Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Dacia Duster Pick-Up

Ten Duster ma trójbryłowe nadwozie i… pakę. Dacia wprowadziła go właśnie do sprzedaży

fot. Dacia

Ten Duster ma trójbryłowe nadwozie i… pakę. Dacia wprowadziła go właśnie do sprzedaży

To nie jest dzieło sztucznej inteligencji czy Photoshop. Gama Dustera naprawdę poszerzyła się o wersję pick-up. Powstała ona we współpracy z rumuńskim specjalistą od tego typu zabudów – firmą Romturingia – i weszła do oficjalnej sprzedaży. Co potrafi i ile kosztuje?

Nowa Dacia Duster Pick-Up została opracowana na bazie standardowego Dustera i zachowała jego wymiary. To 434 cm długości, 181 cm szerokości i 166 cm wysokości. Ma podwójną kabinę z czterema pełnowymiarowymi miejscami, a kanapa zaopatrzona jest w centralny podłokietnik. 

Za fotelami drugiego rzędu znalazło się jednak coś, czego nie było do tej pory – przestrzeń ładunkowa o wymiarach 105 x 100 cm. Dostęp do niej ułatwia szeroko otwierana pokrywa z prostym i solidnym mechanizmem. Do zabezpieczenia ładunku służą szyny z czterema uchwytami mocującymi. 

dacia-duster-pick-up-03
Duster w odmianie pick-up zachował wymiary standardowego modelu.
fot. Dacia

Powyższe rozwiązania czynią z Dustera realną alternatywą dla klasycznych pick-upów. Tyle że oczywiście w kompaktowej skali. Ładowność tego auta wynosi dość skromne 430 kg.

Dwa układy napędowe do wyboru

Dacia Duster Pick-Up może być wprawiana w ruch przez jeden z dwóch układów napędowych do wyboru. Podstawowy wariant to 140-konna hybryda, oparta na wolnossącym silniku 1.6 i korzystająca z wielotrybowej przekładni kłowej. 

Drugi napęd również jest dobrze znany. To 3-cylindrowa jednostka 1.2 o mocy 130 KM. Dysponuje ona układem miękkiej hybrydy i przekładnią ręczną, z której moment obrotowy trafia do kół obu osi. 

dacia-duster-pick-up-02
Do wyboru są układy napędowe o mocy 130 lub 140 KM. 
fot. Dacia

„Duster Pick-Up, homologowany jako pojazd N1 do transportu towarów, korzysta ze wszystkich funkcji bezpieczeństwa dostępnych w modelu standardowym. „W zależności od wersji to m.in.: poduszki powietrzne przednie i boczne kierowcy oraz pasażera, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, ESP i układ kontroli trakcji, asystent ruszania pod górę, autonomiczne hamowanie awaryjne, asystent zjazdu ze wzniesienia, rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeganiem o przekroczeniu prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i kamera wielowidokowa (multi-view)” – informuje rumuński producent.

Trzy wersje wyposażenia

Dacia Duster Pick-Up występuje w trzech wersjach wyposażenia. To Expression, Extreme i Journey. Do wyboru jest siedem lakierów – Sandstone, Lichen Kaki, Terracota Brown, Glacier White, Schiste Grey, Pearl Black oraz Cedar Green. 

Na koniec smutna wiadomość. Choć nowa Dacia Duster Pick-Up trafiła do sprzedaży, dostępna jest wyłącznie w Rumunii. Jej cena startuje z pułapu 25 983 euro, co daje kwotę około 110 500 zł. W rezultacie to zdecydowanie najtańsze tego typu auto dostępne na europejskim rynku. 

dacia-duster-pick-up-01
 Duster Pick-Up kosztuje od około 110 500 zł. Jest dostępny tylko w Rumunii.
fot. Dacia

W opracowaniu Dustera Pick-Upa udział wzięła rumuńska Romturingia z Campulung Muscel. Firma szczyci się m.in. certyfikatem jakości ISO 9001 i od lat specjalizuje się w zabudowach oraz konwersjach nadwozi. Renault Group korzysta z jej usług od 2013 roku.

Czytaj także