Ford serii F to prawdziwy fenomen – od 47 lat z rzędu jest najlepiej sprzedającym się pick-upem w Stanach Zjednoczonych, zaś od 42 lat – najchętniej kupowanym w tym kraju samochodem w ogóle. Co ciekawe, najpopularniejsze w 2023 r. w USA marka oraz koncern to wcale nie Ford.
Na ogromnym amerykańskim rynku samochodów zanotowano w 2023 . solidny wzrost sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych kupiono bowiem ponad 15,6 mln aut, podczas gdy w 2022 r. było to 13,9 mln szt (+12,3%; dane za marklines.com).
O tym, jak wielka jest to skala świadczy to, że w całej Europie (kraje UE, EFTA i Wielka Brytania) zarejestrowano łącznie 12,8 mln aut osobowych (nawet z doliczonymi samochodami dostawczymi, na podstawie szacunkowych danych za cały ubiegły rok, będzie to ok. 14,5 mln szt.).
Specyfiką rynku w USA jest to, że w ogromnych liczbach sprzedają się tam pick-upy, które zajmują całe podium wśród najpopularniejszych modeli. Absolutnym królem tego segmentu jest Ford serii F. Ta linia modelowa obejmuje wiele wariantów (tak wielkościowych, jak i wyposażeniowych – od prostych wersji użytkowych po luksusowe czy usportowione, jak Raptor), pośród których najpopularniejszy to F-150.
W 2023 r. Forda F kupiono w liczbie niemal 751 tys. sztuk, o ponad 15% więcej niż w 2022 r. (dla porównania wszystkich aut osobowych w Polsce w 2023 r. zarejestrowano nieco ponad 475 tys. szt.), co czyni go bezapelacyjnym numerem jeden.
Przy okazji odmiana F-150 Lightning została najpopularniejszą elektryczna półciężarówką (tzw. full-size, czyli pełnowymiarową, o segment większą niż pick-upy sprzedawane w Europie), zaś F-150 Hybrid numerem 1 wśród odmian hybrydowych.
To wręcz niewiarygodne, ale Ford serii F jest najchętniej kupowanym pick-upem w USA nieprzerwanie od 47 lat, zaś od 42 lat bestsellerem wśród wszystkich samochodów. I to mimo tego, że ma naprawdę mocną konkurencję. Na kolejnych miejscach zestawienia znajdują się także pick-upy amerykańskich marek.
Choć ich sprzedaż także wygląda imponująco, daleko im do wyników Forda. Drugi w kolejności model to Chevrolet Silverado sprzedał się w liczbie o ponad 200 tys. mniejszej, zaś trzeciego RAM pick-upa wybrało o ponad 300 tys. klientów mniej.
Mimo tak mocnej pozycji serii F najpopularniejszą marką nowych samochodów w USA pozostała Toyota, ze sprzedażą 1,92 mln sztuk, Ford zajął pozycję numer 2. (1,89 mln szt.), podium zamyka Chevrolet (1,69 mln. szt.). Wśród koncernów przewodzi zaś General Motors (2,57 mln szt.) przed Toyotą (2,24 mln szt.) i Fordem (1,98 mln. szt).
Poniżej prezentujemy trzy najchętniej kupowane pick-upy w USA (a przy okazji liderów sprzedaży aut w ogóle; dane: Automotive News).
Toyota jest w USA najpopularniejszą marką, zaś jej najchętniej kupowany model to kompaktowy SUV RAV4. Jest on przy okazji bestsellerem wśród samochodów typowo osobowych, plasującym się ogólnie wśród wszystkich pojazdów na 4. miejscu, za wymienionymi wyżej pick-upami.