Miejski model Renault okazuje się lepszy niż opinie o nim. Clio III jest całkiem trwałe, a do tego wygodne i niedrogie.
Clio ma duży rozstaw osi, dzięki czemu mogą nim wygodnie podróżować cztery dorosłe osoby. Plusy przyznajemy też za komfortowe zawieszenie oraz pojemny bagażnik o regularnych kształtach.
Silniki benzynowe to najbezpieczniejszy wybór. Są wolne od poważnych awarii. Nie trzeba się też bać doładowanej odmiany 1.2 TCe, która zapewnia dobre osiągi i nieźle współpracuje z LPG. Diesle zwykle są mocno zużyte. Nikt nie kupował ich do jazdy po mieście.
W dieslu 1.5 dCi, szczególnie gdy miał rzadko wymieniany olej, zawodzą trwałe panewki i turbo. Możliwe są też awarie pompy wtryskowej. Ze względu na koszty naprawa coraz częściej sprowadza się do montażu używanego silnika. W silnikach benzynowych możliwe są wycieki, usterki cewek i czujników (np. sonda lambda). Przełącznik zespolony przy kierownicy potrafi się stopić. Zawodzą też karty zapłonowe. Niezbyt trwałe hamulce.
Relatywnie prosta budowa, łatwo dostępne zamienniki i duża baza używanych części sprawiają, że naprawy Clio są łatwe i dość tanie. Poradzi sobie z nimi każdy mechanik. Specjalista jest potrzebny tylko do okiełznania kapryszącej elektroniki.
Blisko 800 aut do wyboru. Niestety trzeba przekopać się przez bezkres ogłoszeń dotyczących zaniedbanych Clio z flot.
Clio Grandtour to jedno z ostatnich miejskich kombi. Jego bagażnik mieści 439-1277 l.
5000 zł – Najtańsze, świeżo sprowadzone, często poflotowe Clio z dieslem, wysokim przebiegiem i śladami użytkowania.
12 000 zł – Średnia cena ofertowa Clio spadła względem ubiegłego roku o około 3 tys. zł. Można trafić na krajowe auta.
24 000 zł – Najdroższe „cywilne” Clio III. Za sportowe, kolekcjonerskie już Clio RS trzeba zapłacić 25-45 tys. zł.
SILNIK | 1.2 16V | 1.2 TCe | 1.4 | 2.0 Sport | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.5 dCi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1149 cm³ | 1149 cm³ | 1390 cm³ | 1998 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 75 KM | 100 KM | 98 KM | 197 KM | 68 KM | 86 KM | 106 KM |
Maks. moment obr. | 105 Nm | 145 Nm | 127 Nm | 215 Nm | 159 Nm | 200 Nm | 240 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,4 s | 11,8 s | 11,0 s | 6,9 s | 15,2 s | 12,7 s | 10,2 s |
Prędkość maks. | 167 km/h | 185 km/h | 183 km/h | 215 km/h | 162 km/h | 174 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,9 l/100 km | 5,8 l/100 km | 6,6 l/100 km | 8,7 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,5 l/100 km |
2005 - debiutuje Renault Clio III
2006 - wprowadzenie 197-konnej wersji RS
2007 - paletę silników wzmacnia 1.2 TCe
2008 - premiera kombi Grandtour
2009 - modernizacja- m.in. nowe reflektory, poszerzona oferta silników
2012 - premiera Clio IV
+ Dobra relacja ceny do wieku i wyposażenia.
+ Przestronne wnętrze, komfortowe zawieszenie.
+ Skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne.
- Stan i wyposażenie tanich egzemplarzy.
- Usterki silników wysokoprężnych.
- Przeciętne wykończenie (m.in. rysujące się plastiki w kabinie, hałasujące elementy).
Dobrym wyborem jest oferowany do modernizacji benzynowy silnik 1.4 16V. Trwały, a do tego elastyczny jest też 1.2 TCe.
Diesle bez dokumentacji serwisowej, szczególnie z pierwszych lat, to ryzyko. Wiele z nich jeździło we flotach.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt