Ceny Kii EV6 zaczynają się od 179 900 zł. To mniej niż w przypadku konkurencyjnych aut.
Kia rozpoczęła przedsprzedaż swojego nowego, dużego elektrycznego crossovera EV6 (ma 468 cm długości). Produkcja auta rozpocznie się w lipcu, natomiast dostawy pierwszych egzemplarzy zaplanowano na czwarty kwartał bieżącego roku (z wyjątkiem topowej odmiany GT, na którą trzeba poczekać do IV kwartału 2022 r.). Podstawowa wersja ze 170-konnym silnikiem i napędem na tył została wyceniona na 179 900 zł.
Gama jest bogata i składają się na nią odmiany o czterech mocach silników, z bateriami o dwóch pojemnościach (58 lub 77,4 kWh) oraz z napędem tylnym lub 4x4. Wersje wyposażenia EV6, EV6 Plus oraz GT-Line są dostępne w kombinacji z jednostkami o mocy 170, 228 lub 325 KM natomiast najwyższy wariant GT – tylko z 585-konną.
Standardem wersji EV6 są m.in.: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, automatyczna klimatyzacja z nawiewami z tyłu, skórzano-materiałowa tapicerka, system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka, klamki chowane w drzwiach, pakiet systemów bezpieczeństwa (utrzymanie pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, rozpoznawanie znaków, aktywny tempomat, asystent jazdy po autostradzie), diodowe reflektory, światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy, 19-calowe aluminiowe felgi.
W EV6 Plus seryjne są dodatkowo m.in.: podgrzewana kierownica oraz fotele, siedzenia regulowane elektrycznie, tapicerka ze skóry ekologicznej, technologia V2X umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych i pojazdów mocą do 3,6 kW, kolejne systemy wsparcia kierowcy (monitorowanie martwego pola, automatyczna zmiana kierunku jazdy, monitorowanie ruchu podczas cofania z samoczynnym zatrzymaniem, automatyczne hamowanie awaryjne z funkcją „Crossing”, automatyczna zmiana pasa ruchu), indukcyjna ładowarka do telefonu, 20-calowe obręcze.
GT-Line ma ponadto m.in.: adaptacyjne reflektory, podgrzewaną kanapę i wentylowane siedzenia, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, zamszową tapicerkę, wyświetlacz head-up, zestaw audio Meridian, lakier metalik.
Topowy wariant GT wzbogacono m.in. o: sportowe fotele, wzmocniony układ hamulcowy, dodatkowe tryby jazdy GT i Custom, adaptacyjne zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz 21-calowe felgi.
Kia zaoferuje nabywcom EV6 obniżone stawki za ładowanie w ramach ogólnoeuropejskiej sieci Ionity. Miesięczny koszt abonamentu to 58 zł (obowiązuje w nim cena 1,35 zł za 1 kWh). Klienci, którzy kupią EV6 w ramach przedsprzedaży lub do końca 2022 roku otrzymają 12-miesięczny abonament za darmo. Do końca lipca bieżącego roku ma powstać w Polsce sześć stacji sieci Ionity, a następne pięć – do końca 2021 roku. W 24 europejskich krajach docelowo ma ich być 400 i zostaną rozmieszczone co 120 km wzdłuż autostrad. Zarządzanie płatnościami za ładowanie umożliwi aplikacja Kia Charge zapewniająca dostęp nie tylko do sieci Ionity, ale także do 218 tys. innych punktów.
Kia EV6 objęta jest gwarancją trwająca 7 lat (z limitem przebiegu 150 tys. km). Takie same warunki dotyczą akumulatora (Kia zapewnia, że pod koniec gwarancji ma on mieć minimum 70% początkowej pojemności).
Oto najważniejsze dane techniczne wszystkich wariantów Kii EV6.
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Bateria | Napęd | 0-100 km/h | Prędkość maksymalna | Zasięg |
---|---|---|---|---|---|---|---|
z tyłu | 170 KM | 350 Nm | 58 kWh | tylny | 8,5 s | 185 km/h | 400 km |
z tyłu | 228 KM | 605 Nm | 77,4 kWh | tylny | 7,5 s | 185 km/h | 510 km |
z tyłu i z przodu | 325 KM | 605 Nm | 77,4 kWh | 4x4 | 5,4 s | 185 km/h | 460-490 km |
z tyłu i z przodu | 585 KM | 740 Nm | 77,4 kWh | 4x4 | 3,5 s | 260 km/h | 400 km |
A tak przedstawia się cennik wszystkich wersji Kii EV6.
Moc | Wersja EV6 | Wersja EV6 Plus | Wersja EV6 GT–line | Wersja EV6 GT |
---|---|---|---|---|
170 KM | 179 900 zł | 193 900 zł | 217 900 zł | – |
228 KM | 199 900 zł | 215 400 zł | 237 900 zł | – |
325 KM | 216 900 zł | 232 400 zł | 254 900 zł | – |
585 KM | – | – | – | 281 900 zł |
Bezpośrednimi rywalami Kii EV6 są m.in.:
Ford Mustang Mach-E
Hyundai Ioniq 5
Skoda Enyaq iV