Polecamy auta po liftingu – nie mają układu hamulcowego SBC. Są także lepiej zabezpieczone przed korozją.
Bardzo wygodny samochód. Nieprzypadkowo wciąż jest jedną z najpopularniejszych taksówek na świecie. Dwie wersje nadwoziowe – sedan i kombi w zupełności wystarczają do tego by dopasować wybór do swoich potrzeb. Nawet starym, rozklekotanym Mercedesem W211 da się jeździć, ale jeśli to ma być faktycznie sensowny samochód, warto nie żałować funduszy w chwili zakupu i sięgnąć po zadbany model po liftingu. Będzie służył latami i przeżyje niejedno młodsze auto.
Do codziennej eksploatacji najlepiej nadają się 4-cylindrowe diesle. Polecamy wersje 150 KM (2003-2006) i 170 KM (2006-2009). W autach sprzed liftingu nieźle spisywał się pancerny silnik 270 CDI (R5). W młodszych zastąpiła go jednostka 320 CDI V6. Ma kilka słabych punktów, ale i tak jest warta każdej zainwestowanej w nią złotówki. Topowego diesla odradzamy – jest tak mocny, że niszczy układ napędowy. Wiele osób sięga po wersje benzynowe i montuje do nich LPG. Najlepiej nadają się do tego stare silniki 2.6 i 3.2.
Najsłabszym punktem jest fatalna pompa SBC montowana przed liftingiem.
Wszystko zależy od wyboru wersji silnika i zawieszenia (zwykłe/pneumatyczne).
Podaż jest olbrzymia, ale popyt maleje, bo ludzie nie chcą już kupować starych, ale wciąż drogich samochodów.
10 000 zł – 10 tys. zł a nawet mniej kosztują najtańsze W211. Wiele z nich to auta po TAXI, ale wciąż jeżdżą.
30 000 zł – 20-40 tys. zł – idealny budżet na poszukiwanie zadbanego W211. To będzie auto na lata.
80 000 zł – Albo wersje AMG, albo „igły” z przebiegiem niższym niż 100 tys. km. Auta dla pasjonatów.
SILNIK | E 200 | E 240 | E 280 | E 320 | E 500 | E 200 CDI | E 220 CDI | E 270 CDI | E 320 CDI V6 | E 320 CDI | E 420 CDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1796 cm³ | 2597 cm³ | 2996 cm³ | 3199 cm³ | 4966 cm³ | 2148 cm³ | 2148 cm³ | 2685 cm³ | 2987 cm³ | 3227 cm³ | 3996 cm³ |
Zasilanie | kom. benz. | benz. | benz. | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 163 KM | 177 KM | 231 KM | 224 KM | 306 KM | 122 KM | 150 KM | 177 KM | 224 KM | 204 KM | 314 KM |
Maks. moment obr. | 240 Nm | 240 Nm | 300 Nm | 315 Nm | 460 Nm | 270 Nm | 340 Nm | 400 Nm | 510 Nm | 500 Nm | 730 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,6 s | 8,9 s | 7,3 s | 7,7 s | 6,0 s | 12,1 s | 10,1 s | 9,0 s | 6,8 s | 8,2 s | 6,1 s |
Prędkość maks. | 230 km/h | 236 km/h | 250 km/h | 245 km/h | 250 km/h | 202 km/h | 216 km/h | 230 km/h | 250 km/h | 234 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,0 l/100 km | 9,9 l/100 km | 9,5 l/100 km | 10,1 l/100 km | 11,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 7,5 l/100 km | 9,3 l/100 km |
2002 - premiera kl. E W211 z nadwoziem sedan
2003 - wersja kombi
2004 - nowy diesel V6 (wcześniej: R6)
2006 - lifting wizualny, zmiany w wyposażeniu, nowy układ hamulcowy
2007 - E63 AMG z silnikiem 6.2 V8
2009 - debiut następcy – klasy E W212
+ Wysoki komfort jazdy.
+ Dopracowane diesle i automatyczne przekładnie.
+ Olbrzymia podaż na rynku.
+ Szerokie zaplecze części zamiennych.
- Olbrzymie przebiegi aut używanych.
- Najtańsze auta mają układ SBC.
Na co dzień polecamy poliftingowe 4-cylindrowe diesle. Auta w topowych wersjach to gratka dla hobbystów.
Egzemplarze po taksówkach z „regenerowaną” pompą SBC. Eksploatacja takiego egzemplarza grozi wypadkiem.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA 18/24 pkt