Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon przód w terenie

Jeep Wrangler z gniazdkiem – czy to nadal prawdziwa terenówka? Test wersji 4xe

archiwum/Motor

Jeep Wrangler z gniazdkiem – czy to nadal prawdziwa terenówka? Test wersji 4xe

Potrafi być szybki, cichy i oszczędny, jak żaden inny Wrangler wcześniej. Ale czy w hybrydowej wersji plug-in (jedynej obecnie dostępnej) nadal zasługuje na miano terenowej legendy? W teście – Jeep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon.

W polskiej gamie Wranglera dostępna jest już tylko odmiana 4xe, czyli hybryda typu plug-in. Amerykańska marka zmierza w stronę elektryfikacji, ale nie robi tego w oderwaniu od potrzeb klientów. Ci cenią Jeepa za możliwości terenowe i poczucie wolności, jakie daje jazda autem z legendarnym siedmioszczelinowym grillem.

O tym, że obrana droga ma sens, świadczą wyniki sprzedaży na rodzimym rynku – w Stanach Zjednoczonych Wrangler 4xe jest najlepiej sprzedającym się modelem typu PHEV.

ep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon – tyl w ruchu na asfalcie
W gamie Wranglera jest aż 10 kolorów i co ważne, nie brakuje tu intensywnych barw. Na zdjęciach wariant o nazwie Hydro Blue.

W Jeepie Wranglerze zawsze chodziło o jego wyjątkowe zdolności terenowe. Czy w przypadku zelektryfikowanej wersji nadal można na nie liczyć? Obawy budzi np. wjazd do wody, ale Jeep zadbał o szczelną izolację i ochronę baterii, dzięki czemu dopuszczalna głębokość brodzenia wynosi 76 cm (przy prędkości 8 km/h).

W terenie pomocna będzie również wysoka moc, za którą odpowiadają dwa silniki – benzynowy 2.0 turbo (272 KM) oraz elektryczny, umieszczony przed skrzynią biegów i generujący 145 KM i maksymalny moment obrotowy 245 Nm, który dostępny jest natychmiastowo. Współpraca obu jednostek sprawia, że w terenie hybrydowa odmiana radzi sobie nawet lepiej niż spalinowa, za sprawą potężnego momentu obrotowego, który wynosi imponujące 637 Nm.

Dane techniczne ep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon
Silnik  benz. turbo + elektr.
Pojemność skokowa 1995 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna 381 KM/5250
Maks. moment obrotowy 637 Nm/3000
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 488/189/190 cm
Rozstaw osi 301 cm
Masa/ładowność 2409/494 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 533/1910 l
Poj. zbiornika paliwa 65 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna (ogr. elektronicznie) 156 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h (dane dla wersji Sahara) 6,4 s
Średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km
Zasięg 1580 km
Cena 372 200 zł

W wersji Rubicon kierowca ma ponadto do dyspozycji przełożenie redukcyjne 4.0:1, które dostępne jest również w trybie elektrycznym. Taka niemal bezszelestna jazda w terenie to wyjątkowe doświadczenie. Niestety nie trwa ono zbyt długo – pojemność akumulatora to 17,3 kWh, co pozwala teoretycznie pokonać 45 km, ale w praktyce można osiągnąć wynik na poziomie 30-35 km.

Na pocieszenie pozostaje rozsądne zużycie paliwa, które w czasie testu wyniosło średnio 10,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę (2,4 t) i osiągi (0-100 km/h w mniej niż 7 sekund), to wynik więcej niż zadowalający. Nawet po rozładowaniu akumulatora Wrangler 4xe pokonuje około 20% przebiegu w trybie bezemisyjnym.

Eksploatacja Wranglera ma największy sens, kiedy auto jest regularnie ładowane z gniazdka. Wtedy docenia się pełnię jego możliwości i niskie zużycie paliwa.

Mopar Sunrider Fliptop – w kontakcie z naturą

Jeep daje do wyboru trzy warianty dachu Wranglera. Poza soft i hard topem dostępny jest ten elektrycznie otwierany Mopar Sunrider Fliptop (4700 zł) – świetne rozwiązanie.

Jeep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon – podsumowanie

  • Zdolności terenowe, doskonałe osiągi, niepowtarzalny styl, przyzwoita funkcjonalność, solidne wykończenie
  • Wysoka masa własna, cena zakupu 

Jeep Wrangler nigdy nie był tani, ale zawsze świetny w terenie. W wersji 4xe nic się w tym temacie nie zmieniło.

Jeep Wrangler Unlimited 4xe Rubicon – galeria zdjęć

Czytaj także