Rodzinny SUV na każdą okazję – Skoda Kodiaq po liftingu łączy praktyczne walory z jeszcze szlachetniejszym wykończeniem i bogatszym wyposażeniem. A szeroka gama wersji pozwala dopasować Kodiaqa do własnych potrzeb.
Kodiaq przebojem wdarł się do segmentu dużych SUV-ów i niezmiennie należy do najchętniej wybieranych modeli tego segmentu.
Swoje powodzenie Skoda zawdzięcza m.in. wyjątkowo przestronnej i funkcjonalnej kabinie, która nawet w trzecim rzędzie siedzeń zapewnia niezłe warunki podróży, a dodatkowo oferuje przepastny bagażnik.
Ale to nie wszystko: atutem Kodiaqa od początku pozostaje wszechstronnie dopracowana konstrukcja. Model występuje w szerokiej gamie wersji silnikowych, potrafi holować ciężką przyczepę, a lista jego wyposażenia może obejmować zaawansowane systemy wsparcia, jak np. Travel Assist – predykcyjny tempomat z funkcją podążania środkiem pasa ruchu, a także cyfrowe zegary z widokiem mapy czy nowoczesny system multimedialny z pełną integracją smartfona oraz nawigacją z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
Na życzenie lub seryjnie, zależnie od wersji, oferowane jest też adaptacyjne zawieszenie DCC, łączące wysoki komfort tłumienia nierówności z wyjątkowo pewnym prowadzeniem.
Zachowanie Kodiaqa na drodze pozytywnie wyróżnia go zresztą na tle konkurencyjnych SUV-ów. Samochód zbudowano na lekkiej, sztywnej platformie modułowej MQB, która zapewnia szereg korzyści nie tylko w zakresie przestronności czy komfortu, ale również dynamiki jazdy. Efekt: Skoda prowadzi się zwinnie niczym mniejsze SUV-y, nie pozwala sobie na niepokojące przechyły i jest odporna na podmuchy bocznego wiatru.
W usportowionych odmianach Sportline oraz RS przyjemność z jazdy dodatkowo zwiększa progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, który docenia się zarówno przy manewrowaniu, jak i podczas szybszej jazdy.
Po 4 latach Skoda odnowiła Kodiaqa. Z zewnątrz model wyróżniają bardziej dynamiczne, ostrzejsze rysy, podkreślające jego atletyczną sylwetkę. Przednie wloty powietrza optycznie akcentują szerokość nadwozia, nowe wzory obręczy poprawiają aerodynamikę, a w opcji dostępne są matrycowe reflektory, które pozwalają używać świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników ruchu.
Wewnątrz czekają m.in. odświeżone elementy ozdobne i rozbudowane nastrojowe ambiente, a także nowe, ergonomiczne fotele z funkcjami wentylacji i masażu (oferowane na życzenie). Alternatywą są siedzenia Eco z pokrowcami z wegańskich materiałów.
W ramach liftingu Kodiaq otrzymał też udoskonalone systemy wsparcia, w tym jeszcze skuteczniejszą funkcję rozpoznawania znaków oraz predykcyjny system ochrony podróżujących Crew Protect Assist, który może korzystać teraz z dodatkowych czujników radarowych z tyłu auta.
Gama silnikowa Kodiaqa obejmuje wydaje jednostki TSI i TDI z najnowszej, niskoemisyjnej generacji EVO. Zupełnie nowa jest benzynowa wersja RS o mocy 245 KM – lżejsza, zwinniejsza w prowadzeniu i o jeszcze lepszych osiągach (0-100 km/h w 6,5 s).
Dane techniczne | 1.5 TSI ACT | 2.0 TSI | 2.0 TSI RS | 2.0 TDI 150 | 2.0 TDI 200 |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | benz., turbo | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Napęd | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x2 lub 4x4 | 4x4 |
Pojemność skokowa | 1498 cm3 | 1984 cm3 | 1984 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 150 KM/5000 | 190 KM/4200 | 245 KM/5250 | 150 KM/3000 | 200 KM/3500 |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm/1500 | 320 Nm/1500 | 370 Nm/1600 | 360 Nm/1750 | 400 Nm/1750 |
Osiągi | |||||
Prędkość maksymalna | 205 km/h | 216 km/h | 234 km/h | 204 km/h | 218 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s | 7,5 s | 6,5 s | 9,6 s | 7,7 s |
Średnie zużycie paliwa | 6,9 l/100 km | 8,1 l/100 km | 8,6 l/100 km | 5,4 l/100 km | 6,5 l/100 km |
CENA od | 131 400 zł | 165 250 zł | 200 700 zł | 145 550 zł | 177 350 zł |