Luksusowe modele BMW serii 8 są dostępne na rynku od 2018 r. (Coupe) i 2019 r. (Gran Coupe i Cabrio). BMW właśnie poddało je niewielkiej modernizacji obejmującej głównie stylizację.
Tego typu samochody jak seria 8 nie są wprawdzie szczególnie popularne, ale mimo wszystko stanowią istotne uzupełnienie gamy marek premium i – przynajmniej na razie – pozostają w ofercie. Seria 8 daje wybór trzech wariantów nadwoziowych – coupe i kabrioletu z krótkim rozstawem osi (283 cm) oraz czterodrzwiowej odmiany Gran Coupe z dłuższym rozstawem osi (303 cm).
W ramach przeprowadzonej właśnie modernizacji (w nomenklaturze BMW to LCI, czyli Life Cycle Impulse) największe – ale i tak niewielkie – zmiany zaszły z przodu. Przeprojektowano grill (może być podświetlany) oraz zderzak, a reflektory są teraz seryjnie diodowe adaptacyjne. Ponadto dodano nowe kolory lakierów (szary, zielony i dwa niebieskie) oraz wzory aluminiowych obręczy.
Standardem jest teraz pakiet stylizacyjny M. W wersjach 6-cylindrowych obejmuje on także wzmocnione hamulce i 19-calowe felgi, a w 8-cylindrowej 20-calowe, jeszcze wydajniejsze hamulce oraz sportowy tylny mechanizm różnicowy M.
Za dopłatą oferowane są pakiety M Sports Package Pro (R6) i M Performance Package (V8), obejmujące m.in. rozszerzone elementy w kolorze czarnym (High Gloss Shadow Line), przyciemnione tylne lampy, czarne zaciski hamulcowe oraz spojler na pokrywie bagażnika (tylko w Coupe).
We wnętrzu wprowadzono seryjnie do wszystkich odmian m.in. kierownice M, skórzaną tapicerkę BMW Individual Merino, a także wszechstronnie elektrycznie regulowane (w tym pod lędźwie) komfortowe siedzenia. Ponadto zastosowano większy ekran systemu multimedialnego. Teraz ma on 12,3 zamiast 10,25 cala.
Seria 8 z bazowym benzynowym silnikiem 6-cylindrowym 3.0 R6 biturbo (333 KM) jest oferowana z napędem na tylne lub cztery koła. Pozostałe warianty, czyli turbodiesel 3.0 R6 (340 KM) i benzynowy 4.4 V8 biturbo (530 KM) sprzedawane są tylko jako odmiany xDrive.
Na szczycie gamy stoją wersje M8, w których także pracuje jednostka 4.4 V8 biturbo, ale rozwijająca 600 lub 625 KM (Competition). Osiągi (Competition) są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s (Coupe), 4,3 s (Gran Coupe) i 4,4 s (Cabrio). Prędkość maksymalna wszystkich odmian wynosi standardowo 250 km/h, a z pakietem M Driver’s – 305 km/h (także jest elektronicznie ograniczona).
Ceny wersji Coupe rozpoczynają się od 466 tys. zł, Gran Coupe od 451 tys. zł, a Cabrio – od 504 tys. zł.