Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowe Renault Clio – tył

Renault stworzyło hit? Nowe Clio w wersji na LPG ma mieć zasięg porównywalny z chińskimi PHEV-ami

fot. Adam Mikuła/Motor

Renault stworzyło hit? Nowe Clio w wersji na LPG ma mieć zasięg porównywalny z chińskimi PHEV-ami

Renault niedawno pokazało nowe Clio, które będzie oferowane również w odmianie ECO-G, zaopatrzonej w zupełnie nowy dwupaliwowy silnik . Może być to najlepszy wariant tego samochodu. Tym bardziej że będzie miał zasięg typowy dla chińskich hybryd plug-in.  

Zupełnie nowe Renault Clio zrywa z wizerunkiem poprzednika. Na jego tle ma bardziej sportową sylwetkę i wyraźnie większe nadwozie. Na długość przybyło mu 6,7 cm (do 412 cm), na szerokość dodano 3,9 cm (do 177 cm), a na wysokość – 1,1 cm (do 145 cm). 

Renault Clio VI 2025 – przód
Nowe Renault Clio na tle poprzednika zmieniło się nie do poznania. 
fot. Adam Mikuła/Motor

Do napędu nowego Renault Clio posłużą 115-konny silnik 1.2 TCe, 160-konny układ hybrydowy lub jednostka dwupaliwowa. I właśnie ona okazuje się najciekawsza w całej gamie. 

Silnik 1.2 zamiast 1.0 

Nowy silnik 1.2 ECO-G zastępuje poprzednią, nieco dychawiczną jednostkę 1.0. Wyróżnia się on bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz układem miękkiej hybrydy. Standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią dwusprzęgłową. 

To zestaw, który wreszcie pozwala Clio zdystansować skojarzenia z budżetowym autem miejskim. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,1 s, co jest w wynikiem w pełni wystarczającym nie tylko do miasta. 

Renault Clio VI 2025 silnik hybrydowy E-Tech
Pod maską Clio może pracować 1 z 3 układów napędowych do wyboru. Na zdjęciu – hybryda E-Tech.
fot. Adam Mikuła/Motor

Zużycie paliwa? Zgodnie z danymi producenta wynosi ono średnio 5,0-5,1 l/100 km, natomiast w przypadku zasilania LPG – 6,9 l/100 km. Zasięg? Według hiszpańskiego magazynu es.motor1.com wynosi on, na jednym zatankowaniu benzyny i gazu, 1450 km.

Jak w chińskich hybrydach plug-in

To znakomity wynik, porównywalny z chińskimi, skomplikowanymi hybrydami plug-in. Tyle że bez konieczności ładowania prądu z dodatkowego źródła. A to oznacza, że aby móc pokonać tak wiele kilometrów wystarczy po prostu zatankować do pełna oba zbiorniki. 

Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest fakt, że LPG wciąż pozostaje bardzo tanim paliwem. Aktualnie jego średnia cena wynosi w Polsce od 2,49 do 2,89 zł za 1 litr.  

Renault-Clio-VI-2025-deska-rozdzielcza
Kokpit Clio zbudowany z podobnych elementów, co ten m.in. w Renault 5 E-Tech. 
fot. Adam Mikuła/Motor

Co ważne, to użytkownik sam – a nie komputer sterujący napędem – decyduje, z którego źródła energii korzysta. Wystarczy wcisnąć przycisk i przełączyć zasilanie z benzyny na gaz. Renault przypomniało też o praktycznej radzie, o której wielu kierowców zapomina.

Francuzi zalecają, by od czasu do czasu zużyć benzynę w baku, nawet jeśli LPG jest tańsze. W przeciwnym razie może ona się zestarzeć i doprowadzić do problemów z układem zasilania.

Na nowe Clio jeszcze chwilę poczekamy

Renault nie ujawniło jeszcze oficjalnego cennika Clio w wersji ECO-G 120, ale koszt zakupu tej wersji powinien się zamykać w cenie 95 000 zł. Zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami 115-konny wariant 1.2 TCe w specyfikacji Evolution ma kosztować około 20 000 euro, co daje kwotę nieco ponad 85 000 zł.

Kiedy nowe Renault Clio wejdzie do Polski? Cenniki mają zostać ujawnione jeszcze w listopadzie. Na pierwsze samochody trzeba będzie czekać do stycznia 2026 roku.

Czytaj także