BMW wprowadziło do kilku modeli nowe wersje silnikowe, m.in. hybrydowe plug-in.
BMW tradycyjnie na wiosnę i jesień wprowadza w swoich modelach udoskonalenia, nowe elementy wyposażenia oraz kolejne wersje napędowe. Oto, co Bawarczycy przygotowali na najbliższe miesiące w wybranych seriach.
W samochodach serii 3 (na zdjęciu poniżej) oraz 5 (zdjęcie główne) pojawią się warianty hybrydowe plug-in, w których zastosowano silniki 2.0 R4 oraz elektryczny (razem rozwijają 204 KM), 8-biegową skrzynię automatyczną, a także akumulatory o pojemności 12 kWh. Do wyboru przewidziano następujące wersje:
Podczas jazdy w trybie elektrycznym wszystkie wymienione wyżej auta rozpędzają się do 140 km/h.
W tym modelu będzie można wybrać dodatkowy wariant z napędem na cztery koła. Mowa o 220i xDrive, z benzynowym silnikiem 2.0 turbo o mocy 178 KM połączonym z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Gama najnowszego coupe BMW zostanie poszerzona o wersje z mocnymi, 6-cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi o pojemności 3 l (wspomaganymi przez technologie mikrohybrydową) współpracującymi z 8-biegowym automatem. W 430d xDrive zastosowano jego wariant o mocy 286 KM (0-100 km/h w 5,1 s), natomiast w M440d xDrive aż 340-konny (0-100 km/h w 4,6 s).
Od marca bieżącego roku flagowa limuzyna BMW będzie miała w standardowym wyposażeniu Active Steering, czyli układ skrętnych tylnych kół. Przy niskich prędkościach skręcają się one w kierunku przeciwnym do przednich (lepsza zwrotność), a przy szybkiej jeździe w tym samym, co przednie (poprawa prowadzenia i zwinności).