Od zawsze stoi w cieniu Astry, Golfa czy Aurisa. Niedoceniany Peugeot broni się świetną relacją ceny do wieku i wyposażenia.
Wciąż atrakcyjnie wyglądający Peugeot 308 ma przestronne wnętrze (największe w kombi z wydłużonym rozstawem osi). Szeroko otwierające się drzwi zapewniają dobry dostęp do wnętrza.
Ponad połowa ofert sprzedaży dotyczy diesli, co nie powinno dziwić – są oszczędne, trwałe i niezbyt drogie w serwisie (procentuje duża baza zamienników). Planując zakup auta z benzynowym silnikiem trzeba zapytać o historię serwisową lub osłuchać jak pracuje silnik zimny silnik po odpaleniu. Metaliczne odgłosy sygnalizują konieczność wymiany łańcucha rozrządu i jego napisana. Nie polecamy zautomatyzowanych skrzyń biegów. Są opieszałe i niepotrzebnie komplikują obsługę serwisową.
Benzynowe silniki mają słabe napinacze i łańcuchy rozrządu oraz wariatory jego faz. Typowe dla diesli z wysokimi przebiegami są wycieki oleju. Śniedziejące czy wypalone styki powodują problemy z działaniem elementów pokładowego wyposażenia. Relatywnie słabym elementem są elektryczne pompy wspomagania układu kierowniczego.
Auto jest niedrogie w zakupie, zamienniki są tanie i łatwo dostępne, a wydatki ogranicza m.in. prosta konstrukcja zawieszenia.
Na rynku wtórnym nie brakuje aut (prawie 800). Najłatwiej o 5-drzwiowego hatchbacka i kombi.
8000 zł – Świeżo sprowadzone, niezarejestrowane jeszcze w Polsce auta. Zwykle wysłużone oraz w słabszych wersjach.
15 000 zł – Kwota pozwalająca na znalezienie auta z krajowego salonu, zadbanego i z udokumentowaną przeszłością.
27 000 zł – Bogato wyposażone auta z krajowych salonów, po modernizacji i z przebiegami poniżej 100 tys. km.
SILNIK | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 Turbo | 1.6 HDi | 1.6 HDi | 2.0 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1397 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 95 KM | 120 KM | 150 KM | 175 KM | 90 KM | 109 KM | 136 KM |
Maks. moment obr. | 136 Nm | 160 Nm | 240 Nm | 240 Nm | 215 Nm | 240 Nm | 320 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,7 s | 10,8 s | 9,0 s | 8,3 s | 12,6 s | 11,4 s | 10,1 s |
Prędkość maks. | 182 km/h | 197 km/h | 213 km/h | 225 km/h | 180 km/h | 190 km/h | 205 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,5 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,0 l/100 km | 7,6 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,3 l/100 km |
2007 - premiera Peugeota 308 hatchback
2008 - w gamie pojawia się kombi z wydłużonym rozstawem osi
2009 - debiut wariantu CC ze sztywnym, automatycznie składanym, dachem
2011 - modernizacja
2013 - wprowadzenie Peugeota 308 II
+ Świetna relacja ceny do wieku i wyposażenia.
+ Przestronne wnętrze, praktyczne kombi.
+ Odporność na korozję, materiały w kabinie.
+ Charakterystyka zawieszenia, udane diesle.
- Problematyczne silniki benzynowe.
- Irytujące usterki elektryki i elektroniki.
- Przeciętna trwałość układu kierowniczego.
Warto dołożyć do zadbanego kombi z udokumentowanym przebiegiem oraz dieslem 1.6/2.0 HDi. To oszczędne i funkcjonalne auto.
Słabo wyposażone diesle bez historii mogą być flotowymi autami z ogromnymi rzeczywistymi przebiegami.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 5/6
SUMA: 17/24 pkt