Jeep Compass przeszedł modernizację, która w największym stopniu objęła jego kabinę.
Druga generacja Compassa – kompaktowego SUV-a Jeepa – debiutowała w 2016 roku. W Europie to po modelu Renegade najchętniej kupowany samochód amerykańskiej firmy (i niewiele mu ustępujący).
Jeep właśnie zaprezentował Compassa po face liftingu w wersji na rynki Starego Kontynentu. Z zewnątrz gros modyfikacji zaszło z przodu, gdzie zmieniono zderzak, światła przeciwmgielne oraz zastosowano nowe, w pełni diodowe reflektory. Z tyłu przeprojektowano lampy zespolone.
O ile modernizacja karoserii jest jednak znikoma, o tyle rozpoznanie wersji sprzed i po liftingu po zajrzeniu do kabiny nie będzie najmniejszym problemem. Całkowicie zmieniono bowiem deskę rozdzielczą, konsolę między siedzeniami (znajduje się w niej teraz obszerny, 5-litrowy schowek), a także boczki drzwiowe.
W poprzedniej wersji centralny dotykowy ekran był montowany w konsoli środkowej, a teraz „powędrował” na jej szczyt. W zależności od wersji auta system multimedialny Uconnect 5 (bezprzewodowo łączący się z Apple CarPlay i Android Auto) ma dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,4 lub 10,1 cala. Zastosowano też cyfrowe 10,25-calowe wskaźniki. Pojawiły się ponadto nowe tapicerki (m.in. ze skóry Nappa) i elementy dekoracyjne.
Gama jednostek napędowych Compassa składa się z benzynowych turbodoładowanych silników czterocylindrowych o pojemności 1,3 litra (130 lub 150 KM; słabszy jest łączony ze skrzynią manualną, a mocniejszy z automatyczną) oraz turbodiesla 1.6, który po modernizacji rozwija 130 zamiast 120 KM. Wszystkie wyżej wymienione wersje Compassa są przednionapędowe. By mieć napęd 4x4, trzeba się zdecydować na warianty hybrydowe plug-in (4xe), w których zastosowano silniki benzynowy 1.3 i elektryczny. Dostępne są dwie odmiany – o mocy systemowej 190 lub 240 KM.
Wśród systemów wspomagających kierowcę pojawiły się m.in. układy rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy, automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, Highway Assist (łączy adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymywania auta na środku pasa; opcja w wersjach Limited i S, która pojawi się w drugiej połowie roku) oraz kamera 360 stopni.
Odmłodzony Jeep Compass jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited, 80th Anniversary, S oraz Trailhawk. Na razie opublikowano ceny aut z jednostkami benzynowymi i dieslem. Oto one: