Październik 2025 r. okazał się kolejnym bardzo udanym miesiącem na polskim rynku nowych aut – sprzedaż rok do roku wzrosła bowiem o niemal 10%. Także wyniki za 10 miesięcy napawają optymizmem. Liderem w Polsce pozostaje Toyota.
Jak wynika z najnowszych danych PZPM, w październiku 2025 r. zarejestrowano w Polsce 52 728 nowych samochodów osobowych. To więcej o 9,6% (o 4631 szt.) niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku (a także o 5,8% więcej niż we wrześniu br.). Niezmiennie najpopularniejszą marką okazała się Toyota, ale wśród modeli Corollę wyprzedziła Octavia. Z kolei szóste miejsce przypadło MG HS.
Od początku 2025 roku zarejestrowano w Polsce 480 636 szt. nowych samochodów osobowych – więcej aż o 33 908 sztuk niż w analogicznym okresie 2024 roku (+7,6%). Kupiono w tym czasie 125 510 aut marek premium (+7,2% r/r), natomiast 355 126 marek popularnych (+7,7%). Jak prognozuje Samar, w całym 2025 roku może zostać u nas zarejestrowanych około 593 tys. samochodów osobowych.
Wśród marek liderem pozostaje Toyota, która zarejestrowała 76 342 szt. (daje jej to 15,9% udziału w rynku) – wyraźnie mniej niż rok wcześniej (-8,2%). Na drugim miejscu, z wyraźną stratą do japońskiej firmy, uplasowała się Skoda (51 828 szt.; + 8,3%; 10,8% udziału). Ostatnie miejsce na podium przypadło Volkswagenowi (34 572 szt. +14,4%; 7,2% udziału). Klienci instytucjonalni najchętniej wybierali marki: Toyota (50 898; -6%), Skoda (40 001; +19%) oraz BMW (22 559; +12%) natomiast indywidualni kupowali najczęściej Toyoty (25 444; -12%), Kie (13 271; -2%) oraz Volkswageny (12 512; +27%).
Wśród modeli w ogólnym zestawieniu pierwsza trójka się nie zmienia, czyli Toyota Corolla, Skoda Octavia i Toyota C-HR. Statystyka bestsellerów wygląda inaczej, gdy weźmie się pod uwagę dwie kluczowe grupy klientów. Podium wśród tych firmowych to Toyota Corolla (17 691 szt.), Skoda Octavia (14 730 szt.) i Hyundai Tucson (6443 szt.), natomiast wśród nabywców prywatnych: Kia Sportage (6679 szt.), Toyota C-HR (5792 szt.), Toyota Yaris Cross (5576).
Trwa ekspansja chińskich marek. Od stycznia do października ich samochodów kupiono już łącznie 34 235 szt., a w tym samym okresie ub.r. było to 7205 szt. (wzrost 375,2%). Najpopularniejszymi producentami z Państwa Środka są: MG (11 781 szt. – na razie jedyna chińska marka w top 20, zajmująca pozycję 14.), Omoda (6089 szt.) i Jaecoo (4961 szt.). Wśród modeli jeszcze żaden "chińczyk" w ogólnym zestawieniu nie przebił się do top 10: MG HS zajmuje miejsce 12. (6401 szt.; +112,1% rok do roku).
Pod względem napędów, w jakie były wyposażone rejestrowane auta w okresie styczeń-październik 2025 r., statystyka przedstawia się następująco (w nawiasach: procentowa różnica w liczbie zarejestrowanych aut z danym napędem – I-X 2025 do I-X 2024 r.):
Trzeba przy tym zaznaczyć, że przeważająca większość hybryd to także samochody z silnikami benzynowymi.
Top 10: najpopularniejsze marki nowych samochodów osobowych w Polsce w 2025 r. (I-X 2025 r; dane: PZPM)
| Miejsce | Marka | Rejestracje I-X 2025 r. (szt.) | Zmiana do I-X 2024 r. (proc.) |
|---|---|---|---|
| 1 | Toyota | 76 342 | -8,2 |
| 2 | Skoda | 51 828 | +8,3 |
| 3 | Volkswagen | 34 572 | +14,4 |
| 4 | Kia | 26 239 | -5,0 |
| 5 | BMW | 25 492 | +13,5 |
| 6 | Audi | 24 328 | +1,9 |
| 7 | Mercedes | 24 075 | +1,9 |
| 8 | Hyundai | 23 704 | -6,5 |
| 9 | Dacia | 17 753 | +17,9 |
| 10 | Renault | 16 976 | +3,4 |
Top 10: najpopularniejsze modele nowych samochodów osobowych w Polsce w 2025 r. (I-X 2025 r; dane: PZPM)
| Miejsce | Marka/model | Rejestracje I-X 2025 r. (szt.) | Zmiana do I-X 2024 r. (proc.) |
|---|---|---|---|
| 1 | Toyota Corolla | 19 876 | -7,7 |
| 2 | Skoda Octavia | 16 733 | +6,9 |
| 3 | Toyota C-HR | 11 993 | +2,3 |
| 4 | Kia Sportage | 11 740 | +1,5 |
| 5 | Toyota Yaris Cross | 10 933 | -15,2 |
| 6 | Hyundai Tucson | 9717 | -9,4 |
| 7 | Toyota Yaris | 8960 | -24,5 |
| 8 | Volkswagen T-Roc | 8235 | +16,9 |
| 9 | Toyota RAV4 | 7802 | -20,1 |
| 10 | Dacia Duster | 6993 | -12,9 |