Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Kodiaq po lifitinguna drodze w górach

Skoda Kodiaq po liftingu – praktyczna i z charakterem

Skoda Kodiaq po liftingu – praktyczna i z charakterem

Rodzinny SUV na każdą okazję – Skoda Kodiaq po liftingu łączy praktyczne walory z jeszcze szlachetniejszym wykończeniem i bogatszym wyposażeniem. A szeroka gama wersji pozwala dopasować Kodiaqa do własnych potrzeb.

Kodiaq przebojem wdarł się do segmentu dużych SUV-ów i niezmiennie należy do najchętniej wybieranych modeli tego segmentu.

Bez słabych punktów

Swoje powodzenie Skoda zawdzięcza m.in. wyjątkowo przestronnej i funkcjonalnej kabinie, która nawet w trzecim rzędzie siedzeń zapewnia niezłe warunki podróży, a dodatkowo oferuje przepastny bagażnik.

Skoda Kodiaq po liftingu deska rozdzielcza

Przejrzysty, ergonomicznie rozplanowany kokpit jest starannie wykończony (m.in. obszycie z syntetycznej skóry) i oferuje liczne schowki.

Ale to nie wszystko: atutem Kodiaqa od początku pozostaje wszechstronnie dopracowana konstrukcja. Model występuje w szerokiej gamie wersji silnikowych, potrafi holować ciężką przyczepę, a lista jego wyposażenia może obejmować zaawansowane systemy wsparcia, jak np. Travel Assist – predykcyjny tempomat z funkcją podążania środkiem pasa ruchu, a także cyfrowe zegary z widokiem mapy czy nowoczesny system multimedialny z pełną integracją smartfona oraz nawigacją z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Na życzenie lub seryjnie, zależnie od wersji, oferowane jest też adaptacyjne zawieszenie DCC, łączące wysoki komfort tłumienia nierówności z wyjątkowo pewnym prowadzeniem.

Solidne podstawy

Zachowanie Kodiaqa na drodze pozytywnie wyróżnia go zresztą na tle konkurencyjnych SUV-ów. Samochód zbudowano na lekkiej, sztywnej platformie modułowej MQB, która zapewnia szereg korzyści nie tylko w zakresie przestronności czy komfortu, ale również dynamiki jazdy. Efekt: Skoda prowadzi się zwinnie niczym mniejsze SUV-y, nie pozwala sobie na niepokojące przechyły i jest odporna na podmuchy bocznego wiatru.

W usportowionych odmianach Sportline oraz RS przyjemność z jazdy dodatkowo zwiększa progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, który docenia się zarówno przy manewrowaniu, jak i podczas szybszej jazdy.

Skoda Kodiaq po liftingu tył na drodze w górach

Solidny, 19-centymetrowy prześwit i inteligentny napęd 4x4 (na tylną oś może trafić nawet 90% momentu) zapewniają Kodiaqowi swobodę jazdy po nieutwardzonych drogach.

Równanie w górę

Po 4 latach Skoda odnowiła Kodiaqa. Z zewnątrz model wyróżniają bardziej dynamiczne, ostrzejsze rysy, podkreślające jego atletyczną sylwetkę. Przednie wloty powietrza optycznie akcentują szerokość nadwozia, nowe wzory obręczy poprawiają aerodynamikę, a w opcji dostępne są matrycowe reflektory, które pozwalają używać świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników ruchu.

Wewnątrz czekają m.in. odświeżone elementy ozdobne i rozbudowane nastrojowe ambiente, a także nowe, ergonomiczne fotele z funkcjami wentylacji i masażu (oferowane na życzenie). Alternatywą są siedzenia Eco z pokrowcami z wegańskich materiałów.

W ramach liftingu Kodiaq otrzymał też udoskonalone systemy wsparcia, w tym jeszcze skuteczniejszą funkcję rozpoznawania znaków oraz predykcyjny system ochrony podróżujących Crew Protect Assist, który może korzystać teraz z dodatkowych czujników radarowych z tyłu auta.

Gama silnikowa Kodiaqa obejmuje wydaje jednostki TSI i TDI z najnowszej, niskoemisyjnej generacji EVO. Zupełnie nowa jest benzynowa wersja RS o mocy 245 KM – lżejsza, zwinniejsza w prowadzeniu i o jeszcze lepszych osiągach (0-100 km/h w 6,5 s).

 Dane techniczne 1.5 TSI ACT 2.0 TSI  2.0 TSI RS 2.0 TDI 150 2.0 TDI 200
Silnik benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel
Napęd 4x2 4x4 4x4 4x2 lub 4x4 4x4
Pojemność skokowa 1498 cm3 1984 cm3 1984 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Moc maksymalna 150 KM/5000 190 KM/4200 245 KM/5250 150 KM/3000 200 KM/3500
Maks. moment obrotowy 250 Nm/1500 320 Nm/1500 370 Nm/1600 360 Nm/1750 400 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna 205 km/h 216 km/h 234 km/h 204 km/h 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s 7,5 s 6,5 s 9,6 s 7,7 s
Średnie zużycie paliwa 6,9 l/100 km 8,1 l/100 km 8,6 l/100 km 5,4 l/100 km 6,5 l/100 km
CENA od 131 400 zł 165 250 zł 200 700 zł 145 550 zł 177 350 zł

Skoda Kodiaq: fotele i bagażnik

Czytaj także