Mini z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym oraz kabriolet przeszły wyraźny face lifting. Do sprzedaży trafią w marcu.
To już druga modernizacja aktualnej, pokazanej w 2013 r. generacji Mini (poprzednią przeprowadzono w 2018 r.). Tym razem zmiany wizualne są wyraźniejsze. Mini – zarówno trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, jak i kabriolet – otrzymały m.in. nowe zderzaki, większy grill oraz opcjonalny rozszerzony pakiet w czarnym błyszczącym kolorze (obejmuje m.in. grill, obramowania reflektorów i klamki). Reflektory są teraz diodowe (z czarnymi wkładami) i mają funkcję świateł na złą pogodę (dzięki czemu można było zrezygnować z lamp przeciwmgielnych), natomiast klosze tylnych są już seryjnie stylizowane na brytyjską flagę (tzw. Union Jack). Nowe są także trzy kolory lakieru (szary, niebieski i żółty) oraz pięć wzorów 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy.
We wnętrzu największą nowością jest zmodernizowany system multimedialno-nawigacyjny z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 8,8 cala i całkiem inną niż dotąd grafiką. Ponadto wprowadzono m.in. rozszerzone oświetlenie nastrojowe (12 kolorów), podgrzewaną kierownicę, nowe warianty tapicerki i sterowany przyciskiem hamulec postojowy (opcja w większości wariantów). Powiększono też panel dekoracyjny na desce oraz przeprojektowano nawiewy powietrza.
Mini otrzymało również – oferowane za dopłatą – zmodernizowane zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy (dodano zawór, którego zadaniem jest reakcja na gwałtowne skoki ciśnienia wewnątrz amortyzatora). Wśród systemów bezpieczeństwa pojawiły się asystent pasa ruchu oraz adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go.
Gama składa się z następujących (niezmienionych) turbodoładowanych silników benzynowych:
Wszystkie jednostki są seryjnie łączone z 6-biegową przekładnią manualną. Za dopłatą można mieć 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (nie do wersji 75-konnej) lub 8-biegowy klasyczny automat (silnik o mocy 231 KM).
Ponadto trzydrzwiowe Mini nadal będzie oferowane w wersji Cooper SE, czyli ze 184-konnym silnikiem elektrycznym (zasięg 203-234 km wg WLTP).