Ten model jest już postrzegany jako „stara piątka”. Mimo wszystko auto jest warte uwagi, zwłaszcza 3-litrowe diesle.
Samochód jest nieźle zabezpieczony przed korozją i mimo swojego wieku zapewnia zaskakująco wysoki komfort jazdy. Problemem jest duża podaż aut powypadkowych. Sztuką jest odszukanie wśród nich takiego, które zostało naprawione zgodnie ze sztuką i jeszcze długo posłuży. W autach po liftingu można spotkać system noktowizyjny Night Vision czy wyświetlacz przezierny HUD.
Mało kto chce kupić wersję benzynową i jeździć na drogim paliwie. Nabywcy na ogół wybierają między autami „pod” LPG lub dieslami. W pierwszym przypadku polecamy egzemplarze sprzed liftingu z silnikiem M54, który ma pośredni wtrysk i hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. W gamie diesli najlepszy jest 530d, ewentualnie jego słabsza odmiana 525d (obie 6-cylindrowe). 520d jest oszczędny, ale w tym ciężkim modelu nie porywa.
W większości przypadków, nabywca będzie się zmagał z objawami zużycia eksploatacyjnego, a nie awariami wynikającymi z niedopracowania.
Tanio kupisz, sporo dołożysz: przyda się nowa turbosprężarka, sprzęgło, wtryskiwacze, remont zawieszenia. Przygotuj 5-10 tys. zł.
Zalew ofert. Problem polega na tym, że weryfikowanie ich trwa czasem miesiącami.
15 000 zł – Zajeżdżone 2-litrowe diesle. Ale czasem i w tej cenie trafia się jakieś ciekawe auto, więc warto szukać.
40 000 zł – Jeśli ktoś chce kupić dobrą wersję po liftingu i trochę pojeździć – powinien przygotować ponad 35 tys. zł.
70 000 zł – Strefa marzeń sprzedających i aut w wyjątkowym stanie technicznym. Znikomy popyt.
SILNIK | 520i | 525i | 525i | 545i | 520d | 525d | 530d | 535d |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1995 cm3 | 2494 cm3 | 2497 cm3 | 4398 cm3 | 1995 cm3 | 1995 cm3 | 2993 cm3 | 2993 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | biturbodiesel |
Moc maks. | 170 KM | 192 KM | 218 KM | 333 KM | 177 KM | 197 KM | 218 KM | 272 KM |
Maks. moment obr. | 210 Nm | 245 Nm | 250 Nm | 450 Nm | 350 Nm | 400 Nm | 500 Nm | 560 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,7 s | 7,9 s | 7,5 s | 5,8 s | 8,3 s | 7,6 s | 7,1 s | 6,5 s |
Prędkość maks. | 224 km/h | 238 km/h | 245 km/h | 250 km/h | 231 km/h | 237 km/h | 245 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,7 l/100 km | 9,4 l/100 km | 8,5 l/100 km | 10,9 l/100 km | 5,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,9 l/100 km | 6,7 l/100 km |
2003 premiera BMW E60
2004 rusza produkcja modelu E61 (kombi)
2005 debiutuje 550i (367 KM) i sportowe BMW M5 (507 KM)
2007 modernizacja obejmująca odświeżenie palety silników
2010 zakończenie produkcji BMW E60/E61
+ Wyposażenie i mechanika, które nie zdążyły się zestarzeć.
+ Wyjątkowo obfita paleta wersji silnikowych.
+ Kultura pracy silników i komfort jazdy.
- Wciąż wyśrubowane ceny używanych aut.
- Wysokie rzeczywiste przebiegi wielu E60.
- Ryzyko wysokich rachunków za naprawy.
Egzemplarz z benzynowym silnikiem M54, albo diesla M57. Napęd na tylną oś będzie bezpieczniejszym wyborem od xDrive.
Najtańsze auta – zwykle wymagają mocnego doinwestowania. 2-litrowego diesla N47 oraz napędu xDrive bez historii serwisowej.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 4/6
Koszty 3/6
SUMA 16/24 pkt