To nie jest dzieło sztucznej inteligencji czy Photoshop. Gama Dustera naprawdę poszerzyła się o wersję pick-up. Powstała ona we współpracy z rumuńskim specjalistą od tego typu zabudów – firmą Romturingia – i weszła do oficjalnej sprzedaży. Co potrafi i ile kosztuje?
Nowa Dacia Duster Pick-Up została opracowana na bazie standardowego Dustera i zachowała jego wymiary. To 434 cm długości, 181 cm szerokości i 166 cm wysokości. Ma podwójną kabinę z czterema pełnowymiarowymi miejscami, a kanapa zaopatrzona jest w centralny podłokietnik.
Za fotelami drugiego rzędu znalazło się jednak coś, czego nie było do tej pory – przestrzeń ładunkowa o wymiarach 105 x 100 cm. Dostęp do niej ułatwia szeroko otwierana pokrywa z prostym i solidnym mechanizmem. Do zabezpieczenia ładunku służą szyny z czterema uchwytami mocującymi.
Powyższe rozwiązania czynią z Dustera realną alternatywą dla klasycznych pick-upów. Tyle że oczywiście w kompaktowej skali. Ładowność tego auta wynosi dość skromne 430 kg.
Dacia Duster Pick-Up może być wprawiana w ruch przez jeden z dwóch układów napędowych do wyboru. Podstawowy wariant to 140-konna hybryda, oparta na wolnossącym silniku 1.6 i korzystająca z wielotrybowej przekładni kłowej.
Drugi napęd również jest dobrze znany. To 3-cylindrowa jednostka 1.2 o mocy 130 KM. Dysponuje ona układem miękkiej hybrydy i przekładnią ręczną, z której moment obrotowy trafia do kół obu osi.
„Duster Pick-Up, homologowany jako pojazd N1 do transportu towarów, korzysta ze wszystkich funkcji bezpieczeństwa dostępnych w modelu standardowym. „W zależności od wersji to m.in.: poduszki powietrzne przednie i boczne kierowcy oraz pasażera, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, ESP i układ kontroli trakcji, asystent ruszania pod górę, autonomiczne hamowanie awaryjne, asystent zjazdu ze wzniesienia, rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeganiem o przekroczeniu prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i kamera wielowidokowa (multi-view)” – informuje rumuński producent.
Dacia Duster Pick-Up występuje w trzech wersjach wyposażenia. To Expression, Extreme i Journey. Do wyboru jest siedem lakierów – Sandstone, Lichen Kaki, Terracota Brown, Glacier White, Schiste Grey, Pearl Black oraz Cedar Green.
Na koniec smutna wiadomość. Choć nowa Dacia Duster Pick-Up trafiła do sprzedaży, dostępna jest wyłącznie w Rumunii. Jej cena startuje z pułapu 25 983 euro, co daje kwotę około 110 500 zł. W rezultacie to zdecydowanie najtańsze tego typu auto dostępne na europejskim rynku.
W opracowaniu Dustera Pick-Upa udział wzięła rumuńska Romturingia z Campulung Muscel. Firma szczyci się m.in. certyfikatem jakości ISO 9001 i od lat specjalizuje się w zabudowach oraz konwersjach nadwozi. Renault Group korzysta z jej usług od 2013 roku.