Kompaktowe przeboje Jeepa debiutują w nowych hybrydowych wersjach. Technologia e-Hybrid zapewnia dodatkowe 20 KM, zwiększając wydajność i komfort jazdy.
Hybrydowy szlak w gamie Jeepa przecierały Compass i Renegade. Wersje typu plug-in z napędem na obie osie o nazwie 4xe (moc 190 lub 240 KM) pozostają w ofercie, ale teraz dołącza do nich odmiana MHEV.
W Compassie i Renegade waśnie debiutuje zaawansowany układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1.5 (130 KM i 240 Nm) zestawionym z nową 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, z którą zintegrowany jest silnik elektryczny (zasilany 48-woltowym akumulatorem) o mocy 20 KM i momencie obrotowym 55 Nm.
Silnik elektryczny może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. Układ hamulcowy oferuje natomiast funkcję „samoładowania”, maksymalizującą odzysk energii kinetycznej i poprawiającą wydajność Jeepa e-Hybrid. Nowe modele mogą poruszać się, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego – np. w korku, podczas ruszania na światłach lub przy parkowaniu.
Nowością w gamie modeli Compass i Renegade jest też edycja specjalna Upland, stworzona, aby podkreślić troskę marki Jeep o środowisko naturalne i jej zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Wyróżnia się wyjątkowymi detalami i zastosowaniem ekologicznych materiałów oraz przyjaznych dla środowiska lakierów i elementów wykończenia.
Za sukcesem rynkowym tych kompaktowych SUV-ów stoją też zaawansowane multimedia, które teraz mają jeszcze bardziej rozbudowane możliwości, liczne systemy bezpieczeństwa oferowane w standardzie oraz korzystne formy finansowania zakupu.
Dzięki efektywnemu wsparciu silnika elektrycznego, średnie zużycie paliwa Compassa e-Hybrid wynosi 5,6-6,0 l/100 km.
Odmiana e-Hybrid dostępna jest w aż pięciu wersjach wyposażenia. Poza dobrze znanymi Longitude i Limited oferowane są ciekawe warianty Night Eagle II, Upland oraz S.