Projektując Twingo III, Renault zmieniło koncepcję modelu. Postawiono na tylny napęd, który poprawił zwrotność.
5-drzwiowe, dość wysokie nadwozie ma krótkie zwisy i spory rozstaw osi, co sprawia, że przedział pasażerski jest spory. Pod podłogą bagażnika nie ma ani schowka, ani wnęki na koło zapasowe.
Do napędu Twingo zaprzęgnięto wyłącznie trzycylindrowe jednostki. Bazowa, o pojemności litra, jest pozbawiona turbodoładowania i jeździ dosyć wolno. Wyposażeniem standardowym były 5-biegowe, ręczne skrzynie.
Skrajnie wysoka usterkowość Renault to już przeszłość. W Twingo wizyty w serwisie najczęściej kończą się na wymianach części eksploatacyjnych. Nieco problemów potrafi przysparzać też rozbudowana elektronika – powoduje np. zawieszanie się radia.
Relatywnie świeże auto, które na wzór modeli z półki premium nabywca mógł personalizować na różne sposoby. Oznacza to tylko jedno – używane egzemplarze są dosyć drogie. Korekty cen nie wymusza wysyp samochodów poflotowych – firmy stawiały raczej na Clio.
W Polsce Twingo sprzedawało się tak marnie, że Renault wycofało je z oferty. Siłą rzeczy większość używanych aut pochodzi z importu. Nierzadko z Francji czy Włoch, gdzie drobne obcierki przy parkowaniu są na porządku dziennym. Znalezienie idealnego egzemplarza może wymagać nieco cierpliwości.
19 000 zł – Najtańsze Twingo już na zdjęciach znajdujących się w ogłoszeniu noszą ślady po trudach eksploatacji.
25 000 zł – Optymalny budżet zakupowy, który pozwoli na znalezienie ciekawego samochodu. Raczej sprowadzonego.
37 000 zł – Świetnie utrzymane i bogato wyposażone Twingo z małymi przebiegami oraz bez wypadków na koncie.
SILNIK | 1.0 SCe 65 | 1.0 SCe 70 | 1.0 SCe 75 | 0.9 TCe 90 | 0.9 TCe 90 | 0.9 TCe 110 |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 999 cm³ | 999 cm³ | 999 cm³ | 898 cm³ | 898 cm³ | 898 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo |
Moc maks. | 65 KM | 71 KM | 73 KM | 90 KM | 93 KM | 110 KM |
Maks. moment obr. | 95 Nm | 91 Nm | 95 Nm | 135 Nm | 135 Nm | 170 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 15,1 s | 14,5 s | 14,1 s | 10,8 s | 11,1 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 158 km/h | 151 km/h | 163 km/h | 165 km/h | 165 km/h | 182 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,4 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,3 l/100 km | 4,7 l/100 km | 5,3 l/100 km |
2014 - debiutuje trzecia odsłona Twingo
2016 - gamę uzupełnia sportowe Twingo GT
2017 - na liście opcji do wybranych wersji pojawia się dwusprzegłowa skrzynia EDC
2019 - modernizacja – Twingo otrzymuje m.in. pas przedni z nowymi reflektorami, a także paletę silników dopasowanych do nowych norm emisji
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Spora przyjemność z jazdy.
+ Bardzo mała średnica zawracania (8,7 m).
+ Praktyczny schowek pod kanapą.
- Wysokie ceny i mała podaż.
- Słabe osiągi wersji 1.0 SCe.
- Spore, jak na miejskie auto zużycie paliwa.
Zadbane auto z prywatnych rąk. Najlepiej w wersji 0.9 TCe z ręczną skrzynią. To przepis na sporą radość z jazdy.
Okazyjnie tanie samochody. Zwykle są powypadkowe lub mogą mieć przekręcony przebieg. Dobre Twingo są dość drogie.
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 18/24 pkt