Audi zaprezentowało drugą wersję hybrydową modelu A3, tym razem mocniejszą (245 KM).
Niemiecka firma szybko rozwija ofertę hybrydowych modeli. Wcześniej pokazano już A3 Sportback 40 TFSI e, a teraz dołącza do niego A3 Sportback 45 TFSI e. W obu przednionapędowych wariantach wykorzystano turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.4 TSI (150 KM, 250 Nm), silnik elektryczny (109 KM, 330 Nm) i 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową.
W A3 40 TFSI e parametry układu hybrydowego wynoszą 204 KM i 350 Nm, natomiast w 45 TFSI e elektronika sterująca umożliwia uzyskanie 245 KM i 400 Nm. Jak to przekłada się na osiągi? Słabsza odmiana rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s i uzyskuje 227 km/h, natomiast w mocniejszej dane te wynoszą, odpowiednio, 6,8 i 232. Obie mogą jechać „na prądzie” z maksymalną prędkością 140 km/h. Takie same są także akumulatory – mają sporą pojemność 13 kWh, a ich ładowanie z domowego gniazdka zajmuje około pięciu godzin. Teoretyczny zasięg w trybie jazdy elektrycznej wynosi 67 km (40 TFSI e) lub 63 km (45 TFSI e).
Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy: całkowicie elektryczny, hybrydowy, zachowania energii w akumulatorze oraz doładowywania akumulatora. Minusem hybryd plug-in w porównaniu ze zwykłymi „A-trójkami” jest mniejszy aż o 100 litrów bagażnik (ma 280 l).
Wyróżnikami wersji 45 TFSI e są m.in. czarny pakiet stylizacyjny z błyszczącym wykończeniem niektórych elementów (m.in. grilla), większe hamulce z czerwonymi zaciskami, 17-calowe felgi czy seryjne sportowe siedzenie i przyciemnione szyby.
Jak to zwykle w koncernie Volkswagena bywa, hybrydowe A3 mają swoje odpowiedniki w gamach pozostałych popularnych marek. Są to: Seat Leon 1.4 eHybrid (204 KM) i Cupra Leon (245 KM), Skoda Octavia 1.4 TSI iV Plug-In Hybrid (204 KM) i Octavia RS iV (245 KM) oraz Volkswagen Golf 1.4 eHybrid (204 KM) i GTE (245 KM).
Na koniec warto przypomnieć, z jakich modeli obecnie składa się gama hybryd plug-in Audi: