Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Dacia Spring

Dacia Spring – ceny, wyposażenie, dane techniczne

Dacia Spring – ceny, wyposażenie, dane techniczne

Dacia Spring to najtańsze nowe auto elektryczne w Polsce – kosztuje od 76 900 zł. Jedną z wersji już można zamawiać.

Dacia Spring to samochód wyjątkowy – nie dość, że w segmencie aut mini crossoverów jest jak na lekarstwo, to jeszcze został on wyposażony w napęd elektryczny. Założenie przy konstruowaniu samochodu było proste – ma on być jak najtańszy, a dzięki temu dostępny dla jak najszerszej rzeszy klientów, którzy chcą „elektryka”, ale ze względu na zaporowe ceny po prostu ich na niego nie stać.

W efekcie powstał mały – 3,7 m długości – ale modnie wyglądający samochód, który ma po prostu wywiązywać się z podstawowego zadania: transportu w ruchu miejskim. A tu nie jest potrzebny ani bardzo mocny silnik, ani wielki zasięg (można zatem zastosować mniejsze, lżejsze i tańsze baterie). Spring ma zatem zaledwie 44 KM.

Czas rozpędzania do 100 km/h trwa bardzo długo (19,1 s), ale znacznie ważniejsze w mieście przyspieszenie do 50 km/h zabiera akceptowalne 5,8 s (dla porównania 100-konna Dacia Sandero 1.0 TCe LPG wykonuje to według naszych pomiarów w 4,4 s). Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że w gęstym ruchu dużych metropolii (a to naturalne środowisko Springa) – wiele więcej nie potrzeba. W takim kontekście prędkość maksymalna 125 km/h także w zupełności wystarcza. Podobnie jest z zasięgiem, który w mieście zgodnie z deklaracją producenta ma wynosić (wg normy WLTP) nieco ponad 300 km.

Pozostaje kwestia ceny. Jak na elektryczny samochód 76 900 zł to kwota bardzo niska, ale jak za auto tej wielkości i o tak generalnie mizernych osiągach – bardzo dużo. Za nieco wyższą sumę 80 890 zł (w promocji: 72 890 zł) można mieć na przykład 110-konnego Volkswagena Golfa – samochód dalece dynamiczniejszy, bardziej komfortowy i lepiej wykonany.

W Polsce Dacia Spring zadebiutowała najpierw w wersji Business dla firm lub operatorów carsharingu (blisko 200 egzemplarzy trafiło już do floty Traficara w Warszawie). Klienci indywidualni będą mogli składać zamówienia na obie wersje wyposażenia (Comfort i Comfort Plus) od połowy czerwca 2021 r., natomiast pierwsze dostawy przewidziano na jesień br. Już teraz jednak umożliwiono rezerwację wersji Comfort Plus z dodatkowym wyposażeniem (wejście do ładowania prądem stałym oraz przewód do ładowania z publicznych punktów ładowania typu wallbox) w cenie 87 400 zł.

Dacia Spring dla klientów indywidualnych będzie oferowana w dwóch wersjach wyposażenia:

Comfort: od 76 900 zł

W standardzie m.in.: klimatyzacja manualna, radio, Bluetooth, USB, światła dzienne LED, obręcze kół 14’’ Flexwheel (z kołpakami imitującymi aluminiowe obręcze), tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną, przewód do ładowania z gniazdka domowego.

Opcje m.in.: koło zapasowe (700 zł), przewód do ładowania z publicznych punktów ładowania (wallbox; 1500 zł).

Comfort Plus: od 83 400 zł

W standardzie m.in.: wyposażenie wersji Comfort oraz pakiet High Tech (Media Nav 7’’ z funkcją duplikowania ekranu smartfona, USB, kamera cofania, system wspomagania parkowania tyłem), pakiet kolorystyczny pomarańczowy (elementy nadwozia i wnętrza), koło zapasowe, lakier metalizowany.

Opcje m.in.: wejście do ładowania prądem stałym (2500 zł), przewód do ładowania z publicznych punktów ładowania (wallbox; 1500 zł).

Na początku przyszłego roku pojawi się odmiana dostawcza Cargo z homologacją N1 – bez tylnej kanapy, z przestrzenią ładunkową o pojemności 1100 litrów.

Podstawowe dane techniczne Dacii Spring:

  • Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi: 373,4/177,0/151,6/242,3 cm
  • Pojemność bagażnika: od 290 do 620 l
  • Masa własna/ładowność: 970/330 kg
  • Silnik: elektryczny; moc 44 KM, maksymalny moment obrotowy 125 Nm
  • Napęd: przedni
  • Przyspieszenie: 0-50 km/h w 5,8 s; 0-100 km/h w 19,1 s
  • Prędkość maksymalna: 125 km/h
  • Pojemność akumulatora: 27,4 kWh
  • Zasięg wg WLTP: 230 km (w cyklu mieszanym), 305 km (w cyklu miejskim)
4.dacia_spring_electric_f_dominik_kalamus_007
Dacia Spring już jeździ po Warszawie w ramach floty firmy carsharingowej Traficar. Auto ma 14-calowe koła z oponami 165/70 i spory, 15-centymetrowy prześwit. 
Dacia
dacia_spring_electric_f_dominik_kalamus_016
Spring ma 3,73 m długości, a średnica zawracania wynosi 9,6 m.
Dacia
dacia_spring_electric_f_dominik_kalamus_093
W standardowym wyposażeniu znajduje się system wspomagania awaryjnego hamowania.
Dacia
2021 - New Dacia Spring(1)
Za dopłatą oferowany jest system multimedialno-nawigacyjny z 7-calowym ekranem dotykowym. Przewodowo obsługuje on Android Auto i Aple CarPlay.  
Dacia
dacia_spring_electric_f_dominik_kalamus_062
W wersji Business standardem jest tapicerka z tzw. skóry ekologicznej.
Dacia
2021 - New Dacia Spring(2)
Spring jest samochodem czteroosobowym.
Dacia
2021 - New Dacia Spring(3)
Do półki bagażnik mieści 290 litrów.
Dacia
dacia_spring_electric_f_dominik_kalamus_076
Silnik ma 44 KM, a bateria 27,4 kWh. Jej ładowanie z domowego gniazdka zajmuje około 14 godzin. Przy wykorzystaniu wallboxa 3,7 kW to ok. 8,5 h, a 7,4-kilowatowego – ok. 5 godzin.
Dacia

Czytaj także