Praktyczne, a zarazem efektowne Clio staje się przebojem rynku wtórnego. Wszystko za sprawą topniejących cen samochodów.
Zainteresowany zakupem Clio ma do wyboru hatchbacka lub – będące już rzadkością w tym segmencie – kombi. Obie wersje mają przestronne wnętrza i pojemne bagażniki, które mogłyby być jednak nieco szersze. Do pełni szczęścia brakuje też lepszych tworzyw wykończeniowych.
Blisko 40% używanych Clio ma pod maską diesla 1.5 dCi, który jednoznacznie wskazuje na flotową przeszłość danego auta. Silnika nie trzeba się obawiać. Renault dopracowało go od strony trwałości. Pozostał przy tym bardzo oszczędny. W przypadku jednostek benzynowych rozsądnym wyborem jest wolnossący silnik 1.2 16V. Trzycylindrowy 0.9 TCe ma sporą turbodziurę, a 1.2 TCe (120 KM) do 2016 r.był dostępny tylko z dwusprzęgłową skrzynią, co w oczywisty sposób wpłynęło na podaż i ceny używanych egzemplarzy. Wisienką na torcie jest sportowa wersja RS – szybsza, ale mniej bezkompromisowa od poprzednika z wolnossącą jednostką 2.0 16V i ręczną skrzynią.
Poważne awarie to rzadkość. Zwykle trzeba wymieniać części eksploatacyjne czy wyrobione elementy zawieszenia.
Małe Renault kosztuje mniej od rywali, a dzięki zamiennikom naprawy są tanie.
Liczba aut szybko rośnie. Do wyboru jest ponad 1200 szt., ale stan tańszych z nich pozostawia sporo do życzenia.
Turbodiesle 1.5 dCi w wersjach o mocy do 90 KM mają tanią i łatwą w regeneracji turbosprężarkę bez kierownicy spalin.
13 000 zł – Auta, które wymagają naprawy blacharskiej przed rejestracją lub poflotowe diesle z wysokimi przebiegami.
30 000 zł – Kwota pozwalająca na zakup 3-letniego auta z floty lub 7-letniego, ale lepiej wyposażonego i z prywatnych rąk.
70 000 zł – Bezwypadkowe auta w topowej wersji RS Trophy o mocy 220 KM z przebiegiem poniżej 50 tys. km.
SILNIK | 0.9 TCe | 1.2 16V | 1.2 TCe EDC | 1.6 TCe RS | 1.5 dCi 75 | 1.5 dCi 90 | 1.5 dCi 110 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 898 cm³ | 1149 cm³ | 1197 cm³ | 1618 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 90 KM | 73 KM | 120 KM | 200 KM | 75 KM | 90 KM | 110 KM |
Maks. moment obr. | 135 Nm | 107 Nm | 205 Nm | 240 Nm | 200 Nm | 220 Nm | 260 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,2 s | 14,5 s | 9,4 s | 6,7 s | 14,3 s | 12,0 s | 11,2 s |
Prędkość maks. | 177 km/h | 167 km/h | 199 km/h | 230 km/h | 168 km/h | 181 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,9 l/100 km | 5,5 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,3 l/100 km | 3,6 l/100 km | 3,6 l/100 km | 3,5 l/100 km |
2012 - debiutuje Clio czwartej generacji
2013 - ofertę uzupełniają sportowe Clio RS oraz praktyczny Grandtour (Clio kombi)
2015 - wprowadzenie wersji RS Trophy
2016 - lifting – diodowe reflektory, diesel 1.5 dCi (110 KM), manualna skrzynia dla 1.2 TCe
2019 - wprowadzenie Clio V
+ Rozsądne koszty zakupu i utrzymania.
+ Bardzo oszczędne turbodiesle, tolerujący LPG silnik 1.2 16V.
+ Spora podaż praktycznej wersji kombi.
- Tańsze auta w większości pochodzą z flot.
- Skromne wyposażeniu wielu egzemplarzy.
- Przeciętne wykończenie wnętrz (twarde plastiki, ostre krawędzie elementów).
Na co dzień, a także do instalacji gazowej, polecamy klasyczne 1.2 16V. Diesel 1.5 dCi jest oszczędny i nie sprawia problemów.
Benzynowy silnik 0.9 TCe nie zachwyca charakterystyką. Skrzynia EDC przy większych przebiegach będzie droga w serwisie.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt