Wydłużona wersja Tiguana – Allspace – przeszła takie modyfikacje jak wcześniej wersja standardowa.
Wprowadzenie do gamy Volkswagena kompaktowego SUV-a okazało się strzałem w dziesiątkę. Odkąd w 2007 r. Tiguan zasilił szeregi marki, do teraz sprzedano 6,4 miliona egzemplarzy aut tej linii modelowej.
W 2011 r. Tiguan I został zmodernizowany, a w 2015 r. zastąpiony całkiem nowym modelem. W 2017 r. zaprezentowano natomiast wydłużoną odmianę Allspace, która w zasadzie należy już do klasy średniej. Tiguana II poddano liftingowi w połowie ubiegłego roku, a dopiero teraz taką samą kurację zafundowano Allspace'owi.
Warto przy okazji przytoczyć dane dotyczące popularności obu odmian nadwoziowych Tiguana. Choć może się to wydawać nieco zaskakujące, ale w skali świata to Allspace jest minimalnie na prowadzeniu (55 do 45%). W Europie sytuacja jest zgoła odmienna – tutaj krótszy, kompaktowy wariant wybiera około 8 na 10 klientów.
Co się zatem zmieniło? Zasadnicze modyfikacje objęły przód nadwozia – inne są zderzak, maska, reflektory (za dopłata mogą być diodowe matrycowe), a także grill, który wyraźnie nawiązuje do tego zastosowanego w topowy m SUV-ie VW – Touaregu. Z tyłu zmodernizowano jedynie światła (mogą mieć m.in. sekwencyjne kierunkowskazy).
We wnętrzu zastosowano natomiast systemy multimedialne najnowszej generacji, bezprzewodowo obsługujące Apple CarPlay i Android Auto. Inne niż poprzednio są także kierownica oraz panel klimatyzacji. Za dopłatą będzie oferowany zestaw hi-fi marki Harman Kardon. Wśród systemów bezpieczeństwa debiutuje Travel Assist. Łączy on w sobie działanie adaptacyjnego tempomatu i asystenta utrzymywania auta na pasie ruchu (działa do 210 km/h), ułatwiając jazdę autostradową. Tiguan po liftingu będzie sprzedawany w czterech wersjach wyposażenia: Tiguan, Life, Elegance i R-Line.
W gamie znajdą się następujące silniki:
benzynowe:
wysokoprężne:
Podczas modernizacji nie wprowadzono jednostek wykorzystujących technologię mikrohybrydową (e-TSI). Wynika to z tego, że Tiguan jest oparty na starszej wersji platformy MQB niż np. Golf 8. generacji, w którym te silniki są stosowane.