Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Wrangler 4xe wyjeżdząjący z potoku w górach, widok z boku

Jeep Wrangler 4xe – zastrzyk energii

Jeep

Jeep Wrangler 4xe – zastrzyk energii

Wrangler to ikona motoryzacji i symbol 80-letniej historii Jeepa. Ma klasyczny styl, ale nie jest ślepo zapatrzony w przeszłość. Teraz wkracza na nowy, elektryczny szlak.

Jeep nie stoi w miejscu, zmienia się, rozwija nowe technologie. Podążanie w kierunku elektryfikacji rozpoczęły dwa popularne kompaktowe modele Compass i Renegade. Teraz oznaczenie 4xe zagościło na Wranglerze – ikonie amerykańskiej marki.

Nowy Wrangler 4xe jest hybrydą typu plug-in łączącą zalety napędu 4x4 ze wsparciem silników elektrycznych oraz akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany z zewnętrznych źródeł prądu. Wszystko to przy zachowaniu najlepszych właściwości terenowych podkreślonych emblematem „Trail Rated”, które w zależności od wyposażenia zapewniają dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu „full time” aktywowane na żądanie Selec-Trac lub Rock Trac, osie Dana nowej generacji, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock lub mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lock czy elektroniczne rozłączany przedni stabilizator.

Jeep Wrangler 4xe w terenie w górach, widok z tyłu

Jeep Wrangler 4xe to nie tylko ekologiczny i wydajny samochód 4x4 (zużycie paliwa wynosi około 3,5 litra na 100 km w trybie hybrydowym, a emisja CO2 jest niższa o prawie 70% w porównaniu z wersją benzynową zgodnie z cyklem WLTP), technologia 4xe gwarantuje bowiem także wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Zaawansowany układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 z turbodoładowaniem i 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite.

Jeep Wrangler 4xe przy ładowarce, gniazdko do ładowania

Ładowanie Wranglera 4xe jest łatwe i szybkie – na publicznych stacjach i w domu za pomocą stacji easyWallbox, zapewniającej pełne naładowanie w mniej niż 3 godziny.

Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze sprawdzonym układem napędowym Wranglera, zapewniając moc 380 KM i aż 637 Nm momentu obrotowego. Efektem są fenomenalne osiągi – przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 6,4 s.

Jeep Wrangler 4xe tryby jazdy

Kierowca ma do wyboru 3 tryby jazdy: hybrydowy, elektryczny i eSave – oszczędzający akumulator do późniejszego wykorzystania.

A to wszystko przy bezemisyjnym zasięgu wynoszącym do 53 km (w cyklu miejskim, pomiar WLTP). Dzięki temu terenowa wyprawa może być tak przyjazna środowisku, jak nigdy wcześniej.

Czytaj także