Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Compass

Poważne przemiany wewnętrzne – Jeep Compass

Jeep

Poważne przemiany wewnętrzne – Jeep Compass

Jeep Compass przeszedł modernizację, która w największym stopniu objęła jego kabinę.

Druga generacja Compassa – kompaktowego SUV-a Jeepa – debiutowała w 2016 roku. W Europie to po modelu Renegade najchętniej kupowany samochód amerykańskiej firmy (i niewiele mu ustępujący).

Jeep właśnie zaprezentował Compassa po face liftingu w wersji na rynki Starego Kontynentu. Z zewnątrz gros modyfikacji zaszło z przodu, gdzie zmieniono zderzak, światła przeciwmgielne oraz zastosowano nowe, w pełni diodowe reflektory. Z tyłu przeprojektowano lampy zespolone.

O ile modernizacja karoserii jest jednak znikoma, o tyle rozpoznanie wersji sprzed i po liftingu po zajrzeniu do kabiny nie będzie najmniejszym problemem. Całkowicie zmieniono bowiem deskę rozdzielczą, konsolę między siedzeniami (znajduje się w niej teraz obszerny, 5-litrowy schowek), a także boczki drzwiowe.

W poprzedniej wersji centralny dotykowy ekran był montowany w konsoli środkowej, a teraz „powędrował” na jej szczyt. W zależności od wersji auta system multimedialny Uconnect 5 (bezprzewodowo łączący się z Apple CarPlay i Android Auto) ma dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,4 lub 10,1 cala. Zastosowano też cyfrowe 10,25-calowe wskaźniki. Pojawiły się ponadto nowe tapicerki (m.in. ze skóry Nappa) i elementy dekoracyjne.

Gama jednostek napędowych Compassa składa się z benzynowych turbodoładowanych silników czterocylindrowych o pojemności 1,3 litra (130 lub 150 KM; słabszy jest łączony ze skrzynią manualną, a mocniejszy z automatyczną) oraz turbodiesla 1.6, który po modernizacji rozwija 130 zamiast 120 KM. Wszystkie wyżej wymienione wersje Compassa są przednionapędowe. By mieć napęd 4x4, trzeba się zdecydować na warianty hybrydowe plug-in (4xe), w których zastosowano silniki benzynowy 1.3 i elektryczny. Dostępne są dwie odmiany – o mocy systemowej 190 lub 240 KM.

Wśród systemów wspomagających kierowcę pojawiły się m.in. układy rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania zmęczenia kierowcy, automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, Highway Assist (łączy adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymywania auta na środku pasa; opcja w wersjach Limited i S, która pojawi się w drugiej połowie roku) oraz kamera 360 stopni.

Odmłodzony Jeep Compass jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited, 80th Anniversary, S oraz Trailhawk. Na razie opublikowano ceny aut z jednostkami benzynowymi i dieslem. Oto one:

  • silnik 1.3 turbo 130 KM: 99 900-127 100 zł
  • silnik 1.3 turbo 150 KM: 121 800-156 900 zł
  • silnik 1.6 Multijet II 130 KM: 119 600-133 900 zł
6. New Jeep® Compass S 4xe
Compass w wersji S, topowej dla tego modelu.
Jeep
2. New Jeep® Compass S 4xe
Compass S ma seryjnie 19-calowe felgi z oponami 235/45.
Jeep
4. New Jeep® Compass Trailhawk 4xe
Odmiana Trailhawk jest najbardziej terenowa. Ma m.in. bardziej „podcięty” zderzak poprawiający kąt natarcia.
Jeep
5. New Jeep® Compass Trailhawk 4xe
Trailhawk ma prześwit 21,3 cm, a pozostałe odmiany 19,8 cm. 
Jeep
1_New Jeep Compass 80th Anniversary
Wersja 80th Anniversary wyróżnia się m.in. wzorem felg, ciemnymi dodatkami oraz jubileuszowymi znaczkami.
Jeep
2.  New Jeep® Compass 80th Anniversary 4xe
Napis 4xe na pokrywie bagażnika oznacza hybrydę plug-in z napędem na 4 koła.
Jeep
11. New Jeep® Compass S 4xe
Kokpit przeszedł metamorfozę. Bezprzewodowa ładowarka do smartfona w konsoli środkowej to standard w każdej wersji poza bazową Sport. 
Jeep
13. New Jeep® Compass Trailhawk 4xe
Mimo zastosowania dużego ekranu pozostawiono klasyczny panel klimatyzacji.
Jeep
9. New Jeep® Compass S 4xe
System multimedialny Uconnect 5 ma mocniejszy, wydajniejszy procesor (pięciokrotnie większa szybkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją). Topowa wersja otrzymała nawigację TomTom. Uconnect 5 korzysta z systemu operacyjnego Android. Kierowca może stworzyć skróty do często używanych funkcji. 
Jeep
8.  New Jeep® Compass interiors
Wygodne – przycisk do dezaktywacji systemu start/stop znajduje się pod ręką.
Jeep
1. New Jeep® Compass_cluster
Cyfrowe wskaźniki to jedna z nowości w zmodernizowanym Compassie.
Jeep
11. New Jeep® Compass Trailhawk 4xe
Praktyczne rozwiązanie – schowek pod siedziskiem fotela pasażera.
Jeep

Czytaj także