Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Elroq RS 2025 – przód

Ile sportu jest w nowej Skodzie Elroq RS? | PIERWSZA JAZDA

fot. Skoda

Ile sportu jest w nowej Skodzie Elroq RS? | PIERWSZA JAZDA

Elroq RS to obok Enyaqa RS najszybszy model Skody na rynku. W dodatku jest tańszy, bardziej poręczny i nie mniej przestronny od swojego większego kuzyna. Wady? Należy do nich jego… główna zaleta.

  • Najlepiej przyspieszające auto w ofercie Skody 
  • 340-konny SUV został wyceniony na 219 200 zł

Niedawno do rodziny sportowych modeli Skody dołączył Elroq RS i od razu zdobył miano najszybszego (na równi z Enyakiem RS) auta w aktualnej gamie marki. Świetne osiągi nie są jednak jego jedynym atutem.

Wygląd ma znaczenie

Z zewnątrz najmocniejszy wariant Elroqa wyróżnia się przede wszystkim zmienionymi zderzakami, elementami nadwozia w kolorze błyszczącej czerni i 20-calowymi felgami. W kabinie czekają z kolei m.in. fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pokryte tapicerką z mikrofibry Suedia z limonkowymi przeszyciami oraz metalowe nakładki na pedały.

skoda-elroq-rs-2025-logo-rs-na-zaglowku
fot. Skoda

skoda-elroq-rs-2025-znaczek-rs
Logo RS znajdziemy m.in. na zagłówkach i błotnikach. Lakier Mamba Green wymaga 2900 zł dopłaty.
fot. Skoda

Samo wnętrze jest wręcz rekordowo przestronne, biorąc pod uwagę rozmiary auta (niespełna 4,5 m długości). W obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich osób, a w pojemnym bagażniku znalazło się sporo praktycznych rozwiązań, które dodatkowo zwiększają jego funkcjonalność.

Hot hatch nowej ery

Na drodze 340 KM generowanych przez dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) zapewnia natychmiastowe przyspieszenie w zasadzie przy dowolnej prędkości, a napęd wszystkich kół dba o to, żeby nie zabrakło przyczepności nawet po maksymalnym wciśnięciu gazu.

Czeski SUV zakręty pokonuje pewnie i całkiem zwinnie, jednak wyraźnie czuć, że to ważące ponad 2000 kg auto, a nie lekki hot hatch, który żywiołowo reaguje na każdy ruch kierownicą.

 Dane techniczne Skoda Elroq RS
Silnik  2 x elektryczny
Moc maksymalna 340 KM
Napęd 4x4
Pojemność akumulatora 79 kWh
Osiągi
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,4 s
Średnie zużycie energii (WLTP) 16,2-17,2 kWh/100 km
Zasięg 549 km
CENA 219 200 zł

Pozytywnie zaskakuje natomiast zużycie energii, które w normalnym ruchu, na liczącym 100 km odcinku testowym obejmującym miasto, autostradę i drogi lokalne, wyniosło ok. 20 kWh/100 km. Oznacza to, że w takich warunkach można realnie liczyć na ok. 400 km zasięgu, co jest dobrym wynikiem.

Z ceną na poziomie 219 200 zł Skoda Elroq RS wydaje się dość rozsądną ofertą, zwłaszcza że z dopłatami można ją kupić jeszcze taniej. Bogata specyfikacja seryjna zawiera m.in. adaptacyjne zawieszenie DCC, indukcyjną ładowarkę do telefonu oraz nawigację.

Skoda Elroq RS: naszym zdaniem

skoda elroq rs 2025 – tył
Z tyłu Elroq RS niewiele się różni od słabszych wersji. W czasie jazdy kierowcy najbardziej doskwiera brak… rasowego brzmienia z wydechu, którego w tym aucie z oczywistych względów nie ma.
fot. Skoda

Największa zaleta Skody Elroq RS jest zarazem jej główną wadą. Czesi stworzyli bowiem naprawdę wszechstronnego SUV-a, który ma bardzo dobre osiągi, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze z wieloma przemyślanymi rozwiązaniami i sporym bagażnikiem, ale przez to cierpi na niedostatek sportowego charakteru.

Ocena 4,5/5

Skoda Elroq RS to bardzo kompetentny samochód, ale nie jest w stanie wypełnić luki po spalinowych hot hatchach. Jazda nią jest trochę zbyt syntetyczna, pozbawiona emocji.

Mateusz Łubiński, „Motor”

Czytaj także