankingu oraz auta, które wygrały w poszczególnych klasach – od małych, przez rodzinne, sportowe, SUV-y, aż po hybrydy i, oczywiście, „elektryki”. 

Carbuyer to brytyjski serwis internetowy, który stara się ułatwić klientom podjęcie właściwych decyzji zakupowych – zarówno tym zainteresowanym autami nowymi, jak również osobom szukającym samochodu z drugiej ręki.

Nie jest żadną tajemnicą, że rezygnując z zakupu nowego auta na rzecz używanego, można sporo zaoszczędzić, co szczególnie ostatnimi czasy staje się wyjątkowo mocnym argumentem na rzecz przeniesienia się z poszukiwaniami samochodu na rynek wtórny. Nie musi to jednak być okupione utratą komfortu, systemów bezpieczeństwa czy nawet ochrony gwarancyjnej – 2- czy 3-letnie samochody nie straciły dużo z salonowego blasku. A takie właśnie modele zajęły czołowe miejsca w rankingu brytyjskiego serwisu Carbuyer.co.uk. 

Jego twórcy podkreślają przy tym, że również używane auto można sfinansować. Oczywiście nie dotyczy to wyłącznie brytyjskiego rynku. W ramach kredytu, leasingu czy wynajmu także w Polsce można cieszyć się używanym samochodem. W obliczu rosnących cen nowych pojazdów może to być optymalnym rozwiązaniem dla budżetu.

Zwycięzcą w klasyfikacji generalnej, czyli całego rankingu, został Ford Fiesta, ale najlepsze używane samochody na 2022 rok eksperci serwisu Carbuyer.co.uk wytypowali także w 16 kategoriach według klas. W efekcie zestawienie objęło praktycznie wszystkie segmenty rynku. Zwycięzcy stanowią ciekawą alternatywę dla nowych samochodów.

Najlepsze używane auto roku 2022 – Ford Fiesta Mk7 (od 2017 r.) 

Ford Fiesta Mk7

Fiesta zdobyła tytuł najlepszego używanego samochód roku 2022, a jednocześnie też najlepszego małego auta. W przeboju Forda oceniający szczególnie podkreślali komfort jazdy, dobrze wykończone wnętrze z pomysłowymi rozwiązaniami i walorami właściwymi większym autom, gamę dynamicznych silników i dobre prowadzenie.

  • ceny: 29-80 tys. zł

Najlepsze małe auto rodzinne – Kia Cee'd III (od 2018 r.)

Kuia Cee'd III

Kompaktowego Cee'da uznano za najlepsze małe auto rodzinne. Kia przekonała jurorów m.in. długą gwarancją, bogatym wyposażeniem oraz silnikami – benzynowym 1.0 (idealnym do aut, które będą użytkowane głównie w mieście) i dieslem 1.6 (jeśli samochód ma pokonywać dłuższe dystanse).

  • ceny: 45-132 tys. zł

Najlepsze auto rodzinne – Opel Insignia II (od 2017 r.)

Opel Insignia II

Opel przekonuje m.in. rozsądnymi cenami oraz praktycznym, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem. W przypadku tej ostatniej cechy – na poziomie o klasę wyższego BMW serii 5, oferując naprawdę dużo miejsca dla nawet 5-osobowej rodziny i równie imponujący bagażnik. Chwalono także bogate wyposażenie i bogatą gamę udanych silników benzynowych i Diesla.

  • ceny: 52-170 tys. zł

Najlepsze duże auto rodzinne – Skoda Kodiaq (od 2017 r.)

Skoda Kodiaq

Za najlepsze duże auto rodzinne uznano Kodiaqa z bardzo przestronnym i ergonomicznym wnętrzem, dobrymi właściwościami jezdnymi i atrakcyjnymi cenami. Oceniający wyróżnili dwa benzynowe silniki – 1.5 i 2.0 – oraz dwulitrowego diesla, który uważają za najlepsze w tym aucie rozwiązanie – ze względu na bardzo korzystną relację satysfakcjonującej wydajności do całkiem przystępnych kosztów eksploatacji.

  • ceny: 72-210 tys. zł

Najlepsze używane kombi – Skoda Octavia III (2012-2020) 

Skoda Octavia III kombi

Tytuł najlepszego używanego kombi przypadł Octavii, w której szczególnie chwalono ogromny bagażnik (610 l) i przestronne wnętrze (ze szczególnie dużą ilością miejsca nad głowami i na nogi), podkreślając także jego wygodę i dobre rozplanowanie. Zwrócono też uwagę na gamę oszczędnych silników oraz niezłe wyposażenie.

  • ceny: 25-110 tys. zł

Najlepsze auto sportowe – Mazda MX-5 ND (od 2015 r.)

Mazda MX-5 ND

Za najlepsze auto sportowe Carbuyer uznał roadstera Mazdy, który od lat w raportach serwisu króluje także jako najwyżej oceniane auto sportowe wśród nowych modeli. Jako używana Mazda MX-5 staje się jeszcze atrakcyjniejszym wyborem, dając masę radości z jazdy za przystępną cenę. Auto świetnie się prowadzi i ma oszczędne silniki oraz dobre fotele i wyposażenie.

  • ceny: 62-140 tys. zł

Najlepszy kabriolet – Mini Cabrio III (2007-2015)

Mini Cabrio III

W klasyfikacji używanych kabrioletów wygrało natomiast Mini – przyjemne w prowadzeniu, oszczędne i dostępne w wielu różnych wersjach, co oznacza, że w ofertach można znaleźć auto praktycznie na każdą kieszeń. Plus za większy niż można by się spodziewać bagażnik (215 l).

  • ceny: 65-110 tys. zł

Najlepszy hot hatch – Volkswagen Golf GTI VII (2013-2020)

Volkswagen Golf GTI VII

W kategorii hot hatch zwyciężyła ikona tego segmentu, czyli Golf GTI. Jego siódma odsłona jest kapitalnie wykonana (oceniający szczególnie chwalą jakość wykończenia wnętrza), mocna, świetna w prowadzeniu i do tego całkiem praktyczna (bagażnik mieści 380 l). 

  • ceny: 56-150 tys. zł

Najlepszy sportowy SUV – Porsche Macan (od 2014 r.)

Porsche Macan

Obecny już tyle lat na rynku Macan nadal wyznacza standardy, którym muszą sprostać wszystkie inne szybkie SUV-y i... wygrywa w tej kategorii. Jako auto używane – jest jeszcze bardziej wart swojej ceny. Carbuyer szczególnie chwali jego świetne właściwości jezdne, praktyczne wnętrze (bagażnik mieści 488 l), duży uciąg (2000 kg) oraz coraz atrakcyjniejsze ceny. Najtańsze w eksploatacji są wczesne wersje z silnikami Diesla.

  • ceny: 140-420 tys. zł

Najlepszy pick-up – Toyota Hilux VIII (od 2015 r.)

Toyota Hilux VIII

Reputacja niezniszczalnego auta i doskonałego woła roboczego, mocny i oszczędny diesel, korzystna gwarancja oraz dostępność nieźle wyposażonych wersji – dzięki temu Hiluxa uznano za najlepszego pick-upa.

  • ceny: 98-210 tys. zł

Najlepsze małe auto elektryczne – BMW i3 (od 2013 r.)

BMW i3

Mimo długiej już obecności na rynku BMW i3 wciąż cieszy oko nowoczesnym wyglądem, do tego ma przestronne wnętrze i zapewnia sporą przyjemność z jazdy – nie powinno dziwić, że uznano je za najlepszy mały używany samochód elektryczny. 

  • ceny: 68-200 tys. zł

Najlepsze rodzinne auto elektryczne – Nissan Leaf (od 2017 r. )

Nissan Leaf

Nissan Leaf to samochód, który zapoczątkował elektryczną rewolucję. A teraz jego druga odsłona okazuje się bezkonkurencyjna w walce o tytuł najlepszego rodzinnego auta elektrycznego. Nissan jest bardzo tani w utrzymaniu, ma przyzwoity zasięg (i całkiem rozsądne czasy ładowania), a do tego oferuje przestronne wnętrze.

  • ceny: 88-150 tys. zł

Najlepsze duże elektryczne auto rodzinne –Tesla Model S (od 2012 r.)

Tesla Model S

W ciągu blisko dekady od premiery limuzyna Tesli stała się wzorcem dużego, praktycznego auta elektrycznego. Wszystkie wersje oferują imponujące zasięgi, przestronne wnętrze i masę nowoczesnej technologii na pokładzie. Wielu dodatkowo ucieszą naprawdę imponujące przyspieszenia dostępne w niektórych modelach.

  • ceny: 140-310 tys. zł

Najlepsze auto hybrydowe – Toyota Prius IV (od 2016 r.)

Toyota Prius IV

W Priusie na pierwszy plan wysuwają się wysoka jakość wykonania i trwałość przekładające się na słynną już niezawodność, oszczędny napęd, a także spore, wygodne wnętrze i duży bagażnik (501 l). Plusem jest także dość duży wybór aut używanych na rynku.

  • ceny: 66-100 tys. zł

Najlepsza hybryda plug-in – Kia Niro PHEV (od 2017 r.)

Kia Niro PHEV

W kategorii hybryd plug-in (z możliwością ładowania akumulatora prądem z sieci) wyróżniono Kię Niro. Ma niezły zasięg na prądzie (ok 50 km), spore wnętrze (wygodnie mieszczą się w nim 4 osoby, do dyspozycji mając bagażnik o pojemności 324 l) i oszczędny napęd. Dodatkowy plus za tradycyjny już dla Kii walor, czyli długą gwarancję.

  • ceny: 100-135 tys. zł

Czytaj także