Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Kodiaq

Lifting największego SUV-a w gamie – Skoda Kodiaq

Skoda

Lifting największego SUV-a w gamie – Skoda Kodiaq

Flagowy SUV Skody, czyli Kodiaq, po pięciu latach od debiutu doczekał się modernizacji.

Skoda wspomina, że jej pierwszym uterenowionym autem był model Trekka, który w latach 60. i 70. XX w. wyprodukowano w Nowej Zelandii (około 3000 szt., na bazie Octavii). Na pierwszego nowoczesnego SUV-a (a może raczej crossovera) trzeba było czekać aż do 2009 r. kiedy zadebiutowało Yeti.

Po następnych siedmiu latach Skoda pokazała pierwszego dużego SUV-a w swojej historii – model Kodiaq. Odniósł on duży sukces i wyprodukowano go już w ponad 600 tys. sztuk. Kodiaq zapoczątkował rozwój gamy SUV-ów Skody, która obecnie liczy osiem modeli (z czego cztery w Europie). Jest on na tyle dynamiczny, że w 2020 r. niemal 40% światowej sprzedaży czeskiej marki stanowiły auta typu SUV.

Kodiaq został właśnie zmodernizowany. Z przodu zmieniono zderzak, grill, maskę oraz oświetlenie (reflektory są matrycowe, diodowe – seryjnie w wersjach L&K i RS, w pozostałych opcjonalne). Z tyłu nowe są zderzak, spoiler na pokrywie bagażnika oraz diodowe lamy zespolone. Ponadto wprowadzono nowe wzory aluminiowych obręczy (od 18 do 20 cali).

We wnętrzu zmieniono m.in. materiały dekoracyjne, rozszerzono diodowe oświetlenie nastrojowe, zastosowano nową dwuramienną kierownicę (w niektórych wariantach seryjna jest trójramienna), a wśród wyposażenia opcjonalnego pojawiły się m.in. cyfrowe wskaźniki o przekątnej 10,25 cala (standard w RS), tzw. ergonomiczne elektrycznie sterowane siedzenia pokryte perforowaną skórą (podgrzewane, wentylowane, z funkcją masażu) oraz system car audio Canton, który teraz ma 10 zamiast 8 głośników. Najnowsze wersje systemów multimedialnych (z ekranami o przekątnej 8 lub 9,2 cala) bezprzewodowo obsługują Apple CarPlay oraz Android Auto i pobierają aktualizacje zdalnie.

W gamie silnikowej największą nowością jest zastąpienie w wersji RS 240-konnego diesla 2.0 biturbo przez 245-konną jednostkę benzynową 2.0 TSI (jest lżejsza o 60 kg, co powinno pozytywnie wpłynąć nie tylko na osiągi, ale także na prowadzenie). Poza tym Kodiaqa po liftingu można będzie kupić z silnikami benzynowymi 1.5 TSI (150 KM; napęd przedni, skrzynia manualna lub DSG), 2.0 TSI (190 KM; 4x4, DSG) oraz wysokoprężnymi 2.0 TDI o mocy 150 KM (napęd przedni, DSG) lub 200 KM (4x4, DSG).

Zmodernizowana Skoda Kodiaq trafi do sprzedaży w Polsce w trzecim kwartale 2021 r.

46_NEW_SKODA_KODIAQ
Największe zmiany zaszły z przodu.
Skoda
50_NEW_SKODA_KODIAQ
Felgi mają rozmiar do 20 cali.
Skoda
47_NEW_SKODA_KODIAQ
Z tyłu także zmieniono oświetlenie.
Skoda
48_NEW_SKODA_KODIAQ
W niektórych wersjach diodowe matrycowe reflektory są seryjne.
Skoda
49_NEW_SKODA_KODIAQ
Zamiast znaczka – napis Skoda.
Skoda
52_NEW_SKODA_KODIAQ
Modernizacja kabiny jest niewielka, dotyczy przede wszystkim detali wykończeniowych i elektroniki.
Skoda
58_NEW_SKODA_KODIAQ
Obsługa systemów wspomagania prowadzenia jest doskonale zorganizowana.
SKODA
66_NEW_SKODA_KODIAQ
Cyfrowe wskaźniki dają sporą możliwość indywidualizacji wyświetleń. 
SKODA
36_NEW_SKODA_KODIAQ
RS otrzymał silnik benzynowy zamiast wysokoprężnego.
SKODA
37_NEW_SKODA_KODIAQ
20-calowe obręcze mają teraz bardzo nietypowy wzór.
SKODA
71_NEW_SKODA_KODIAQ
RS ma m.in. trójramienną sportową kierownicę.
SKODA
72_NEW_SKODA_KODIAQ
Standard w RS-ie – sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami.
SKODA

Czytaj także