Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeepy na Moab Easter Jeep Safari

Siedem prototypów na imprezę Moab Easter Jeep Safari 2022

Jeep

Siedem prototypów na imprezę Moab Easter Jeep Safari 2022

Jeep jak co roku stworzył niezwykłe koncepcyjne samochody na spotkanie miłośników marki w Moab (USA). W 2022 r. ponownie jest ich siedem.

To już 56. edycja Moab Easter Jeep Safari, dorocznego zlotu miłośników Jeepa, który odbywa się w Moab w stanie Utah w USA. Impreza ewoluowała od jednodniowej po trwającą dziś aż dziewięć dni (w tym roku odbywa się od 9 do 17 kwietnia).

Jednym z najważniejszych wydarzeń jest prezentacja specjalnie na tę okazję stworzonych przez Jeepa prototypów. Za każdym razem robią one ogromne wrażenie – widać, że dla marki Jeep samochody to prawdziwa pasja. W tym roku ponownie przywieziono do Moab siedem koncepcyjnych modeli. Poniżej pokazujemy je wszystkie.

Jeep D-Coder Concept by JPP

jeep_easter_safari_1
Jeep
jeep_easter_safari_2
Jeep

Ten Gladiator to jeżdżący „katalog” akcesoriów Jeep Performace Parts i Mopara. Jest ich tu łącznie ponad 35, a każda dodana część otrzymała kod QR linkujący bezpośrednio do sklepu Mopar eStore. Wśród wykorzystanych produktów znajdują się m.in. snorkel, zderzaki Rubicon, rurowe drzwi, osłona wyciągarki z diodowymi lampami czy system mocowania bagażu na „pace” wraz ze skrzynią marki Thule. Auto porusza się na 17-calowych obręczach JPP z 37-calowymi (średnica zewnętrzna) oponami BF Goodrich KM3, a w zawieszeniu zastosowano amortyzatory Foxa (prześwit zwiększono o 5 cm).

Jeep Birdcage Concept by JPP

jeep_easter_safari_3
Jeep

jeep_easter_safari_4
Jeep

Brązowy, hybrydowy Jeep Wrangler 4xe korzysta z zawieszenia z dwucalowym (5 cm) liftem i amortyzatorami marki Fox. Na felgi o średnicy 17 cali i szerokości 8,5 cala założono 37-calowe opony BF Goodrich KM3 (inne niż seryjne błotniki umożliwiają swobodną pracę zawieszenia). Wysoko umieszczona wyciągarka jest chroniona specjalną obudową, pod którą zmontowano dodatkowo płytę zabezpieczającą – wszystko po to, by uzyskać jak najlepszy kąt natarcia. Birdcage Concept otrzymał także specjalny, montowany do klatki bezpieczeństwa system transportowy.

Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept

jeep_easter_safari_5
Jeep
jeep_easter_safari_6
Jeep

Nowa wersja Magneto korzysta z 800-woltowej instalacji, silnika elektrycznego rozwijającego 625 KM i 1152 Nm, czterech zestawów baterii o łącznej pojemności 70 kWh oraz – nietypowo – manualnej, 6 biegowej przekładni, a także skrzyni rozdzielczej z Wranglera Rubicona. Magneto ma ponadto m.in. o 30,5 cm zwiększony rozstaw osi w stosunku do zwykłego krótkiego Wranglera, o 3 cale (7,62 cm) podwyższone zawieszenie, osie Dynatrac 60 Pro-Rock (przód) i Dynatrac 80 Pro-Rock z blokadami, specjalny wał napędowy oraz 40-calowe opony, założone na 20-calowe obręcze. Zastosowano też m.in. lżejsze zderzaki oraz karbonowe poszerzenia błotników.

Jeep Rubicon 20th Anniversary Concept

jeep_easter_safari_7
Jeep
jeep_easter_safari_8
Jeep

Auto stworzono, by uczcić 20. rocznicę powstania serii Rubicon Jeepa. Ten egzemplarz zbudowano w oparciu o topową wersję Wranglera Rubicona 392 z silnikiem 6.4 V8. Zastosowano w nim m.in. sportowy układ wydechowy z dwoma trybami pracy, maskę z centralnym wlotem, niższe drzwi, elektrycznie odsuwany dach, okleinę nadwozia w szarym kolorze, stalowe zderzaki, wyciągarkę Warn, a także podwyższone o 5 cm zawieszenie i 17-calowe felgi (z możliwością montażu pierścienia utrzymującego oponę) z 37-calowym ogumieniem MT.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk PHEV Concept

jeep_easter_safari_9
Jeep
jeep_easter_safari_10
Jeep

Hybrydowy (plug-in) Grand Cherokee Trailhawk 4xe (dwa silniki elektryczne i benzynowy 2.0 R4 turbo, 8-biegowy automat; zasięg w trybie EV do 40 km) został polakierowany w specjalnym kolorze Industrial Blue, ma czarny dach (plus inne niż fabryczne relingi), wyjątkowe naklejki oraz 20-calowe felgi z 33-calowymi oponami mud-terrain marki BF Goodrich.

Jeep ’41 Concept

jeep_easter_safari_11
Jeep
jeep_easter_safari_12
Jeep

To koncept odwołujący się do militarnej, sięgającej 1941 roku, tradycji Jeepa. Prototyp nawiązujący do Willisa korzysta z hybrydowego napędu plug-in i został pomalowany w oliwkowym kolorze o oznaczeniu D.R.A.B '41, otrzymał czarne matowe zderzaki, jasny dach, wyciągarkę Warna, maskę i niższe drzwi od Jeep Performance Parts, podwyższone o 5 cm zawieszenie JPP oraz 17-calowe stalowe felgi z 35-calowymi oponami MT.

Jeep Bob Concept

jeep_easter_safari_13
Jeep
jeep_easter_safari_14
Jeep

To samochód, który oparto na pick-upie Gladiatorze, z którego usunięto drzwi i środkowe słupki, zmodyfikowano dach i przykryto go pomarańczową płachtą, a także zastosowano specjalne malowanie i karbonową maskę. Skrzynię ładunkową skrócono o 30,5 cm i zastosowano inne zderzaki, by poprawić kąt zejścia. Zawieszenie ma 7,6-centymetrowy lift, a pod powiększonymi błotnikami mieszczą się 40-calowe opony (na 20-calowych obręczach). Do napędu zastosowano tu trzylitrowego turbodiesla V6.

Czytaj także