Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
VW ID. Life

Nowości z salonu IAA

Zwiastun „elektryka” za ok. 90 tys. zł – VW ID. Life

Ma 409 cm długości, dwa bagażniki i może kosztować ok. 90 tys. zł. Oto prototyp miejskiego elektrycznego VW planowanego na 2025 r.

  • Prototyp ma 400 km zasięgu
  • 0-100 km/h: 6,9 s
  • Na tej samej bazie powstaną także modele Audi, Cupry, Seata i Skody

Volkswagen przedstawił jeden z najbardziej oczekiwanych prototypów 2021 r. To ID. Life, czyli zwiastun przyszłego bazowego elektrycznego modelu tej firmy.

Miejski Volkswagen

Prototyp mierzy 409 cm długości, aż 185 cm szerokości i 160 cm wysokości, a rozstaw osi to 265 cm. Z profilu ten miejski samochód wygląda jak połączenie hatchbacka z SUV-em. Prześwit wynosi 19 cm, a obręcze kół są 20-calowe.

ID. Life to pierwszy Volkswagen, którego design nadzorował Jozef Kaban, czyli nowy szef stylistów tej marki. W latach 2008-2017 Kaban kierował działem designu Skody i to za jego czasów wzornictwo tych aut dokonało ogromnego kroku naprzód.

Jedna z głównych idei ID. Life brzmi: korzystaj z auta także wtedy, kiedy nim nie jeździsz. Dlatego z deski rozdzielczej na postoju można wysunąć potężny ekran zakrywający przednią szybę, który zamieni Volkswagena w salę kinową lub salon gier.

Samochód można także spersonalizować. Dach i pokrywa silnika są tekstylne, więc da się wykonać na nich dowolny wzór, obrazek lub napis, jak na t-shircie.

ID. Life ma dwa bagażniki: 68-litrowy z przodu i 333-litrowy z tyłu. Ten drugi da się powiększyć do 1285 l.

„Elektryk” za 90 tys. zł

ID. Life oparto na nowym wariancie platformy MEB przeznaczonej wyłącznie dla modeli elektrycznych. To najkrótsza wersja tej architektury, przystosowana do montażu jednego silnika elektrycznego i to wyłącznie z przodu.

W prototypie zastosowano akumulator o pojemności 57 kWh, a jednostka elektryczna rozwija 234 KM i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg wynosi ok. 400 km (wg normy WLTP). Przyspieszenie 0-100 km/h trwa jedynie 6,9 s.

Seryjna wersja prototypu ID. Life trafi na rynek w 2025 r. i ma kosztować od 20 tys. euro (obecnie równowartość ok. 90 tys. zł). Gamę uzupełni także sportowa odmiana GTX, której osiągi zdaje się zapowiadać właśnie najnowsze studium.

Z nowym miejskim VW będą spokrewnione także inne niewielkie elektryczne modele marek koncernu Volkswagena jak Audi, Cupra, Seat i Skoda.

VW ID. Life - przód
Design VW ID. Life jest wyjątkowo minimalistyczny.
VW
VW ID. Life - tył
Tylne światła powtarzają wzór przednich.
VW
VW ID. Life - deska rozdzielcza, wnętrze
Seryjna wersja nie będzie mieć równie futurystycznej deski rozdzielczej.
VW
VW ID. Life - wnętrze
W prototypie z deski rozdzielczej na postoju można wysunąć ekran do filmów lub gier.
VW
VW ID. Life - wnętrze, siedzenia
Na parkingu wnętrze można szybko zmienić w miejsce do spania.
VW
VW ID. Life - platforma, technika
ID. Life bazuje na nowej krótkiej wersji platformy MEB, przeznaczonej do montażu jednego silnika i to wyłącznie z przodu.
VW

Czytaj także