Ten model jest już postrzegany jako „stara piątka”. Mimo wszystko auto jest warte uwagi, zwłaszcza 3-litrowe diesle.
Samochód jest nieźle zabezpieczony przed korozją i mimo swojego wieku zapewnia zaskakująco wysoki komfort jazdy. Problemem jest duża podaż aut powypadkowych. Sztuką jest odszukanie wśród nich takiego, które zostało naprawione zgodnie ze sztuką i jeszcze długo posłuży. W autach po liftingu można spotkać system noktowizyjny Night Vision czy wyświetlacz przezierny HUD.
Wnętrza BMW starzeją się bardzo powoli. Zwłaszcza jeśli auto ma sportowy pakiet M.
Mało kto chce kupić wersję benzynową i jeździć na drogim paliwie. Nabywcy na ogół wybierają między autami „pod” LPG lub dieslami. W pierwszym przypadku polecamy egzemplarze sprzed liftingu z silnikiem M54, który ma pośredni wtrysk i hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. W gamie diesli najlepszy jest 530d, ewentualnie jego słabsza odmiana 525d (obie 6-cylindrowe). 520d jest oszczędny, ale w tym ciężkim modelu nie porywa.
W większości przypadków, nabywca będzie się zmagał z objawami zużycia eksploatacyjnego, a nie awariami wynikającymi z niedopracowania.
Tanio kupisz, sporo dołożysz: przyda się nowa turbosprężarka, sprzęgło, wtryskiwacze, remont zawieszenia. Przygotuj 5-10 tys. zł.
Zalew ofert. Problem polega na tym, że weryfikowanie ich trwa czasem miesiącami.
15 000 zł – Zajeżdżone 2-litrowe diesle. Ale czasem i w tej cenie trafia się jakieś ciekawe auto, więc warto szukać.
40 000 zł – Jeśli ktoś chce kupić dobrą wersję po liftingu i trochę pojeździć – powinien przygotować ponad 35 tys. zł.
70 000 zł – Strefa marzeń sprzedających i aut w wyjątkowym stanie technicznym. Znikomy popyt.
SILNIK | 520i | 525i | 525i | 545i | 520d | 525d | 530d | 535d |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1995 cm3 | 2494 cm3 | 2497 cm3 | 4398 cm3 | 1995 cm3 | 1995 cm3 | 2993 cm3 | 2993 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | biturbodiesel |
Moc maks. | 170 KM | 192 KM | 218 KM | 333 KM | 177 KM | 197 KM | 218 KM | 272 KM |
Maks. moment obr. | 210 Nm | 245 Nm | 250 Nm | 450 Nm | 350 Nm | 400 Nm | 500 Nm | 560 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,7 s | 7,9 s | 7,5 s | 5,8 s | 8,3 s | 7,6 s | 7,1 s | 6,5 s |
Prędkość maks. | 224 km/h | 238 km/h | 245 km/h | 250 km/h | 231 km/h | 237 km/h | 245 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,7 l/100 km | 9,4 l/100 km | 8,5 l/100 km | 10,9 l/100 km | 5,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,9 l/100 km | 6,7 l/100 km |
2003 premiera BMW E60
2004 rusza produkcja modelu E61 (kombi)
2005 debiutuje 550i (367 KM) i sportowe BMW M5 (507 KM)
2007 modernizacja obejmująca odświeżenie palety silników
2010 zakończenie produkcji BMW E60/E61
Poprzednia generacja modelu – E39.
+ Wyposażenie i mechanika, które nie zdążyły się zestarzeć.
+ Wyjątkowo obfita paleta wersji silnikowych.
+ Kultura pracy silników i komfort jazdy.
- Wciąż wyśrubowane ceny używanych aut.
- Wysokie rzeczywiste przebiegi wielu E60.
- Ryzyko wysokich rachunków za naprawy.
Egzemplarz z benzynowym silnikiem M54, albo diesla M57. Napęd na tylną oś będzie bezpieczniejszym wyborem od xDrive.
Najtańsze auta – zwykle wymagają mocnego doinwestowania. 2-litrowego diesla N47 oraz napędu xDrive bez historii serwisowej.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 4/6
Koszty 3/6
SUMA 16/24 pkt