Chevrolet poddał swój najpopularniejszy model face liftingowi i dodał do gamy zupełnie nową, znacznie sprawniejsza w terenie wersję ZR2.
USA to kraj pick-upów. Te samochody jak nigdzie indziej pełnią tam nie tylko rolę wołów roboczych, ale też wręcz luksusowych samochodów rodzinnych, a coraz częściej – pojazdów do naprawdę ostrej jazdy terenowej.
Rynek w Stanach Zjednoczonych wygląda tak, że na pierwszych trzech miejscach wśród najczęściej kupowanych samochodów znajdują się trzy pick-upy – w kolejności z 2020 r. – Ford serii F, Chevrolet Silverado i RAM. A dopiero na czwartym miejscu – już ze sporą stratą – znajduje się pierwszy SUV, Toyota RAV4.
Chevrolet właśnie zmodernizował swojego bestsellera, czyli Silverado. Przeprojektowano m.in. przód auta (grill, zderzak, oświetlenie). Spore zmiany zaszły także we wnętrzu, gdzie od wersji LT wzwyż zastosowano m.in. lepsze materiały oraz nową konsolę centralną. Najważniejsze jest jednak zastosowanie zaawansowanej elektroniki – cyfrowych wskaźników o przekątnej 12,3 cala oraz bardzo dużego, 13,4-calowego dotykowego ekranu.
Bez dwóch zdań najbardziej interesujące jest jednak wprowadzenie po raz pierwszy do gamy usportowionego wariantu ZR2 – o największych możliwościach terenowych. Silverado w tej wersji będzie rywalizować z tego rodzaju wersjami Forda F-150 (Raptor) oraz RAM-a (TRX).
ZR2 ma m.in. inny grill, a karoserii nie zdobią chromowane dodatki. Przedni stalowy zderzak zaprojektowano tak, by zwiększyć kąt natarcia (wynosi 31,8 stopnia).
Najistotniejsze modyfikacje zaszły jednak w układzie jezdnym. ZR2 otrzymał specjalne trzykomorowe amortyzatory marki MultiMatic, które gwarantują znacznie bardziej skuteczne i precyzyjne tłumienie podczas agresywnej jazdy terenowej z dużymi prędkościami, a także większy komfort na normalnych drogach. Przeprojektowano także sprężyny oraz zwiększono skok zawieszenia. Ponadto zastosowano mechanizmy różnicowe z przodu i z tyłu z elektromagnetycznymi blokadami.
Standardowo montowane są także płyty ochronne podwozia oraz 33-calowe opony (średnica zewnętrzna) All-Terrain, założone na 18-calowe obręcze.
Silverado ZR2 jest napędzany benzynowym wolnossącym silnikiem 6.2 V8 z wałkami rozrządu w głowicy, układem zmiennych faz rozrządu i z wtryskiem bezpośrednim. Rozwija on 420 KM i 623 Nm. Został połączony z 10-biegową skrzynią automatyczną.
Pozostałe modele w gamie Silverado mogą być ponadto wyposażone – w zależności od wersji – w silniki 2.7 R4 turbo (310 KM), 5.3 V8 (355 KM) lub turbodiesla 3.0 R6 (277 KM).