Pierwsze zelektryfikowane samochody Jeepa to kompaktowe SUV-y Renegade i Compass.
Oba SUV-y Jeepa zostały wyposażone w taki sam hybrydowy układ napędowy. Składa się on z silników benzynowego 1.3 R4 turbo (o mocy 130 lub 180 KM), połączonego z 6-biegowym automatem, oraz dwóch elektrycznych – małego z przodu (sprzęgniętego ze spalinowym) oraz większego z tyłu, napędzającego koła. Ten drugi rozwija 60 KM i 250 Nm. Łączna moc wynosi 190 lub 240 KM. W podłodze zabudowano akumulatory o pojemności 11,4 kWh, które można ładować ze źródła zewnętrznego. Pozwalają one pokonać około 50 km wyłącznie w trybie jazdy elektrycznej. Zastosowanie napędu hybrydowego w niewielkim stopniu wpłynęło na pojemność bagażników. Renegade 4xe ma 330-litrowy („normalny” – 351 l), a ten w Compassie mieści 420 zamiast 438 l.
Zarówno Renegade, jak i Compass 4xe mają rozbudowany napęd na cztery koła z systemem wyboru pięciu trybów jazdy.
Renenegade 4xe w 190-konnym wariancie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 s i uzyskuje prędkość maksymalną 182 km/h. W odmianie 240-konnej wartości te wynoszą, odpowiednio, 7,1 s oraz 199 km/h. Compass 4xe 190 KM osiąga „setkę” w 7,9 s, i rozpędza się do 183 km/h, a w odmianie 240 KM jest to 7,3 s i 200 km/h.