Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW serii 8 Coupe, Gran Coupe i Cabrio

Delikatna modernizacja BMW serii 8 w wersjach Coupe, Gran Coupe i Cabrio

Delikatna modernizacja BMW serii 8 w wersjach Coupe, Gran Coupe i Cabrio

Luksusowe modele BMW serii 8 są dostępne na rynku od 2018 r. (Coupe) i 2019 r. (Gran Coupe i Cabrio). BMW właśnie poddało je niewielkiej modernizacji obejmującej głównie stylizację.

Tego typu samochody jak seria 8 nie są wprawdzie szczególnie popularne, ale mimo wszystko stanowią istotne uzupełnienie gamy marek premium i – przynajmniej na razie – pozostają w ofercie. Seria 8 daje wybór trzech wariantów nadwoziowych – coupe i kabrioletu z krótkim rozstawem osi (283 cm) oraz czterodrzwiowej odmiany Gran Coupe z dłuższym rozstawem osi (303 cm).

W ramach przeprowadzonej właśnie modernizacji (w nomenklaturze BMW to LCI, czyli Life Cycle Impulse) największe – ale i tak niewielkie – zmiany zaszły z przodu. Przeprojektowano grill (może być podświetlany) oraz zderzak, a reflektory są teraz seryjnie diodowe adaptacyjne. Ponadto dodano nowe kolory lakierów (szary, zielony i dwa niebieskie) oraz wzory aluminiowych obręczy.

Standardem jest teraz pakiet stylizacyjny M. W wersjach 6-cylindrowych obejmuje on także wzmocnione hamulce i 19-calowe felgi, a w 8-cylindrowej 20-calowe, jeszcze wydajniejsze hamulce oraz sportowy tylny mechanizm różnicowy M.

Za dopłatą oferowane są pakiety M Sports Package Pro (R6) i M Performance Package (V8), obejmujące m.in. rozszerzone elementy w kolorze czarnym (High Gloss Shadow Line), przyciemnione tylne lampy, czarne zaciski hamulcowe oraz spojler na pokrywie bagażnika (tylko w Coupe).

We wnętrzu wprowadzono seryjnie do wszystkich odmian m.in. kierownice M, skórzaną tapicerkę BMW Individual Merino, a także wszechstronnie elektrycznie regulowane (w tym pod lędźwie) komfortowe siedzenia. Ponadto zastosowano większy ekran systemu multimedialnego. Teraz ma on 12,3 zamiast 10,25 cala.

Seria 8 z bazowym benzynowym silnikiem 6-cylindrowym 3.0 R6 biturbo (333 KM) jest oferowana z napędem na tylne lub cztery koła. Pozostałe warianty, czyli turbodiesel 3.0 R6 (340 KM)benzynowy 4.4 V8 biturbo (530 KM) sprzedawane są tylko jako odmiany xDrive. 

Na szczycie gamy stoją wersje M8, w których także pracuje jednostka 4.4 V8 biturbo, ale rozwijająca 600 lub 625 KM (Competition). Osiągi (Competition) są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s (Coupe), 4,3 s (Gran Coupe) i 4,4 s (Cabrio). Prędkość maksymalna wszystkich odmian wynosi standardowo 250 km/h, a z pakietem M Driver’s – 305 km/h (także jest elektronicznie ograniczona).

Ceny wersji Coupe rozpoczynają się od 466 tys. zł, Gran Coupe od 451 tys. zł, a Cabrio – od 504 tys. zł.

BMW serii 8 przód
Seria 8 po liftingu ma nieco przeprojektowany przód.
BMW
BMW serii 8 Coupe bok
Wersja Coupe ma 487 cm długości.
BMW
BMW serii 8 Gran Coupe bok
Gran Coupe mierzy aż 510 cm.
BMW
BMW serii 8 Cabrio bok
Kabriolet ma taką samą długość jak Coupe.
BMW
BMW serii 8 Coupe tył
Z tyłu nie przeprowadzono modyfikacji. Światła mogą być przyciemniane.
BMW
BMW M8 Coupe przód
M8 także przeszło modernizację. Seryjne są m.in. laserowe reflektory.  
BMW
BMW serii 8  kabina
Zmiany wnętrza są bardzo subtelne i obejmują elementy wykończenia i system multimedialny.
BMW
BMW serii 8  konsola środkowa
Centralny ekran ma teraz przekątną 12,3 cala.
BMW

Czytaj także