W styczniu 2021 r. Fordy były w Polsce najczęściej rejestrowanymi samochodami dostawczymi o DMC do 3,5 t.
W pierwszym miesiącu bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 4626 nowych samochodów dostawczych (o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony). To więcej o 4,7% (209 sztuk) niż w styczniu ubiegłego roku. Liderem rynku został Ford. Zarejestrowano 783 egzemplarze samochodów tej marki, co oznacza przyrost aż o 36,9% (+511 szt.) w stosunku do stycznia 2020 r. Udział Forda w tym segmencie polskiego rynku osiągnął tym samym 16,9% (rekordowy wzrost o blisko 4 punkty procentowe w stosunku do tego samego okresu 2020 r.).
Dwa spośród modeli amerykańskiej firmy są liderami swoich segmentów. Wśród pick-upów niekwestionowanym bestsellerem jest Ranger. W styczniu 2021 r. zarejestrowano 114 egzemplarzy tego auta (o 50% więcej niż w styczniu 2020 r.), przy czym należy zauważyć, że wszystkich pick-upów przybyło 200 szt. A to oznacza, że Ranger ma aż 57-procentowy udział w swoim segmencie. Duży sukces odniósł też Transit Custom, którego zarejestrowano 196 szt. (najwięcej z rywali; wzrost na poziomie 32,4% do 01.2020 r.), co przekłada się na niemal 30-procentowy udział w tym segmencie pojazdów dostawczych.
Styczniowy sukces tak skomentował Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska:
Od 6 lat Ford jest wiodącą marką w sprzedaży samochodów dostawczych w Europie z udziałem rynkowym na poziomie 14,6 proc. Nasze najnowsze wyniki sprzedaży w Polsce to potwierdzenie realizacji strategii, która ma zapewnić marce objęcie pierwszego miejsca na każdym z europejskich rynków. (…) Pomoże nam szeroka gama samochodów dostawczych, jej elektryfikacja oraz dodatkowe usługi, jak np. FordPass Pro, zwiększające efektywne zarządzanie flotami.