Chevrolet zaprezentował swojego flagowego pick-upa w wersji elektrycznej. Silverado EV ma moc do 664 KM i zasięg 640 km.
Amerykański rynek pick-upów zmienia się bardzo szybko. Obok tradycyjnych odmian z silnikami benzynowymi i Diesla pojawiają się bowiem wersje z napędem elektrycznym. Teraz do Forda F-150 Lightning, Riviana R1T i GMC Hummera EV Pickup dołącza kolejny mocny gracz – Chevrolet z modelem Silverado EV.
Silverado to tzw. full size pick-up, o segment większy niż oferowane u nas modele, i jeden z najpopularniejszych samochodów tej klasy w USA. Elektryczny model nie jest jednak po prostu wariantem już oferowanego auta, ale opracowano go od podstaw, na zupełnie innej płycie podłogowej – Ultium Platform – która stanowi także podstawę Hummera EV (GMC i Chevrolet to marki koncernu GM). Dzięki temu konstruktorzy mieli znacznie większe pole do popisu i mogli w pełni wykorzystać atuty, jakie daje napęd elektryczny (m.in. z przodu znalazło się miejsce na pojemny bagażnik).
Na początku Silverado EV będzie oferowany w dwóch wersjach – topowej RST First Edition i „roboczej” WT (obie czterodrzwiowe, pięcioosobowe). Wykorzystano w nich dwa silniki, które rozwijają, odpowiednio, 664 i 1058 Nm oraz 510 KM i 834 Nm. Mocniejsza odmiana ma przyspieszać od 0 do 96 km/h w 4,5 s.
Zasięg Silverado EV ma wynosić do 640 km, a akumulatory można będzie ładować z mocą do 350 kW (w 10 minut przybędzie ok. 160 km zasięgu). Do dyspozycji przewidziano nawet 10 punktów podłączenia zewnętrznych elektrycznych akcesoriów, da się także uzupełnić energię w bateriach innego „elektryka”.
Silverado EV ma niezależne pneumatyczne zawieszenie z przodu i z tyłu, które pozwala na zmianę prześwitu w zakresie 50 mm. Ponadto zastosowano także układ czterech kół skrętnych. Pick-up jest w stanie holować przyczepę o masie do 4,5 t i zabrać ładunek 600 kg (RST First Edition).
Nowe pick-upy są wyposażane w coraz bardziej zaawansowane systemy wsparcia. Silverado EV ma na przykład układ Super Cruise, który pozwala na jazdę bez konieczności trzymania rąk na kierownicy (na wybranych odcinkach dróg, obecnie jest ich w USA i Kanadzie ponad 320 tys. km).
Silverado EV trafi do salonów w 2023 r. (wersja WT wiosną, a RST First Edition – jesienią). Później gama będzie stopniowo rozszerzana o kolejne odmiany, m.in. RST oraz uterenowioną Trail Boss.