Opel Combo-e Life z silnikiem elektrycznym to ciekawy pomysł na samochód rodzinny dla kogoś, kto potrzebuje dużo przestrzeni, ale niekoniecznie często będzie ruszał w trasę.
O ile minivany nie mają ostatnio dobrej passy, o tyle kombivany trzymają się mocno, a ich oferta jest coraz bogatsza (np. niedawno debiutowały Volkswagen Caddy 5 oraz Renault Kangoo i Express). To coraz nowocześniejsze, bardziej przemyślane i, co ważne, komfortowe modele, które z powodzeniem mogą łączyć rolę samochodu rodzinnego z takim służącym do prowadzenia działalności gospodarczej.
O tym, że te auta nie są traktowane przez producentów po macoszemu, świadczy fakt, że zostały włączone w programy elektryfikacji gam modelowych. Tak się właśnie dzieje w przypadku stworzonych przez koncern PSA (obecnie już Stellantis) kombivanów marek Opel, Peugeot i Citroen (model z tej serii sprzedaje także Toyota).
Niedawno zaprezentowano dostawcze warianty „na prąd”, a teraz Opel jako pierwszy pokazał elektryczną w pełni osobową wersję Combo-e Life (auta pozostałych marek także się pojawią). Do jego napędu stosowany jest znany i używany już w kilku modelach (np. miejskich, kompaktowych i dużych minivanach) silnik elektryczny rozwijający 136 KM i 260 Nm. To parametry, które w zupełności wystarczą do sprawnej jazdy. Ostatnio przekonaliśmy się o tym w większym i cięższym dostawczym Vivaro, zatem w Combo może być tylko lepiej. Opel podaje, że Combo-e Life rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,2 s i uzyskuje – ograniczoną elektronicznie – prędkość maksymalną 130 km/h.
Baterię umieszczono pod podłogą między przednią a tylną osią, dzięki czemu nie zmniejszyła się wielkość bagażnika. Akumulator ma pojemność 50 kWh, co powinno wystarczyć na pokonanie do 280 km (wg WLTP). Ładowanie na stacji o mocy 100 kW zajmie około 30 minut (do 80% pojemności). W wyposażeniu seryjnym znajdzie się (w zależności od rynku i wersji) trójfazowa ładowarka pokładowa 11 kW lub jednofazowa 7,4 kW.
Opel Combo-e Life będzie oferowany w dwóch wariantach długości: 4,4 m lub 4,75 m, w wersjach 5- i 7-osobowych. Bagażnik w krótszym aucie ma pojemność od 597 do 2126 litrów (po złożeniu wszystkich siedzeń, po dach), a w dłuższym – od 850 do 2693 l. Do wyboru przewidziano standardową kanapę drugiego rzędu (dzieloną w proporcji 60/40) lub trzy pojedyncze fotele.