Już można zamawiać pierwszego w historii Jeepa Wranglera z elektrycznym wspomaganiem. Wersja hybrydowa plug-in kosztuje od 303 500 zł.
Wrangler 4xe to trzecia, po modelach Renegade i Compas, hybryda plug-in w gamie Jeepa. Amerykanie zamierzają w najbliższych latach wprowadzać co najmniej jedną elektryczną lub zelektryfikowaną wersję każdego modelu.
Wrangler, czyli najbardziej terenowy model Jeepa, został wyposażony w układ napędowy składający się z dwulitrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem (272 KM), dwóch jednostek elektrycznych (45- i 136-konnej), 8-biegowej automatycznej przekładni oraz litowo-jonowych akumulatorów o sporej pojemności 17,3 kWh. Łącznie do dyspozycji jest tutaj 380 KM oraz 637 Nm, co czyni tę wersję najmocniejszą i najdynamiczniejszą z oferowanych w Europie (w USA topowy Wrangler ma silnik 6.4 V8 o mocy 470 KM).
Wrangler 4xe przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 177 km/h. Dla porównania Wrangler z tym samym co w 4xe silnikiem benzynowym 2.0 turbo (272 KM), ale bez elektrycznego wspomagania potrzebuje na sprint do „setki” 7,6 sekundy (lub 8,4 s w odmianie Rubicon). Hybrydowy Wrangler jest w stanie przejechać „na prądzie” do 50 km (wg WLTP) i rozpędzić się do 135 km/h. Także w trybie w pełni elektrycznym pracuje napęd na cztery koła. Pokonywanie wielu przeszkód przy korzystaniu tylko z trybu EV może stać się łatwiejsze, dzięki od razu dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu.
W zależności od wersji Wrangler może dysponować układem Command-Trac z reduktorem o przełożeniu 2,72:1 i blokadą tylnego mostu. W najbardziej terenowej odmianie Rubicon wykorzystano układ 4x4 Rock-Track z reduktorem 4:1, nowej generacji osiami Dana 44, elektrycznymi blokadami obu mostów Tru-Lock oraz rozłączanym przednim stabilizatorem.
Kierowca Wranglera 4xe ma do wyboru trzy tryby pracy układu hybrydowego:
Jeep Wrangler 4xe jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia:
W seryjnym wyposażeniu przewidziano m.in. system multimedialny Uconnect NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym (współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto), system monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania obiektów podczas cofania, tylną kamerę, asystenta parkowania przodem i tyłem oraz bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania auta. Wśród opcji znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd oraz przednia kamera (standard w modelu Rubicon).