Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW X7 fl przód

Zmieniona stylizacja, udoskonalone silniki – BMW X7 po face liftingu

Zmieniona stylizacja, udoskonalone silniki – BMW X7 po face liftingu

Po niecałych czterech latach od debiutu flagowy SUV BMW – X7 – został poddany modernizacji. 

Rosnący popyt na SUV-y sprawił, że BMW uznało, że potrzebny mu jest kolejny model, usytuowany w gamie powyżej X5, czyli samochodu klasy wyższej. W efekcie w listopadzie 2018 roku zaprezentowano seryjną wersję siedmiomiejscowego X7. Teraz BMW pokazało jego odmłodzoną wersję.

Największe zmiany w stylizacji zaszły w przedniej partii. Zupełnie inne są diodowe reflektory: w miejsce pojedynczych zastosowano podzielone na dwie części – górna to światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy, dolna – światła mijania i drogowe. Przeprojektowano także zderzak oraz delikatnie grill. Z tyłu nowe są diodowe lampy zespolone oraz łączący je chromowany pasek. Standardowo X7 ma 20-calowe felgi, ale jest pierwszym modelem tej marki, który może być fabrycznie wyposażony w obręcze 23-calowe.

Znacząco zmieniło się wnętrze. Deska rozdzielcza jest mocno przeprojektowana. Inne są nawiewy, a z konsoli centralnej zniknął niewielki panel klimatyzacji. Gros modernizacji objęło jednak układy sterowania i inforozrywki. X7 otrzymało najnowszy BMW Operating System 8 ze zmodernizowanym iDrivem i wielkim, zakrzywionym ekranem, który łączy 12,3-calowe wskaźniki oraz 14,9-calowy główny wyświetlacz. Przemodelowano także listwy ozdobne, które są efektownie podświetlane. Nadal standardem jest siedem miejsc, a kanapę środkowego rzędu można zamienić na dwa osobne fotele.

Wszystkie silniki zostały zmodernizowane i mają wsparcie 48-woltowego systemu mikrohybrydowego. Podstawowa benzynowa jednostka 3.0 R6 rozwija teraz 380 KM i 540 Nm (poprzednio 340 KM i 450 Nm), a topowa 4.4 V8 – nadal 530 KM i 750 Nm (jest montowana w odmianie M60i, która przed liftingiem nazywała się M50i). Trzylitrowy turbodiesel ma obecnie 352 KM i 720 Nm (przed modernizacją: 340 KM i 700 Nm; różnica w parametrach wynika ze wspomagania układem mikrohybrydowym).

X7 ma seryjnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, a w odmianie M60i standardem jest układ tylnych kół skrętnych (w pozostałych wariantach silnikowych to opcja).

Zmodernizowano ponadto zestaw układów wspomagających kierowcę. I tak na przykład system przeciwkolizyjny uwzględnia także pieszych i rowerzystów, również podczas manewrów skrętu. Nowością jest asystent wysiadania, ostrzegający o niebezpieczeństwie po otwarciu drzwi.

bmw_x7_fl_przod
Przód jest w zasadzie całkiem nowy, z podwójnymi reflektorami.
BMW
bmw_x7_fl_przod_1
Grill może być podświetlany.
BMW
bmw_x7_fl_bok
Od teraz można zamówić X7 z 23-calowymi felgami.
BMW
bmw_x7_fl_tyl
Z tyłu zmieniono przede wszystkim lampy.
BMW
bmw_x7_fl_tyl_1
Podzielona, automatycznie sterowana pokrywa bagażnika jest standardem.
BMW
bmw_x7_fl_deska_rozdzielcza
Najbardziej widoczną modernizacją jest zakrzywiony ekran. Zmodyfikowano także iDrive.  
BMW
bmw_x7_fl_siedzenia_przod
W Europie seryjne są skórzana tapicerka i tzw. komfortowe, podgrzewane siedzenia. 
BMW
bmw_x7_fl_siedzenia_tyl
Zamiast siedmiu miejsc można wybrać konfigurację 6-osobową.
BMW
bmw_x7_fl_silnik
Wszystkie silniki w X7 są wspomagane przez instalację mikrohybrydową.
BMW
bmw_x7_fl_przod_2
Topowy wariant X7 nazywa się teraz M60i.
BMW
bmw_x7_fl_tyl_2
Niebieski lakier zarezerwowano dla M60i.
BMW

Czytaj także