Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
BMW 520e

Nowości w gamie BMW na wiosnę 2021 roku

BMW wprowadziło do kilku modeli nowe wersje silnikowe, m.in. hybrydowe plug-in.

BMW tradycyjnie na wiosnę i jesień wprowadza w swoich modelach udoskonalenia, nowe elementy wyposażenia oraz kolejne wersje napędowe. Oto, co Bawarczycy przygotowali na najbliższe miesiące w wybranych seriach.

Bazowe odmiany hybrydowe plug-in: 320e oraz 520e

W samochodach serii 3 (na zdjęciu poniżej) oraz 5 (zdjęcie główne) pojawią się warianty hybrydowe plug-in, w których zastosowano silniki 2.0 R4 oraz elektryczny (razem rozwijają 204 KM), 8-biegową skrzynię automatyczną, a także akumulatory o pojemności 12 kWh. Do wyboru przewidziano następujące wersje:

  • 320e sedan: 0-100 km/h 7,6 s, prędkość maksymalna 225 km/h, zasięg na prądzie 52-61 km
  • 320e Touring: 0-100 km/h 7,9 s, prędkość maksymalna 220 km/h, zasięg na prądzie 50-59 km
  • 320e xDrive Touring: 0-100 km/h 8,2 s, prędkość maksymalna 219 km/h, zasięg na prądzie 46-57 km
  • 520e sedan: 0-100 km/h 7,9 s, prędkość maksymalna 225 km/h, zasięg na prądzie 53-61 km
  • 520e Touring: 0-100 km/h 8,2 s, prędkość maksymalna 218 km/h, zasięg na prądzie 52-57 km

Podczas jazdy w trybie elektrycznym wszystkie wymienione wyżej auta rozpędzają się do 140 km/h.

P90359927_highRes_bmw-320e-sedan-01-20


Seria 2 Gran Coupe

W tym modelu będzie można wybrać dodatkowy wariant z napędem na cztery koła. Mowa o 220i xDrive, z benzynowym silnikiem 2.0 turbo o mocy 178 KM połączonym z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

P90412510_highRes_the-new-bmw-2-series

Coupe serii 4

Gama najnowszego coupe BMW zostanie poszerzona o wersje z mocnymi, 6-cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi o pojemności 3 l (wspomaganymi przez technologie mikrohybrydową) współpracującymi z 8-biegowym automatem. W 430d xDrive zastosowano jego wariant o mocy 286 KM (0-100 km/h w 5,1 s), natomiast w M440d xDrive aż 340-konny (0-100 km/h w 4,6 s).

P90412512_highRes_the-new-bmw-4-series

Seria 7

Od marca bieżącego roku flagowa limuzyna BMW będzie miała w standardowym wyposażeniu Active Steering, czyli układ skrętnych tylnych kół. Przy niskich prędkościach skręcają się one w kierunku przeciwnym do przednich (lepsza zwrotność), a przy szybkiej jeździe w tym samym, co przednie (poprawa prowadzenia i zwinności).

P90370813_highRes_the-new-bmw-745le-xd

Czytaj także