Jeep reaguje na potrzeby rynku i kompaktowy Renegade dostępny jest teraz w dwóch wersjach hybrydowych.
Gama Jeepa przechodzi rewolucję i dostosowuje się do wymagań rynku, a ten coraz bardziej kieruje się w stronę hybryd. Compass, Renegade, Wrangler i najnowszy Grand Cherokee – te modele dostępne są już tylko w wersjach z silnikami benzynowymi i wsparciem elektrycznym. Każdy z nich oferowany jest w odmianie typu plug-in (z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła), ale Renegade i Compass dostępne są także w prostszych i bardziej przystępnych wariantach mild hybrid.
Renegade to najmniejszy model w gamie Jeepa, a jego charakterystyczny styl sprawia, że wyróżnia się na tle licznych rywali.
Sercem innowacyjnego układu napędowego zastosowanego w tej wersji jest benzynowy silnik 1.5 T4 turbo (130 KM i 240 Nm) zestawiony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, z którą zintegrowano silnik elektryczny 48 V o mocy 15 kW (20 KM). Chłodzony cieczą 48-woltowy akumulator zawiera również konwerter DC/DC 48 na 12 woltów, a system BSG (Belt Starter Generator) został wprowadzony w celu płynnego ponownego uruchomienia silnika przy niskich prędkościach, co zwiększa komfort jazdy.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii eksploatacja Renegade w wersji e-Hybrid poprawia wrażenia z jazdy w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Zastosowane elektrycznego wsparcia pozwala przemieszczać się na krótkich odcinkach bez udziału silnika spalinowego. Jest to możliwe w wielu sytuacjach, takich jak poruszanie się w korku, parkowanie czy ruszanie spod świateł.
Układ umożliwia odzyskiwanie energii, podczas gdy samochód zwalnia i hamuje, a parametry jazdy hybrydowej są kontrolowane przez prowadzącego za pomocą Hybrid Pages na wyświetlaczu systemu multimedialnego lub na dedykowanych ekranach zestawu wskaźników.
Układ hybrydowy Jeepa pracuje w naturalny dla kierowcy sposób, nie angażuje go i nie wymaga dodatkowych czynności – wszystko odbywa się w sposób płynny, dzięki czemu nie wymaga zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń.
Renegade e-Hybrid zachowuje przy tym rozsądny kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 191 km/h. Średnie spalanie (wg cyklu WLTP) utrzymuje się na poziomie 5,7-6,1 l/100 km, co pozwala uzyskać około 800 kilometrów zasięgu.
Renegade dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia, które można wzbogacać o dodatkowe pakiety i elementy opcjonalne, uzyskując dopasowaną do swoich potrzeb konfigurację.
Jeep zmierza w stronę zeroemisyjnej przyszłości, ale nie dzieje się to w oderwaniu od możliwości klientów marki. W swoich kompaktowych modelach stosuje dwa różne układy hybrydowe: e-Hybrid (tzw. miękka hybryda) i 4xe (hybryda typu plug-in), dzięki czemu istnieje możliwość dopasowania odpowiedniej wersji do swoich potrzeb i sposobu eksploatacji. W obu przypadkach można liczyć na wysoki komfort, zaawansowane systemy z zakresu bezpieczeństwa czy dopracowane multimedia, które doskonale integrują się ze smartfonami.
W standardzie Jeep daje coś jeszcze – to już ponad 80 lat tradycji tej amerykańskiej marki, w której DNA od zawsze obecny jest duch przygody.
Ma hybrydowy napęd typu plug-in, 4x4 i występuje w dwóch wariantach mocy: 130+60 KM lub 180+60 KM.
Hybryda ładowana z gniazdka (plug-in) może pokonać 43-44 km bez udziału silnika spalinowego.
Napęd na przednie koła i automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że doskonale sprawdza się w mieście.
Przy okazji niedawnego liftingu zyskał nowe wnętrze, a teraz wydajny napęd hybrydowy o mocy 130+20 KM.