Pod względem popularności W212 pozostaje w cieniu poprzednika. Tymczasem to znacznie lepszy model pod każdym względem.
To naprawdę bardzo solidny samochód. Nadwozie jest rewelacyjnie zabezpieczone przed korozją. Maska, przednie błotniki i klapa bagażnika wykonane są ze stopu aluminium. Na liście seryjnego wyposażenia jest m.in. „aktywna maska”, której tylna część (przy podszybiu) unosi się w razie kolizji chroniąc pieszego przed uderzeniem głową w pokrywę silnika. Brak ładunków pirotechnicznych jest śladem po wypadku.
Najtańszy w eksploatacji jest 4-cylindrowy diesel z rodziny OM651. To dobrze znana mechanikom konstrukcja, której serwis nie pochłania fortuny. Wysokoprężne V6 po większych przebiegach są znacznie droższe w naprawach, ale na tle konkurencji – np. Audi – i tak wypadają znakomicie. Miłośnikom odmian benzynowych polecamy, doładowane jednostki czterocylindrowe lub droższe w obsłudze ale trwałe V6.
Większe diesle brutalnie obchodzą się z automatami, które nie wytrzymują ich momentu obrotowego. Problemem są także awarie pneumatycznego zawieszenia airmatic.
To drogi samochód w zakupie i eksploatacji, ale na tle rywali Audi i BMW wypada mimo wszystko bardzo dobrze.
W ogłoszeniach dominują diesle. Przebiegi tych najstarszych dawno przekroczyły 500 tys. km.
25 000 zł – W stosunku do ubiegłego roku ceny najtańszych aut nie spadły. Zwiększyła się tylko ich podaż.
50 000 zł – Auta w interesującym stanie technicznym i wizualnym są niestety dwukrotnie droższe od tych najtańszych.
100 000 zł – Drożej niż w zeszłym roku? Zwyżka cen wynika z podaży wersji z topowym wyposażeniem.
SILNIK | E 180 | E 200 | E 250 | E 300 | E 400 | E 200 CDI | E 220 CDI | E 250 CDI | E 300 CDI | E 350 CDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1595 cm³ | 1991 cm³ | 1991 cm³ | 2996 cm³ | 2996 cm³ | 2143 cm³ | 2143 cm³ | 2143 cm³ | 2987 cm³ | 2987 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | benz. biturbo | turbodiesel | diesel biturbo | diesel biturbo | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 156 KM | 184 KM | 211 KM | 231 KM | 333 KM | 136 KM | 170 KM | 204 KM | 231 KM | 265 KM |
Maks. moment obr. | 250 Nm | 270 Nm | 350 Nm | 300 Nm | 480 Nm | 360 Nm | 400 Nm | 500 Nm | 540 Nm | 620 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,6 s | 8,2 s | 7,4 s | 7,4 s | 5,3 s | 10,2 s | 8,7 s | 7,7 s | 6,8 s | 6,7 s |
Prędkość maks. | 220 km/h | 233 km/h | 243 km/h | 247 km/h | 250 km/h | 210 km/h | 228 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,1 l/100 km | 6,5 l/100 km | 6,1 l/100 km | 9,1 l/100 km | 7,9 l/100 km | 5,1 l/100 km | 4,5 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,8 l/100 km | 6,6 l/100 km |
2009 - premiera modelu (także kombi)
2011 - pierwszy lifting. Subtelne zmiany w wyglądzie i nowe silniki benzynowe
2012 - pełny lifting, znikają dzielone reflektory przednie
2016 - debiut następcy – klasy E typoszeregu W213
+ Wysoka trwałość mechaniczna.
+ Odporne na zużycie wnętrze.
+ Bogate wyposażenie, wysoki komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa.
- Niemal każda czynność obsługowa wymaga użycia oprogramowania Star Diagnosis
- Gigantyczne przebiegi diesli.
- Wysokie koszty serwisowania.
Im uboższa wersja, tym niższe koszty eksploatacji. W codziennej jeździe świetnie sprawdzają się odmiany E200 i E220 CDI.
Samochody z taksówkarską przeszłością. Ich realne przebiegi często przekraczają 500 tys. km.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 3/6
SUMA: 20/24 pkt