Nowoczesne i dobrze wyposażone auto za rozsądne pieniądze. Co ważne, model nie rozczarowuje awaryjnością i kosztami napraw.
Jedyny w swoim rodzaju projekt deski rozdzielczej, ustawianie wentylacji za pomocą ekranu czy mała kierownica wymagają przyzwyczajenia. Nie oznacza to, że Peugeotowi brakuje funkcjonalności. Złego słowa nie można powiedzieć też o jakości materiałów wykończeniowych czy działaniu systemu multimedialnego.
Najlepszym z benzynowych silników jest utrzymany w duchu downsizingu, trzycylindrowy 1.2 PureTech – szczególnie w żwawej, ale wciąż oszczędnej wersji o mocy 130 KM. Olej warto wymieniać co 15 tys. km. Silnik 1.2 ma pracujący w oleju pasek rozrządu. Z czasem materiał użyty do jego wykonania może się łuszczyć i przytykać pompę oleju. Silniki 1.6 THP można uznać za propozycję podwyższonego ryzyka z racji potencjalnych problemów z rozrządem. Diesle nie stwarzają problemów. W grę wchodzi głównie eksploatacyjne zużycie ich osprzętu.
Ogólna trwałość Peugeota 308 II nie rozczarowuje. Kierowcy sygnalizują różne awarie (nie zatrzymują auta w trasie), jednak nie sposób mówić jeszcze o ich powtarzalności.
Niskie spalanie, mała utrata wartości. Najwięcej kosztuje usuwanie usterek rozrządu.
W puli prawie 800 aut na sprzedaż najtańsze mają pod maską diesle. W droższych łatwiej o silniki benzynowe.
22 000 zł – Głównie auta powypadkowe. Pojedyncze diesle z deklarowanymi przebiegami powyżej 240 tys. km.
45 000 zł – Rozsądny budżet zakupowy. Bardzo dużo aut w cenach 50-60 tys. zł, które mają przebiegi poniżej 50 tys. km.
90 000 zł – Wersje GTI oraz GT, a także demonstracyjne auta dealerów mające najwyżej kilkanaście tysięcy przebiegu.
SILNIK | 1.2 VTi | 1.2 PureTech | 1.6 THP | 1.6 THP | 1.6 BlueHDi | 1.6 BlueHDi | 2.0 BlueHDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1199 cm³ | 1199 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 82 KM | 130 KM | 125 KM | 156 KM | 99 KM | 120 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 118 Nm | 230 Nm | 200 Nm | 240 Nm | 254 Nm | 300 Nm | 370 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,3 s | 9,6 s | 10,4 s | 9,3 s | 11,3 s | 9,7 s | 8,6 s |
Prędkość maks. | 171 km/h | 200 km/h | 203 km/h | 213 km/h | 186 km/h | 196 km/h | 218 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,0 l/100 km | 4,6 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,8 l/100 km | 3,6 l/100 km | 3,1 l/100 km | 3,8 l/100 km |
2013 - premiera Peugeota 308 II (kod T9)
2014 - w gamie pojawią się wersja kombi oraz benzynowy silnik 1.2 PureTech (110 KM)
2014 - wersje GT (benz. 1.6, 205 KM, diesel 2.0, 181 KM) oraz GTI (benz. 1.6, 272 KM)
2017 - modernizacja – nowy pas przedni, diesle 1.5, odejście od benzynowych 1.6 THP
+ Efektowna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Przestronność, bagażniki, prowadzenie.
+ Dobre wyposażenie wielu egzemplarzy.
- Przeciętna ilość miejsca w drugim rzędzie.
- Awaryjne rozrządy w silnikach benzynowych.
- Do sprawnej obsługi ekranu dotykowego trzeba się przyzwyczaić.
Krajowe auto z historią – nawet jeżeli pochodziło z floty, będzie lepszym wyborem od importowanego z białym plamami.
Auta bez dokumentacji serwisowej. Wiele usterek usuwano podczas gwarancji lub w ramach akcji serwisowych.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt