Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mercedes klasy T w ruchu – przód i bok

Mercedes klasy T – pierwsza jazda

Mercedes klasy T – pierwsza jazda

W ofercie Mercedesa jest już klasa V. Czy bazujący na modelu Citan kombivan klasy premium tej marki także ma szansę na rynkowy sukces?

  • Próba stworzenia kombivana premium 
  • Luksusowa i komfortowa wersja Citana
  • Niebawem także w wersji 7-osobowej

Jeśli sprawdza się współistnienie Mercedesa Vito i klasy V, dlaczego nie mogą istnieć Citan oraz klasa T? Wychodząc z założenia, że mogą, Mercedes stworzył kombivana premium, czyli nową klasę T.

Bazuje ona na modelu Citan, co oznacza, że jest spokrewniona także z Renault Kangoo. Mercedes zrobił jednak bardzo wiele, by klasie T nadać charakter auta czysto osobowego, komfortowego i jak najmniej zdradzającego jakiekolwiek związki z dostawczym kombivanem. Z sukcesem. Wiele osobowych modeli innych marek może pozazdrościć klasie T jakości materiałów, komfortu jazdy i niskiego poziomu hałasu.

Mercedes klasy T – bok z otwartymi drzwiami

Największym atutem klasy T jest fakt, że dysponuje ona dużą przestrzenią bagażową (520-2127 l), umożliwiającą przewożenie sporych ładunków, a równocześnie pozostaje autem osobowym.

Jeśli ktoś potrzebuje jeszcze większej przestrzeni, to w przyszłym roku doczeka się wydłużonej wersji 7-osobowej. Przewidziana jest również elektryczna odmiana – model EQT. Co więcej, tylną, unoszoną pokrywę będzie można zastąpić klasycznymi drzwiami dwuskrzydłowymi.

Inną unikalną cechą klasy T jest bardzo bogate wyposażenie, zarówno standardowe, jak i opcjonalne. Dostępne są tu właściwie wszystkie najważniejsze systemy i dodatki znane z osobowych Mercedesów. W rezultacie siedząc za kierownicą klasy T, można zapomnieć, że to auto o dostawczym rodowodzie.

Mercedes klasy T – deska rozdzielcza

Mercedes klasy T – ekran dodtykowy

Kokpit z systemem MBUX i dużym, 7-calowym dotykowym ekranem bardziej przypomina osobowe niż dostawcze wersje Mercedesów.

Pozostaje pytanie, czy znajdą się klienci, którzy będą chcieli płacić więcej za większy komfort i prestiż. To całkiem niewykluczone, bo ceny klasy T są wyższe tylko o ok. 10 tys. zł od Citana.

Dane techniczne T 160 T 180 T 160 d T 180 d
Silnik  benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel
Pojemność skokowa 1332 cm3 1332 cm3 1461 cm3 1461 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Moc maksymalna 102 KM/4500 131 KM/5000 95 KM/3750 116 KM/3750
Maks. moment obrotowy 200 Nm/1500 240 Nm/1600 260 Nm/1750 270 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna 168 km/h 184 km/h 165 km/h 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,7 s 12,9 s 15,3 s 13,6 s
Średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km 7,3 l/100 km 5,9 l/100 km 5,9 l/100 km
CENA 122 692 zł 127 366 zł 129 458 zł 134 132 zł

Mercedes klasy T – naszym zdaniem

Mercedes klasy T – tył w ruchu na łuku drogi

Luksusowy konkurent Citroena Berlingo i Volkswagena Caddy'ego to bardzo ciekawy model, który tak naprawdę nie będzie miał bezpośredniego rywala. Poza niewiele tańszym... Mercedesem Citanem.

OCENA 4/5

Luksusowy konkurent Citroena Berlingo i Volkswagena Caddy'ego to bardzo ciekawy model, który tak naprawdę nie będzie miał bezpośredniego rywala. Poza niewiele tańszym... Mercedesem Citanem.

Karol Wain „Motor”

 

Czytaj także