Zadbany CLS może być jak najbardziej youngtimerem. Pokrewieństwo techniczne z klasą E W211 obniża koszty serwisu. Szkoda, że auto ma SBC.
Stylowa, doskonale wyposażona limuzyna w stylu coupe. Oryginalny styl podkreślają drzwi bez ramek okiennych. Duży plus za oryginalną deskę rozdzielczą, opracowaną specjalnie do tego modelu. Auto zostało skutecznie zabezpieczone przed korozją. Można żałować, że bardziej funkcjonalna odmiana Shooting Brake (kombi) pojawiła się dopiero w następnej generacji modelu.
Po tanie CLS-y sięgają osoby, które liczą się ze zużyciem paliwa. Nic więc dziwnego, że największym wzięciem cieszy się turbodiesel 320 CDI (jedyna dostępna w tym modelu jednostka wysokoprężna). Sporo benzynowych odmian ma już założoną instalację LPG (do przeróbki nadają się wszystkie z wyjątkiem 350 CGI z bezpośrednim wtryskiem).
Poziom klasy E W211, a więc taki sobie. Benzynowe silniki V6 350 mają problemy z rozrządem. W Dieslach zawodzą wtryskiwacze i filtry cząstek stałych. Kupując CLS-a z początkowego okresu produkcji (2004-2006) trzeba się także liczyć z koniecznością wymiany pompy SBC.
Jak na supersamochód – to bardzo tania propozycja. Jak na kieszeń Kowalskiego – droga.
Sporo ofert. Obok zajeżdżonych egzemplarzy trafiają się auta od miłośników marki (trzeci samochód w rodzinie).
30 000 zł – Taniej można kupić tylko wersje z kierownicą po prawej stronie. Łatwiej o zadbaną „benzynę” niż o diesla.
40 000 zł – CLS to samochód dla pasjonatów. Auta, które przyciągają wzrok, kosztują przynajmniej 40 tys. zł.
100 000 zł – Od ubiegłego roku nic się nie zmieniło. Najdroższe CLS-y C219 kosztują ok. 100 tys. zł.
SILNIK | 280 | 350 | 350 CGI | 500 | 550 | 55 AMG | 63 AMG | 320 CDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2996 cm³ | 3498 cm³ | 3498 cm³ | 4966 cm³ | 5461 cm³ | 5439 cm³ | 6208 cm³ | 2987 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. kompr. | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 231 KM | 272 KM | 292 KM | 306 KM | 388 KM | 476 KM | 514 KM | 224 KM |
Maks. moment obr. | 300 Nm | 350 Nm | 365 Nm | 460 Nm | 530 Nm | 700 Nm | 630 Nm | 510 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 7,7 s | 7,0 s | 6,7 s | 6,1 s | 5,4 s | 4,7 s | 4,2 s | 7,0 s |
Prędkość maks. | 245 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 300 km/h | 246 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 9,8 l/100 km | 9,3 l/100 km | 9,1 l/100 km | 11,2 l/100 km | 12,5 l/100 km | 13,6 l/100 km | 14,5 l/100 km | 8,1 l/100 km |
2003 - prezentacja prototypu CLS Vision
2004 - oficjalna premiera wersji produkcyjnej
2008 - niewielka modernizacja (białe tarcze zegarów, nowy wzór kierownicy, antena na dachu w kolorze nadwozia, nowa siatka atrapy chłodnicy, nowe felgi)
2010 - koniec produkcji
+ Świetne osiągi topowych wersji.
+ Bardzo wysoki komfort jazdy.
+ Bogate wyposażenie, piękna linia.
- Wysokie ceny w porównaniu do typowej klasy E.
- Duże zużycie paliwa topowych wersji.
- Wczesne modele bywają usterkowe.
Najmniejsze ryzyko wiąże się z zakupem diesla, oraz zadbanych wersji benzynowych 280 V6.
Benzynowe egzemplarze z silnikiem 350 – trudno stwierdzić w jakim stanie jest ich rozrząd i jak były serwisowane.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 3/6
SUMA: 17/24 pkt