Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Renault Clio 6. generacji – przód

Nowe Renault Clio z pierwszymi cenami. Wcale nie jest drożej

fot. Adam Mikuła/Motor

Nowe Renault Clio z pierwszymi cenami. Wcale nie jest drożej

Nowa generacja Renault Clio niemal całkowicie zerwała z wizerunkiem poprzednika. Stała się bowiem autem o znacznie bardziej dynamicznym charakterze, do tego także dużo nowocześniejszym. Ile trzeba za nie zapłacić i jak jest wyposażone? Znamy już pierwsze ceny.

Renault Clio szóstej generacji w momencie premiery absolutnie zaskoczyło wszystkich. Z klasycznego miejskiego hatchbacka przekształciło się bowiem w samochód utrzymany w sportowym stylu

Na dodatek znacznie bardziej postawny niż do tej pory. Pomimo wykorzystania tej samej platformy, co poprzednik, choć zmodernizowanej, na długość przybyło mu 6,7 cm (do 412 cm), na szerokość urosło o 3,9 cm (177 cm), natomiast na wysokość – o 1,1 cm (145 cm). 

Renault-Clio-VI-2025-bok
Nowe Renault Clio mocno zmieniło swój charakter.
fot. Adam Mikuła/Motor

Również mocno zmienił się kokpit, który stylem i zastosowanymi materiałami przywodzi na myśl Renault 5 E-Tech. Zgodnie z zapewnieniami Francuzów nowe Clio ma oferować lepszą dynamikę niż do tej pory oraz wyższy poziom komfortu

Dwa układy napędowe na początek

Pod maską Clio szóstej generacji zadebiutował nowy silnik benzynowy TCe 115, opracowany z myślą o płynnej i oszczędnej jeździe w mieście. Ma on zapewnić dobre osiągi (0-100 km/h w 10,1 s) przy rozsądnym zużyciu paliwa – 5,0-5,1 l/100 km.

Dla tych, którzy stawiają na dynamikę i ekologię, Renault przygotowało napęd E-Tech 160 Full Hybrid o mocy 160 KM. Szczególnie w warunkach miejskich pozwala on często poruszać się w trybie elektrycznym, obniżając w ten sposób zużycie paliwa. Hybrydowe Renault Clio do 100 km/h rozpędza się w 8,3 s i średnio na 100 km zużywa 3,9 l paliwa

Renault-Clio-VI-2025-silnik
Na szczycie gamy silnikowej Clio znajduje się nowy układ hybrydowy o mocy 160 KM. 
fot. Adam Mikuła/Motor

Gamę napędów wkrótce uzupełni 1,2-litrowa, 3-cylindrowa jednostka dwupaliwowa o mocy 120 KM, wyróżniająca się zasięgiem do 1450 km. TUTAJ przeczytasz na ten temat więcej. 

Solidne wyposażenie już w podstawie 

Nowa Renault Clio występuje w trzech wariantach wyposażenia, które różnią się charakterem i specyfikacją:

  • Evolution – wersja bazowa, ale już bogata. W standardzie m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe zegary 7″ oraz system multimedialny 10,1″ z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto
  • Techno – środkowa wersja z większymi 10-calowymi zegarami, nowymi felgami oraz integracją z Google Assistant, mapami i Play Store
  • Esprit Alpine – topowa odmiana z 18-calowymi felgami, detalami w kolorze szklisto-szarym i błękitnym, tapicerką z Alcantary oraz sportowym wykończeniem wnętrza
Renault-Clio-VI-2025-deska-rozdzielcza
Kokpit nowego Clio jest zbliżony do tego w elektrycznej „piątce”.
fot. Adam Mikuła/Motor

Ile kosztuje nowe Clio?

Polski cennik nowego Clio zostanie ujawniony w listopadzie bieżącego roku, natomiast pierwsze samochody trafią do klientów na początku 2026 roku. Ceny tego modelu poznali już m.in. Włosi. 

W tym południowoeuropejskim kraju startują one z pułapu 18 900 euro, czyli od około 80 400 zł. Tyle kosztuje wariant TCe 115 w odmianie Evolution. Hybrydowe E-Tech 160 wyceniono z kolei na 24 900 euro (ok. 106 000 zł). 

Aktualnie w polskich cennikach dostępna jest tylko jedna specyfikacja Clio piątej generacji. Zwana Generation, wyróżnia się bogatą specyfikacją, obejmującą m.in. automatyczną klimatyzację, czy ogrzewanie foteli i kierownicy. Cena? Od 84 400 zł za wariant z silnikiem TCe 90 i skrzynią ręczną. Odmiana dwupaliwowa (Eco-G 100) stanowi wydatek 85 800 zł, a w pełni hybrydowa – 106 300 zł. 

Czytaj także