Najwcześniej pod koniec 2021 r. pojawi się w Polsce kompaktowy DS 4. Producent właśnie ujawnił pierwsze informacje na jego temat.
Nowy model połączy cechy hatchbacka i SUV-a;
W gamie m.in. 225-konna wersja hybrydowa.
DS 4 to kompaktowe auto premium, które będzie rywalizowało nie tylko z Audi A3, ale i z Mercedesem GLA. Samochód nie jest bowiem klasycznym hatchbackiem, ale ma lekko podwyższone nadwozie, choć nie na tyle, żeby określać go mianem SUV-a.
Producent ujawnił właśnie pierwsze informacje na jego temat. DS 4 będzie bazował na nowej wersji platformy EMP2, która pojawi się także m.in. w następnej generacji Peugeota 308 (DS i Peugeot należą do koncernu PSA). Architektura ta jest przystosowana do napędu spalinowego i hybrydowego, więc w gamie DS 4 znajdzie się m.in. spalinowo-elektryczna wersja o mocy 225 KM (składa się ona ze 180-konnej turbodoładowanej jednostki spalinowej i 110-konnego silnika elektrycznego, a akumulatory trakcyjne będą jeszcze bardziej wydajne).
Nowa wersja platformy EMP2 pozwala ponadto zmniejszyć masę bazujących na niej samochodów, obniżyć linię maski (co pozytywnie wpływa na design), a także instalować mniejszy moduł klimatyzacji, co pozwoli poprawić przestronność kabiny pasażerskiej.
DS 4 będzie można wyposażyć w nową generację ekranu head-up, który wyświetla dane na jezdni w taki sposób, jakby były one pokazywane cztery metry przed przednią szybą na 21-calowym monitorze.
Producent już od dłuższego czasu prowadzi testy przedprodukcyjne nowego DS 4, z nadwoziem ukrytym pod kamuflażem. Mamy zdjęcie tego auta (poniżej), wyraźnie na nich widać podwyższone nadwozie.
DS 4 ma zostać oficjalnie przedstawione w pierwszym kwartale 2021 r., zaś na polski rynek trafi najwcześniej pod koniec 2021 r.
DS 4 będzie następcą modelu DS 4 Crossback. Samochód został przedstawiony w 2010 r. jako Citroen DS4, zaś pod koniec 2015 r. nazwę auta zmieniono na DS 4 Crossback (DS wcześniej było linią modelową należącego do koncernu PSA Citroena, a w 2015 r. zostało osobną marką).