Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Elroq – przód w ruchu

Nowa Skoda Elroq – elektryzująco sensowny SUV

fot. Skoda

Nowa Skoda Elroq – elektryzująco sensowny SUV

Skoda Elroq jest wszechstronnie uzdolnionym kompaktowym SUV-em – a dzięki atrakcyjnej cenie z uwzględnieniem dopłaty może być nawet tańsza od spalinowych rywali.

Po popularnym Enyaqu, który jest w czołówce najchętniej wybieranych „elektryków” w Europie, Skoda proponuje kolejnego elektrycznego SUV-a – tym razem o rozmiar mniejszego. Elroq oferuje talenty większego brata w zwartej formie, a dzięki relatywnie przystępnej cenie może spopularyzować elektromobilność wśród szerszej rzeszy klientów – i ma ku temu mocne argumenty.

Z długością 449 cm i 188 cm szerokości Elroq plasuje się w samym środku klasy kompaktowych SUV-ów – ale 277-centymetrowy rozstaw osi, zaledwie o 2 cm mniejszy niż w Kodiaqu, pozwolił wygospodarować wyjątkowo przestronne wnętrze, na miarę modeli o klasę większych. Do tego dochodzą świetna zwrotność (średnica zawracania 9,3 m) oraz praktyczny, 470-litrowy bagażnik.

Poza tym to typowa Skoda: porządnie wykonana, z estetycznie, starannie wykończoną kabiną, doskonałymi fotelami oraz przyjazną koncepcją obsługi, na którą składają się m.in. fizyczne instrumenty oraz przejrzysty interfejs systemu operacyjnego. Kabina oferuje mnóstwo schowków, a lista wyposażenia obejmuje zaawansowane systemy z zakresu łączności i wsparcia kierowcy. 

To znamy jednak z wielu spalinowych modeli Skody. Elroq bazuje na platformie MEB, z której korzysta już Enyaq, co oznacza, że bazowo ma wydajny napęd na tylne koła. W połączeniu z dopracowaną aerodynamiką owocuje to niskim zużyciem prądu; już bazowa wersja z akumulatorem 52 kWh ma 375 km zasięgu w realistycznym cyklu mieszanym WLTP, odpowiadającym warunkom użytkowania od wiosny do jesieni, a w ofercie są jeszcze dwa pojemniejsze akumulatory. Do tego dochodzi szybkie jak na tę klasę ładowanie – do 80% nawet w 24 min.

To wszystko w ramach atrakcyjnej oferty: bazowy, dobrze wyposażony Elroq (szczegóły niżej) kosztuje od 149 900 zł i jest objęty 4-letnią gwarancją mechaniczną (do 80 000 km, pierwsze 2 lata bez limitu). A to kwota bez dotacji z programu NaszEauto – od 18 750 zł dla osób fizycznych i 30 000 zł w przypadku leasingu do nawet 40 000 zł. W efekcie Elroq może kosztować mniej od spalinowej konkurencji.

Skoda Elroq: oferta i wyposażenie

Ceny Elroqa (bez dopłat) startują od 149 900 zł za odmianę z akumulatorem 52 kWh. Już bazowa wersja w standardzie oferuje skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację (z funkcją zdalnej obsługi przez aplikację), czujniki parkowania z tyłu i kamerę cofania, reflektory LED, ekran 13", elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, asystenta pasa ruchu, felgi 19" oraz bezprzewodową integrację smartfona. Odmiana 60 dodaje do tego m.in. przyciemnione szyby, a 85 – np. dostęp bezkluczykowy i podgrzewane fotele.

Skoda Elroq: wersje, dane techniczne i ceny
 Dane techniczne i ceny Elroq 50 Elroq 60 Elroq 85
Silnik elektryczny elektryczny elektryczny
Moc systemowa 170 KM 204 KM 286 KM
Systemowy moment obrotowy 310 Nm 310 Nm 545 Nm
Pojemność akumulatora netto 52 kWh 59 kWh 77 kWh
Maksymalna moc ładowania DC 145 kW 165 kW 175 kW
Osiągi
Prędkość maksymalna 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s 8,0 s 6,6 s
Zasięg (cykl mieszany WLTP) 375 km 430 km 580 km
CENA OD 149 900 zł 159 900 zł 193 200 zł

Skoda Elroq: napęd i ładowanie

Początkowo Skoda Elroq jest oferowana z trzema wersjami napędu: 50, 60 i 85. Każda dysponuje mocnym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi.

Skoda Elroq 2025 – tył, w trakcie ładowania
fot. Skoda

Już podstawowa, 170-konna odmiana 50 (cena od 149 900 zł) generuje 310 Nm momentu obrotowego i zapewnia ponadprzeciętne osiągi (0-100 km/h w 9,0 s), którym towarzyszy dynamiczna reakcja na gaz. Wyposażono ją w akumulator o użytecznej pojemności 52 kWh, który dzięki stosunkowo wysokiej mocy ładowania prądem stałym (DC) – 145 kW – na odpowiedniej stacji można napełnić od 10 do 80% w ciągu zaledwie 25 min. Niskie zużycie prądu sprawia, że zasięg w cyklu mieszanym WLTP wynosi 375 km; przy rocznym przebiegu 15 000 km oznacza to jedynie około 40 ładowań.

Pośredni wariant 60 (cena od 159 900 zł) z nieco większym akumulatorem (59 kWh netto) oferuje 430 km zasięgu, ma 204-konny silnik (także 310 Nm) i odznacza się jeszcze wyższą mocą ładowania DC (165 kW, 10-80% w 24 min). Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 8,0 s.

Topowa, bardzo bogato wyposażona odmiana 85 (cena od 193 200 zł) z akumulatorem 77 kWh netto zapewnia aż 580 km zasięgu i dysponuje mocą 286 KM oraz 545 Nm momentu (0-100 km/h w zaledwie 6,6 s).

Wszystkie wersje oferują ładowanie prądem zmiennym (AC) z wysoką mocą 11 kW; w przypadku bazowej pozwala to naładować akumulator w ciągu 5,5 h.

Skoda Elroq 2025 – ładowanie
Korzystna krzywa ładowania umożliwia sprawne ładowanie Elroqa.
fot. Skoda

Czytaj także