Oto nieoficjalne zdjęcia auta, które na rynek trafi dopiero jesienią 2021 r. Nowe Audi RS 3 szokuje mocą.
Audi kończy prace nad trzecią generacją kompaktowego RS 3. Publikowane przez nas zdjęcia przedstawiają przedseryjny samochód w specjalnym kamuflażu.
Auto bazuje oczywiście na pokazanej w marcu 2020 r. czwartej generacji Audi A3. Kamuflaż nie zakrywa m.in. bocznych drzwi i dachu RS 3, ponieważ będą one takie same jak w A3. Zmienią się za to m.in. progi, błotniki, oba zderzaki i grill. Design RS 3 będzie pełen ekspresji, co podkreśli zwłaszcza wygląd grilla, wlotów w przednim zderzaku, obręczy kół oraz tylnego dyfuzora. Nowe RS 3 w porównaniu z poprzednim ma być o ok. 3 cm szersze i o tyle samo dłuższe. Za przednimi kołami znajdą się wyloty powietrza, a same koła zostaną szerzej rozstawione niż w A3. Odpowiednie modyfikację przejdą ponadto układy kierowniczy i hamulcowy, a także zawieszenie, aby sprostać niesamowitej mocy płynącej z silnika.
Może nim być 2,5-litrowa rzędowa turbodoładowana jednostka z pięcioma cylindrami. Naszym zdaniem silnik rozwinie co najmniej 420 KM, co pozwoli przyspieszyć RS 3 od 0 do 100 km/h w niespełna cztery sekundy. Możliwe, że z czasem pojawią się jeszcze mocniejsze odmiany tego samochodu.
Na razie trudno powiedzieć, czy silnik otrzyma jakąś formę elektrycznego wspomagania, np. w postaci tzw. łagodnej hybrydy, czyli mild hybrid. Takie rozwiązanie obniżyłoby emisję dwutlenku węgla, co przy obecnych restrykcyjnych unijnych normach jest bardzo ważne.
Nowe RS 3 ma bazować na udoskonalonej platformie poprzednika, czyli podstawowej wersji słynnej architektury MQB, znanej jako MQB A.
RS 3 trafi na polski rynek jesienią 2021 r. Początkowo w gamie znajdą się dwie odmiany nadwoziowe: hatchback i sedan. W grę wchodzi jeszcze jedna wersja, zupełnie nowa dla RS 3. Mowa o aucie, które profilem przypominałoby większe Audi A5 Sportback i Audi A7 Sportback. Takie nadwozie może się pojawić najwcześniej w 2022 r.
To będzie już trzecia generacja Audi RS 3. Firma bardzo późno zdecydowała się na dodanie tej wersji do gamy swojego kompaktowego modelu. Nastąpiło to dopiero w 2010 r., czyli aż 14 lat po debiucie pierwszego A3 (pierwsza generacja nie miała w ogóle odmiany RS, dostało ją dopiero drugie A3 i to pod sam koniec cyklu produkcyjnego). Poprzednie RS 3 pojawiło się w 2015 r.