Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Wrangler

Hybrydowy Jeep Wrangler 4xe – ceny, wersje, dane

Hybrydowy Jeep Wrangler 4xe – ceny, wersje, dane

Już można zamawiać pierwszego w historii Jeepa Wranglera z elektrycznym wspomaganiem. Wersja hybrydowa plug-in kosztuje od 303 500 zł.

Wrangler 4xe to trzecia, po modelach Renegade i Compas, hybryda plug-in w gamie Jeepa. Amerykanie zamierzają w najbliższych latach wprowadzać co najmniej jedną elektryczną lub zelektryfikowaną wersję każdego modelu.

Wrangler, czyli najbardziej terenowy model Jeepa, został wyposażony w układ napędowy składający się z dwulitrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem (272 KM), dwóch jednostek elektrycznych (45- i 136-konnej), 8-biegowej automatycznej przekładni oraz litowo-jonowych akumulatorów o sporej pojemności 17,3 kWh. Łącznie do dyspozycji jest tutaj 380 KM oraz 637 Nm, co czyni tę wersję najmocniejszą i najdynamiczniejszą z oferowanych w Europie (w USA topowy Wrangler ma silnik 6.4 V8 o mocy 470 KM).

Wrangler 4xe przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 177 km/h. Dla porównania Wrangler z tym samym co w 4xe silnikiem benzynowym 2.0 turbo (272 KM), ale bez elektrycznego wspomagania potrzebuje na sprint do „setki” 7,6 sekundy (lub 8,4 s w odmianie Rubicon). Hybrydowy Wrangler jest w stanie przejechać „na prądzie” do 50 km (wg WLTP) i rozpędzić się do 135 km/h. Także w trybie w pełni elektrycznym pracuje napęd na cztery koła. Pokonywanie wielu przeszkód przy korzystaniu tylko z trybu EV może stać się łatwiejsze, dzięki od razu dostępnemu wysokiemu momentowi obrotowemu.

W zależności od wersji Wrangler może dysponować układem Command-Trac z reduktorem o przełożeniu 2,72:1 i blokadą tylnego mostu. W najbardziej terenowej odmianie Rubicon wykorzystano układ 4x4 Rock-Track z reduktorem 4:1, nowej generacji osiami Dana 44, elektrycznymi blokadami obu mostów Tru-Lock oraz rozłączanym przednim stabilizatorem.

Kierowca Wranglera 4xe ma do wyboru trzy tryby pracy układu hybrydowego:

  • Hybrid – pracują silniki benzynowy i elektryczne, ale układ będzie preferował zasilanie prądem, dopóki wystarczy energii w akumulatorze
  • Electric – jazda w pełni elektryczna. Po rozładowaniu baterii do poziomu uniemożliwiającego dalszą jazdę tylko „na prądzie” układ przełącza się w tryb hybrydowy
  • eSave – auto napędza silnik benzynowy, co pozwala zachować poziom naładowania akumulatora „na później”

Jeep Wrangler 4xe jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia:

  • Sahara: cena od 303 500 zł
  • Rubicon: cena od 310 400 zł
  • 80th Annniversary: cena od 316 200 zł

W seryjnym wyposażeniu przewidziano m.in. system multimedialny Uconnect NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym (współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto), system monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania obiektów podczas cofania, tylną kamerę, asystenta parkowania przodem i tyłem oraz bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania auta. Wśród opcji znajdują się m.in. adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd oraz przednia kamera (standard w modelu Rubicon).

JP021_003WR3tft47bs9ujlacc7oufamq7sp8
Hybrydowy Jeep Wrangler występuje tylko w wersji długiej.
Jeep
JP021_006WRclkng28u4l8pmtt30ph74mja8o
Rubicon to najbardziej terenowa odmiana, wyposażona seryjnie w opony M/T.
Jeep
JP021_014WRsfmqomnvb9m4msvasnhf9t61an
Także w trybie jazdy elektrycznej Jeep korzysta z napędu 4x4.
Jeep
JP021_495WRlnu6kja9a6192sj17k7va79kt5
Elementy układu hybrydowego są odpowiednio zabezpieczone przed zalaniem i Wrangler 4xe ma taką samą głębokość brodzenia jak pozostałe odmiany – 76 cm. 
Jeep
JP021_527WR9sj7cpm4p17ppok4vo9e9qna5m
System multimedialny standardowo wyposażono w nawigację.
Jeep
JP021_537WRfrpg4e71dhq9riel1bc88f62gc
Baterie systemu hybrydowego usytuowano pod kanapą.
Jeep
JP021_538WR7jh68807e57r7mvf7j9ln84sh1
Tryby pracy układu napędu hybrydowego włącza się przyciskami po lewej stronie deski rozdzielczej.
Jeep
BU021_067EVf71kg7e52nt7si12f8ag7uo999
Wranglera 4xe można ładować z publicznych ładowarek (z maksymalną mocą 7,2 kW; uzupełnienie energii „do pełna” zajmie ok. 3 godzin). 
Jeep
JP021_049WRb2c64j4ejj5741s7b318bd5f05
Główny silnik elektryczny umieszczono w obudowie skrzyni biegów.
Jeep

Czytaj także