Trzecia generacja 308 to pierwszy Peugeot z nowym logo, przedstawionym raptem 17 dni temu.
1 marca 2021 r. Peugeot przedstawił nowe logo, dziś, 17 dni później, pokazuje pierwszy noszący je model. To trzecia generacja kompaktowego 308.
Wersja hatchback mierzy 437 cm długości, 185 cm szerokości i 144 cm wysokości – odpowiednio o 11 i 5 cm więcej oraz o niecałe 2 cm mniej od wcześniejszego wcielenia. Co ważne, o 5,5 cm wzrósł rozstaw osi, co przyniosło więcej miejsca z tyłu. Auto będzie oferowane z obręczami kół o średnicy od 16 do 18 cali.
308 to pierwszy samochód Peugeota od września 1958 r., którego przód zdobi jedynie głowa lwa. Nowe logo nie pokazuje już bowiem całej lwiej sylwetki, ale tylko łeb. To już 11. interpretacja tego emblematu od 1858 r., kiedy Peugeot zarejestrował go jako znak towarowy. W nowym 308 logo znalazło się nie tylko z przodu, z tyłu i na obręczach kół, ale także na przednich błotnikach.
308 będzie dostępne z 10-calowym ekranem zestawu wskaźników, który w wersji GT wyświetla trójwymiarowy obraz. Przednia szyba może być podgrzewana, a fotele wyposażone w funkcję masażu. W środkowej konsoli znajdzie się 10-calowy wyświetlacz.
Do gamy silnikowej nowego 308 początkowo trafią wersje spalinowe o mocy od 110 do 130 KM i dwie odmiany z napędem hybrydowym rozwijające 180 i 225 KM. W 2022 r. ma zadebiutować hot hatch z serii Peugeot Sport Engineered. Naszym zdaniem otrzyma on 330-konny napęd hybrydowy.
Nowe 308 zadebiutuje na polskim rynku pod koniec 2021 r. Jesienią firma przedstawi też wersję kombi, którą będzie można u nas kupić w 2022 r.