Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E – ceny, wyposażenie, dane techniczne

Elektryczny crossover klasy średniej Forda – Mustang Mach-E – trafi do salonów w czerwcu 2021 r. Ceny zaczynają się od 216 120 zł.

Ford bardzo długo kazał czekać na pojawienie się elektrycznego Mustanga Mach-E w Europie. W końcu mamy kwiecień 2021 r., a auto pokazano po raz pierwszy w listopadzie 2019 r. Mustang Mach-E jest samochodem, który będzie konkurował w coraz szybciej rozrastającej się klasie elektrycznych SUV-ów/crossoverów klasy średniej. Ostatnio pojawiły się w niej m.in. Skoda Enyaq iV, Hyundai Ioniq 5 czy Kia EV6.

Mustang Mach-E ma 471 cm długości, 188 cm szerokości, 162 cm wysokości, a rozstaw osi to aż 298 cm. Pojemność tylnego bagażnika wynosi – niezbyt imponujące jak na auto tej wielkości – 402 litry w wersjach tylnonapędowych i zaledwie 322 l w tych z napędem 4x4. Na szczęście jest jeszcze przedni bagażnik, w którym mieści się dodatkowe 100 l.

W tym roku do Polski trafi jedynie 220 samochodów, z czego 134 (60%) już sprzedano podczas specjalnych przedpremierowych pokazów. Na razie blisko 3/4 klientów wybiera wariant z większym akumulatorem i napędem na 4 koła. Oto najważniejsze parametry i ceny wszystkich oferowanych obecnie wersji.

  • Bateria 75 kWh (68 kWh netto), napęd tylny, silnik 269 KM, 0-100 km/h w 6,9 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zasięg 440 km, cena 216 120 zł
  • Bateria 75 kWh (68 kWh netto), napęd 4x4, dwa silniki 269 KM (łącznie), 0-100 km/h w 6,3 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zasięg 400 km, cena 249 560 zł
  • Bateria 98 kWh (88 kWh netto), napęd tylny, silnik 294 KM, 0-100 km/h w 7,0 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zasięg 610 km, cena 247 570 zł
  • Bateria 98 kWh (88 kWh netto), napęd 4x4, dwa silniki 351 KM (łącznie), 0-100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zasięg 540 km, cena 286 310 zł (identyczna technicznie wersja specjalna First Edition kosztuje 303 810 zł)

Później pojawi się jeszcze wersja GT z baterią 98 kWh, napędem 4x4 i silnikami o mocy 487 KM.  GT przyspiesza do „setki” w 3,7 s i jako jedyne rozpędza się do 200 km/h. Jego zasięg wyniesie 490 km.

W wyposażeniu standardowym odmian z napędem tylnym znajdują się m.in. 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, tapicerka ze skóry ekologicznej, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele, diodowe reflektory i tylne światła czy 18-calowe felgi. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, układ zapobiegający kolizjom, asystenta utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne airbagi i kurtyny.

Wersje z napędem na 4 koła mają ponadto m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, zewnętrzny pakiet stylizacji nadwozia, adaptacyjne reflektory diodowe czy elektrycznie regulowane przednie fotele z funkcją pamięci, a także kamerę cofania.

Wersję specjalną First Edition wyróżniają m.in. perforowana tapicerka foteli z niebiesko-czerwonymi przeszyciami, a w standardzie poza elementami seryjnymi w innych odmianach znajdują się m.in. panoramiczny dach, system audio B&O z 10 głośnikami, kamera 360 stopni, adaptacyjny tempomat i zaawansowany asystent parkowania.

MUSTANG_MACH-E_f_Dominik_Kalamus_022
Dynamiczna sylwetka dobrze maskuje rozmiary auta. Mustang Mach-E ma 471 cm długości. 
Ford
2020_FORD_MACH-E_AWD_05
Naładowanie baterii 75 kWh zajmuje – przy wykorzystaniu ładowarki 11 kW – 5 godzin i 40 minut, a akumulatora 98 kWh – 7 godzin i 10 minut. 
Ford
MUSTANG_MACH-E_f_Dominik_Kalamus_038
Odmiany z napędem tylnym mają seryjnie 18-calowe felgi, a z układem 4x4 – o cal większe.
Ford
FORD_2020_Go-Electric_MACH-E_010
Minimalistyczna deska z dwoma ekranami – ten zastępujący tradycyjne wskaźniki ma 10,2 cala, a główny – 15,5 cala.
Ford

Czytaj także