Elroq RS to obok Enyaqa RS najszybszy model Skody na rynku. W dodatku jest tańszy, bardziej poręczny i nie mniej przestronny od swojego większego kuzyna. Wady? Należy do nich jego… główna zaleta.
Niedawno do rodziny sportowych modeli Skody dołączył Elroq RS i od razu zdobył miano najszybszego (na równi z Enyakiem RS) auta w aktualnej gamie marki. Świetne osiągi nie są jednak jego jedynym atutem.
Z zewnątrz najmocniejszy wariant Elroqa wyróżnia się przede wszystkim zmienionymi zderzakami, elementami nadwozia w kolorze błyszczącej czerni i 20-calowymi felgami. W kabinie czekają z kolei m.in. fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pokryte tapicerką z mikrofibry Suedia z limonkowymi przeszyciami oraz metalowe nakładki na pedały.
Samo wnętrze jest wręcz rekordowo przestronne, biorąc pod uwagę rozmiary auta (niespełna 4,5 m długości). W obu rzędach siedzeń miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich osób, a w pojemnym bagażniku znalazło się sporo praktycznych rozwiązań, które dodatkowo zwiększają jego funkcjonalność.
Na drodze 340 KM generowanych przez dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) zapewnia natychmiastowe przyspieszenie w zasadzie przy dowolnej prędkości, a napęd wszystkich kół dba o to, żeby nie zabrakło przyczepności nawet po maksymalnym wciśnięciu gazu.
Czeski SUV zakręty pokonuje pewnie i całkiem zwinnie, jednak wyraźnie czuć, że to ważące ponad 2000 kg auto, a nie lekki hot hatch, który żywiołowo reaguje na każdy ruch kierownicą.
Dane techniczne | Skoda Elroq RS |
---|---|
Silnik | 2 x elektryczny |
Moc maksymalna | 340 KM |
Napęd | 4x4 |
Pojemność akumulatora | 79 kWh |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 5,4 s |
Średnie zużycie energii (WLTP) | 16,2-17,2 kWh/100 km |
Zasięg | 549 km |
CENA | 219 200 zł |
Pozytywnie zaskakuje natomiast zużycie energii, które w normalnym ruchu, na liczącym 100 km odcinku testowym obejmującym miasto, autostradę i drogi lokalne, wyniosło ok. 20 kWh/100 km. Oznacza to, że w takich warunkach można realnie liczyć na ok. 400 km zasięgu, co jest dobrym wynikiem.
Z ceną na poziomie 219 200 zł Skoda Elroq RS wydaje się dość rozsądną ofertą, zwłaszcza że z dopłatami można ją kupić jeszcze taniej. Bogata specyfikacja seryjna zawiera m.in. adaptacyjne zawieszenie DCC, indukcyjną ładowarkę do telefonu oraz nawigację.
Największa zaleta Skody Elroq RS jest zarazem jej główną wadą. Czesi stworzyli bowiem naprawdę wszechstronnego SUV-a, który ma bardzo dobre osiągi, bogate wyposażenie oraz przestronne wnętrze z wieloma przemyślanymi rozwiązaniami i sporym bagażnikiem, ale przez to cierpi na niedostatek sportowego charakteru.
Skoda Elroq RS to bardzo kompetentny samochód, ale nie jest w stanie wypełnić luki po spalinowych hot hatchach. Jazda nią jest trochę zbyt syntetyczna, pozbawiona emocji.
Mateusz Łubiński, „Motor”