Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW serii 3 sedan face lifting przód

Modernizacja BMW serii 3 – na szczęście bez rewolucji...

Modernizacja BMW serii 3 – na szczęście bez rewolucji...

BMW eksperymentuje ostatnio z nowymi, kontrowersyjnymi rozwiązaniami stylizacyjnymi, ale w przypadku serii 3 oparło się tej pokusie. Face lifting „trójki” jest stonowany. 

Może i SUV-y są najmodniejsze, ale w BMW to właśnie seria 3 jest bestsellerem. I uznano najwyraźniej, że przeprowadzanie rewolucyjnych zmian na miarę face liftingu w X7 to zbyt duże ryzyko. Dzięki temu BMW serii 3 nadal wygląda jak prawdziwe, dynamiczne BMW.

Modyfikacji, jak to zwykle bywa, najwięcej jest z przodu – przeprojektowano reflektory (są w pełni diodowe i nie mają już teraz charakterystycznego wcięcia na dole), grill (na szczęście pozostał normalnych rozmiarów) oraz zderzak, który ma większy wlot powietrza niż dotychczas. Z tyłu inny jest w zasadzie tylko zderzak. Standardem jest teraz czarne błyszczące wykończenie listew wokół okien (Shadowline), ale można je będzie zamienić na listwy chromowane.

W kabinie najbardziej znacząco zmieniła się górna część deski rozdzielczej, którą teraz w całości zajmuje wygięty ekran. Składają się na niego 12,3-calowe wskaźniki oraz 14,9-calowy centralny wyświetlacz. Ponadto zrezygnowano z tradycyjnego wybieraka automatycznej skrzyni – teraz w jego miejscu znajduje się tylko niewielki przełącznik.

Automatyczna przekładnia (z możliwością manualnej zmiany biegów łopatkami pod kierownicą) jest teraz seryjna we wszystkich wariantach silnikowych.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. trójstrefową klimatyzację, system nawigacyjny, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Seria 3 ma bardzo bogatą gamę jednostek napędowych. Składają się na nią:

silniki benzynowe:

  • 2.0 R4 156 KM (318i)
  • 2.0 R4 184 KM (320i/320i xDrive – tylko w wersji sedan)
  • 2.0 R4 245 KM (330i/330i xDrive)
  • 3.0 R6 374 KM MHEV (M340i xDrive)

hybrydy plug-in (akumulator trakcyjny o pojemności 12 kWh, zasięg w trybie jazdy elektrycznej od 52 do 64 km, w zależności od wersji)

  • 2.0 R4 + elektryczny (320e/320e xDrive – tylko w Touringu); PHEV; moc łączna 204 KM)
  • 2.0 R4 + elektryczny (330e/330e xDrive; PHEV; moc łączna 294 KM)

silniki Diesla

  • 2.0 R4 150 KM MHEV (318d)
  • 2.0 R4 190 KM MHEV (320d/320d xDrive)
  • 3.0 R6 268 KM MHEV (330d/330d xDrive)
  • 3.0 R6 340 KM MHEV (M340d xDrive)
bmw_serii_3_sedan_fl_przod_1
Seria 3 otrzymała cztery nowe lakiery: trzy odcienie szarego oraz niebieski.
BMW
bmw_serii_3_sedan_fl_tyl
Końcówki wydechu mają 90 lub 100 mm średnicy, w zależności od wersji silnikowej. Całe oświetlenie jest w pełni diodowe.
BMW
bmw_serii_3_kombi_fl_tyl
Zamiast seryjnych czarnych listew wokół okien można zamówić chromowane.
BMW
bmw_serii_3_sedan_fl_deska_rozdzielcza
Koniec z analogowym panelem klimatyzacji i tradycyjną dźwignią biegów.
BMW
bmw_serii_3_sedan_fl_ekran
Ekran systemu multimedialnego obsługującego Apple CarPlay i Android Auto jest zakrzywiony.
BMW

Czytaj także