Nowy wariant serii 1 to rywal m.in. dla Volkswagena Golfa GTI
BMW 128ti to druga po M135i sportowa odmiana nowej generacji serii 1, tyle że napędzana na przednie, a nie cztery koła. Tym samym wersja 128ti w zasadzie nie będzie mieć rywali wśród kompaktowych aut marek premium, bo zarówno Mercedes, jak i Audi nie oferują takich wariantów, ale od razu mocniejsze i z napędem 4x4, które stają w szranki z 306-konną M130i.
A co ma do zaoferowania nowy hot hatch BMW? Pracuje w nim dwulitrowy silnik R4 turbo rozwijający 265 KM i 400 Nm, połączony z 8-biegową skrzynią automatyczną. Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. 128ti ma mechanizm różnicowy Torsena oraz obniżone
o 10 mm zawieszenie M Sport.