Elektryczny crossover klasy średniej Forda – Mustang Mach-E – trafi do salonów w czerwcu 2021 r. Ceny zaczynają się od 216 120 zł.
Ford bardzo długo kazał czekać na pojawienie się elektrycznego Mustanga Mach-E w Europie. W końcu mamy kwiecień 2021 r., a auto pokazano po raz pierwszy w listopadzie 2019 r. Mustang Mach-E jest samochodem, który będzie konkurował w coraz szybciej rozrastającej się klasie elektrycznych SUV-ów/crossoverów klasy średniej. Ostatnio pojawiły się w niej m.in. Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5 czy Kia EV6.
Mustang Mach-E ma 471 cm długości, 188 cm szerokości, 162 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 298 cm. Pojemność tylnego bagażnika wynosi – niezbyt imponujące jak na auto tej wielkości – 402 litry w wersjach tylnonapędowych i zaledwie 322 l w tych z napędem 4x4. Na szczęście jest jeszcze przedni bagażnik, w którym mieści się dodatkowe 100 l.
W tym roku do Polski trafi jedynie 220 samochodów, z czego 134 (60%) już sprzedano podczas specjalnych przedpremierowych pokazów. Na razie blisko 3/4 klientów wybiera wariant z większym akumulatorem i napędem na 4 koła. Oto najważniejsze parametry i ceny wszystkich oferowanych obecnie wersji.
Później pojawi się jeszcze wersja GT z baterią 98 kWh, napędem 4x4 i silnikami o mocy 487 KM. GT przyspiesza do „setki” w 3,7 s i jako jedyne rozpędza się do 200 km/h. Jego zasięg wyniesie 490 km.
W wyposażeniu standardowym odmian z napędem tylnym znajdują się m.in. 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, tapicerka ze skóry ekologicznej, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, diodowe reflektory i tylne światła czy 18-calowe felgi. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, układ zapobiegający kolizjom, asystenta utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne airbagi i kurtyny.
Wersje z napędem na 4 koła mają ponadto m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, zewnętrzny pakiet stylizacji nadwozia, adaptacyjne reflektory diodowe czy elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją pamięci, a także kamerę cofania.
Wersję specjalną First Edition wyróżniają m.in. perforowana tapicerka foteli z niebiesko-czerwonymi przeszyciami, a w standardzie poza elementami seryjnymi w innych odmianach znajdują się m.in. panoramiczny dach, system audio B&O z 10 głośnikami, kamera 360 stopni, adaptacyjny tempomat i zaawansowany asystent parkowania.