Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mini fl

Kolejna modernizacja – Mini hatchback oraz kabriolet

Mini

Kolejna modernizacja – Mini hatchback oraz kabriolet

Mini z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym oraz kabriolet przeszły wyraźny face lifting. Do sprzedaży trafią w marcu.

To już druga modernizacja aktualnej, pokazanej w 2013 r. generacji Mini (poprzednią przeprowadzono w 2018 r.). Tym razem zmiany wizualne są wyraźniejsze. Mini – zarówno trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, jak i kabriolet – otrzymały m.in. nowe zderzaki, większy grill oraz opcjonalny rozszerzony pakiet w czarnym błyszczącym kolorze (obejmuje m.in. grill, obramowania reflektorów i klamki). Reflektory są teraz diodowe (z czarnymi wkładami) i mają funkcję świateł na złą pogodę (dzięki czemu można było zrezygnować z lamp przeciwmgielnych), natomiast klosze tylnych są już seryjnie stylizowane na brytyjską flagę (tzw. Union Jack). Nowe są także trzy kolory lakieru (szary, niebieski i żółty) oraz pięć wzorów 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy.

We wnętrzu największą nowością jest zmodernizowany system multimedialno-nawigacyjny z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala i całkiem inną niż dotąd grafiką. Ponadto wprowadzono m.in. rozszerzone oświetlenie nastrojowe (12 kolorów), podgrzewaną kierownicę, nowe warianty tapicerki i sterowany przyciskiem hamulec postojowy (opcja w większości wariantów). Powiększono też panel dekoracyjny na desce oraz przeprojektowano nawiewy powietrza.

Mini otrzymało również – oferowane za dopłatą – zmodernizowane zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy (dodano zawór, którego zadaniem jest reakcja na gwałtowne skoki ciśnienia wewnątrz amortyzatora). Wśród systemów bezpieczeństwa pojawiły się asystent pasa ruchu oraz adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go.

Gama składa się z następujących (niezmienionych) turbodoładowanych silników benzynowych:

  • 1.5 R3 75 KM (3d, 5d: Mini One First)
  • 1.5 R3 102 KM (3d, 5d, kabriolet: Mini One)
  • 1.5 R3 136 KM (3d, 5d, kabriolet: Mini Cooper)
  • 2.0 R4 178 KM (3d, 5d, kabriolet: Mini Cooper S)
  • 2.0 R4 231 KM (3d, kabriolet: Mini John Cooper Works )

Wszystkie jednostki są seryjnie łączone z 6-biegową przekładnią manualną. Za dopłatą można mieć 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (nie do wersji 75-konnej) lub 8-biegowy klasyczny automat (silnik o mocy 231 KM).

Ponadto trzydrzwiowe Mini nadal będzie oferowane w wersji Cooper SE, czyli ze 184-konnym silnikiem elektrycznym (zasięg 203-234 km wg WLTP).

P90411831_highRes_mini-cooper-s-3-door
Nowe są m.in. grill i zderzak z pionowymi wlotami powietrza po bokach. 
P90411832_highRes_mini-cooper-s-3-door
Tuż nad wydechem znajduje się nowe diodowe światło cofania.
P90411830_highRes_mini-cooper-s-3-door
Nowe felgi mają nietuzinkowy design.
P90411828_highRes_mini-cooper-s-3-door
Diodowe reflektory są seryjne, a za dopłatą – diodowe matrycowe.
P90411829_highRes_mini-cooper-s-3-door
Teraz światła z motywem brytyjskiej flagi to standard.
P90411861_highRes_mini-cooper-s-3-door
Nowe multimedia i sportowa kierownica bez dopłaty.

P90411864_highRes_mini-cooper-s-3-door

P90411806_highRes_mini-cooper-s-5-door
Pięciodrzwiowe Mini nie występuje w wariancie John Cooper Works.
P90411870_highRes_mini-cooper-s-conver
Kabrioletu nie można mieć z najsłabszym 75-konnym silnikiem.
P90411723_highRes_mini-family-shot-01-
Jedna z nowych opcji – dach w trzech kolorach płynnie w siebie przechodzących.

 

P90411724_highRes_comparison-mini-coop
Po lewej Mini 3. generacji przed liftingiem, po prawej po właśnie przeprowadzonej modernizacji.

P90411725_highRes_comparison-mini-coop

Czytaj także