Jeep obchodzi w tym roku 80-lecie powstania. Z tej okazji przygotowano m.in. rocznicowe edycje modeli Renegade, Compass, Wrangler oraz Gladiator.
Historia Jeepa sięga 1941 r. i słynnej wojskowej terenówki Willys MB, którą po drugiej wojnie światowej przekształcono w pojazd cywilny (CJ-2A), z założenia mający służyć przede wszystkim farmerom. Sama nazwa Jeep została zarejestrowana jako znak handlowy przez firmę Willys-Overland w 1950 r.
Przez kolejne dekady stworzono wiele ciekawych modeli, jak choćby Willysa Wagona, wojskowego MD (i bazującego na nim CJ-5), półciężarówkę FC-150, Wagoneera (zaprezentowany w 1962 r. protoplasta nowoczesnych SUV-ów), pick-upa Gladiatora czy wreszcie Cherokee, Wranglera i Grand Cherokee. Można by tak długo wymieniać, bo historia Jeepa jest bogata i bardzo ciekawa. Wszystko to sprawiło, że Jeep stał się synonimem samochodu terenowego, a można zaryzykować twierdzenie, że także do pewnego stopnia – SUV-a. I jest jedną z marek o najlepszym wizerunku i wiernej rzeszy fanów.
W tym roku do sprzedaży trafią cztery modele w rocznicowych wersjach specjalnych 80th Anniversary. Renegade jest już dostępny, a Compass, Wrangler oraz Gladiator pojawią się na wiosnę. Ponadto wprowadzony zostanie program Jeep Wave (w Polsce od kwietnia bieżącego roku), w ramach którego zaoferowane zostaną m.in. bezpłatne dwa pierwsze przeglądy okresowe samochodu (w ciągu 24 miesięcy od zakupu), całodobowa pomoc drogowa przez 7 dni w tygodniu, a także uprzywilejowany dostęp do wszystkich wydarzeń związanych z marką Jeep i jej partnerami.
Elementami wyróżniającymi nową wersję są m.in.
W Polsce edycja „80th Anniversary” dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.3 turbo (150 KM) i napędem na przednie koła oraz w wersji hybrydowej plug-in 4xe (silniki benzynowy 1.3 turbo 130 KM i elektryczny 60 KM)
Jeep Compas przeszedł modernizację. Wygląd zewnętrzny zmienił się nieznacznie, całkiem nowe jest za to wnętrze. Najbardziej rzucającą się w oczy modyfikacją są cyfrowe wskaźniki oraz większy ekran systemu multimedialnego zamontowany na szczycie deski rozdzielczej, a nie wbudowany w konsolę, jak to było dotąd. Edycja rocznicowa, która jako pierwsza z wersji odmłodzonego Compassa trafi na rynek, otrzymała m.in. 18-calowe obręcze o wyjątkowym wzorze oraz jubileuszowe emblematy.
Rocznicowy wariant najbardziej terenowego modelu Jeepa wyróżniają m.in.:
W gamie znajdą się warianty z silnikiem benzynowym 2.0 R4 turbo (272 KM) oraz hybrydowy plug-in (silniki 2.0 turbo i elektryczny o łącznej mocy 380 KM).
Najnowszy model Jeepa i pierwszy od ćwierć wieku pick-up tej marki także będzie oferowany w wersji rocznicowej, którą charakteryzują takie same elementy, jak we wspomnianym wyżej Wranglerze. Do napędu Gladiatora zastosowano natomiast turbodiesla 3.0 V6 MultiJet o mocy 264 KM.