W ofercie Mercedesa jest już klasa V. Czy bazujący na modelu Citan kombivan klasy premium tej marki także ma szansę na rynkowy sukces?
Jeśli sprawdza się współistnienie Mercedesa Vito i klasy V, dlaczego nie mogą istnieć Citan oraz klasa T? Wychodząc z założenia, że mogą, Mercedes stworzył kombivana premium, czyli nową klasę T.
Bazuje ona na modelu Citan, co oznacza, że jest spokrewniona także z Renault Kangoo. Mercedes zrobił jednak bardzo wiele, by klasie T nadać charakter auta czysto osobowego, komfortowego i jak najmniej zdradzającego jakiekolwiek związki z dostawczym kombivanem. Z sukcesem. Wiele osobowych modeli innych marek może pozazdrościć klasie T jakości materiałów, komfortu jazdy i niskiego poziomu hałasu.
Największym atutem klasy T jest fakt, że dysponuje ona dużą przestrzenią bagażową (520-2127 l), umożliwiającą przewożenie sporych ładunków, a równocześnie pozostaje autem osobowym.
Jeśli ktoś potrzebuje jeszcze większej przestrzeni, to w przyszłym roku doczeka się wydłużonej wersji 7-osobowej. Przewidziana jest również elektryczna odmiana – model EQT. Co więcej, tylną, unoszoną pokrywę będzie można zastąpić klasycznymi drzwiami dwuskrzydłowymi.
Inną unikalną cechą klasy T jest bardzo bogate wyposażenie, zarówno standardowe, jak i opcjonalne. Dostępne są tu właściwie wszystkie najważniejsze systemy i dodatki znane z osobowych Mercedesów. W rezultacie siedząc za kierownicą klasy T, można zapomnieć, że to auto o dostawczym rodowodzie.
Pozostaje pytanie, czy znajdą się klienci, którzy będą chcieli płacić więcej za większy komfort i prestiż. To całkiem niewykluczone, bo ceny klasy T są wyższe tylko o ok. 10 tys. zł od Citana.
Dane techniczne | T 160 | T 180 | T 160 d | T 180 d |
---|---|---|---|---|
Silnik | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1332 cm3 | 1332 cm3 | 1461 cm3 | 1461 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 102 KM/4500 | 131 KM/5000 | 95 KM/3750 | 116 KM/3750 |
Maks. moment obrotowy | 200 Nm/1500 | 240 Nm/1600 | 260 Nm/1750 | 270 Nm/1750 |
Osiągi | ||||
Prędkość maksymalna | 168 km/h | 184 km/h | 165 km/h | 177 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,7 s | 12,9 s | 15,3 s | 13,6 s |
Średnie zużycie paliwa | 7,2 l/100 km | 7,3 l/100 km | 5,9 l/100 km | 5,9 l/100 km |
CENA | 122 692 zł | 127 366 zł | 129 458 zł | 134 132 zł |
Luksusowy konkurent Citroena Berlingo i Volkswagena Caddy'ego to bardzo ciekawy model, który tak naprawdę nie będzie miał bezpośredniego rywala. Poza niewiele tańszym... Mercedesem Citanem.
OCENA 4/5
Luksusowy konkurent Citroena Berlingo i Volkswagena Caddy'ego to bardzo ciekawy model, który tak naprawdę nie będzie miał bezpośredniego rywala. Poza niewiele tańszym... Mercedesem Citanem.
Karol Wain „Motor”