Jeep jak co roku stworzył niezwykłe koncepcyjne samochody na spotkanie miłośników marki w Moab (USA). W 2022 r. ponownie jest ich siedem.
To już 56. edycja Moab Easter Jeep Safari, dorocznego zlotu miłośników Jeepa, który odbywa się w Moab w stanie Utah w USA. Impreza ewoluowała od jednodniowej po trwającą dziś aż dziewięć dni (w tym roku odbywa się od 9 do 17 kwietnia).
Jednym z najważniejszych wydarzeń jest prezentacja specjalnie na tę okazję stworzonych przez Jeepa prototypów. Za każdym razem robią one ogromne wrażenie – widać, że dla marki Jeep samochody to prawdziwa pasja. W tym roku ponownie przywieziono do Moab siedem koncepcyjnych modeli. Poniżej pokazujemy je wszystkie.
Ten Gladiator to jeżdżący „katalog” akcesoriów Jeep Performace Parts i Mopara. Jest ich tu łącznie ponad 35, a każda dodana część otrzymała kod QR linkujący bezpośrednio do sklepu Mopar eStore. Wśród wykorzystanych produktów znajdują się m.in. snorkel, zderzaki Rubicon, rurowe drzwi, osłona wyciągarki z diodowymi lampami czy system mocowania bagażu na „pace” wraz ze skrzynią marki Thule. Auto porusza się na 17-calowych obręczach JPP z 37-calowymi (średnica zewnętrzna) oponami BF Goodrich KM3, a w zawieszeniu zastosowano amortyzatory Foxa (prześwit zwiększono o 5 cm).
Brązowy, hybrydowy Jeep Wrangler 4xe korzysta z zawieszenia z dwucalowym (5 cm) liftem i amortyzatorami marki Fox. Na felgi o średnicy 17 cali i szerokości 8,5 cala założono 37-calowe opony BF Goodrich KM3 (inne niż seryjne błotniki umożliwiają swobodną pracę zawieszenia). Wysoko umieszczona wyciągarka jest chroniona specjalną obudową, pod którą zmontowano dodatkowo płytę zabezpieczającą – wszystko po to, by uzyskać jak najlepszy kąt natarcia. Birdcage Concept otrzymał także specjalny, montowany do klatki bezpieczeństwa system transportowy.
Nowa wersja Magneto korzysta z 800-woltowej instalacji, silnika elektrycznego rozwijającego 625 KM i 1152 Nm, czterech zestawów baterii o łącznej pojemności 70 kWh oraz – nietypowo – manualnej, 6 biegowej przekładni, a także skrzyni rozdzielczej z Wranglera Rubicona. Magneto ma ponadto m.in. o 30,5 cm zwiększony rozstaw osi w stosunku do zwykłego krótkiego Wranglera, o 3 cale (7,62 cm) podwyższone zawieszenie, osie Dynatrac 60 Pro-Rock (przód) i Dynatrac 80 Pro-Rock z blokadami, specjalny wał napędowy oraz 40-calowe opony, założone na 20-calowe obręcze. Zastosowano też m.in. lżejsze zderzaki oraz karbonowe poszerzenia błotników.
Auto stworzono, by uczcić 20. rocznicę powstania serii Rubicon Jeepa. Ten egzemplarz zbudowano w oparciu o topową wersję Wranglera Rubicona 392 z silnikiem 6.4 V8. Zastosowano w nim m.in. sportowy układ wydechowy z dwoma trybami pracy, maskę z centralnym wlotem, niższe drzwi, elektrycznie odsuwany dach, okleinę nadwozia w szarym kolorze, stalowe zderzaki, wyciągarkę Warn, a także podwyższone o 5 cm zawieszenie i 17-calowe felgi (z możliwością montażu pierścienia utrzymującego oponę) z 37-calowym ogumieniem MT.
Hybrydowy (plug-in) Grand Cherokee Trailhawk 4xe (dwa silniki elektryczne i benzynowy 2.0 R4 turbo, 8-biegowy automat; zasięg w trybie EV do 40 km) został polakierowany w specjalnym kolorze Industrial Blue, ma czarny dach (plus inne niż fabryczne relingi), wyjątkowe naklejki oraz 20-calowe felgi z 33-calowymi oponami mud-terrain marki BF Goodrich.
To koncept odwołujący się do militarnej, sięgającej 1941 roku, tradycji Jeepa. Prototyp nawiązujący do Willisa korzysta z hybrydowego napędu plug-in i został pomalowany w oliwkowym kolorze o oznaczeniu D.R.A.B '41, otrzymał czarne matowe zderzaki, jasny dach, wyciągarkę Warna, maskę i niższe drzwi od Jeep Performance Parts, podwyższone o 5 cm zawieszenie JPP oraz 17-calowe stalowe felgi z 35-calowymi oponami MT.
To samochód, który oparto na pick-upie Gladiatorze, z którego usunięto drzwi i środkowe słupki, zmodyfikowano dach i przykryto go pomarańczową płachtą, a także zastosowano specjalne malowanie i karbonową maskę. Skrzynię ładunkową skrócono o 30,5 cm i zastosowano inne zderzaki, by poprawić kąt zejścia. Zawieszenie ma 7,6-centymetrowy lift, a pod powiększonymi błotnikami mieszczą się 40-calowe opony (na 20-calowych obręczach). Do napędu zastosowano tu trzylitrowego turbodiesla V6.